Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 472 ggr
Gyllan
0

Suriis !

Nån måste hjälpa mig..!

Min polle har blivit "galen" hon har börjat sura ihop jätte mkt och vill inte alls sammarbeta när vi ska jobba lite mer, hon stannar och sparkar och tjurar, det går inte få fram henne överhuvudtaget typ, inget alls sånt när vi bara rider ut eller hoppar stockar och sånt, men så fort vi kommer in på volten eller sånt.,.,

Vad kan vara fel? : / Eller har hon bara fått tillbaka sin otroliga envishet mer än nånsin igen?! Det var faktiskt väldigt bra ett tag :( Så trist när det blir såhär när det vart jättebra typ, : /

Vad kan man göra för att få henne mer postiv till arbetet,, jag lovar jag sitter inte bara och nöter och nöter på samma grej utan har väldigt omväxlande ridning där hon får "prova på" väldigt mkt så det kan väl inte vara felet?

borde ju faktiskt nämna att hon har ett munproblem nått som hänger ner och trycks på via bettet (rider med rakt som dom rekommenderat) ganska många mun"experter" vet inte vad dom ska göra åt det, vi har tagit bort en vargtand men typ 1 1/2 år sedan, ja har börjat träna för instruktör igen efter ett uppehåll, hon vill att ja håller kortare tyglar och flera tycker de med, annars "flackar" jag gärna, det blir ju nästan självklart så automatiskt, men det gör ju ont om ja håller för kort så det blir inte bra hur man än vrider och vänder, och den värsta tjurigheten har kommit efter vi har tränat grr för henne, hon är väldigt duktig så det är inget sånt.. men kan det vara att hon har ont när ja har kortare tyglar och ska jobba hemma och så tror ni?! HELP ME !

Gyllan
0

Oj vad långt det blev : / :P