Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 8089 ggr
Tarragona
1

Färger på hästutrustning

Har ni någon favoritfärg på er utrustning
(menar på schabrak,lindor mm)
eller blandar ni olika färger?
Vilken färg gillar ni bäst på läder svart eller brunt?

WinterPrince
0

Jag är matchningsgalning och har allt i marinblått, täcken och shabrak med vit passpoal och röd kant.

Tycker rött vitt och blått passar väldigt fint till en mörkbrun häst.

På läder gillar jag New Tan eller Tabacco.

Klasselover
0

Snyggast färg på lädret beror på hästens färg.. 
Min bruna häst har svart sele, svart träns (tyvärr silverspännen på tränset och mässingspännen på selen), mörkblå/vinröd däckelunderlägg och grå/svart vagn..  
Däckelunderlägget kommer antagligen bytas ut mot ett grått :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Cilla89a
0

Angående läderfärg, tycker jag det beror på vad det är för färg på hästen, brunt tycker jag ofta är fint på alla hästar utom skimmlar och svarta hästar. Och färg på läder så tycker jag mörkt läder är finast, jag tycker verkligen ljust, ljust läder är apfult, typ Tabacco, isch! 
Jag kör förövrigt svart läder på Brimad som är fux, kan i princip välja och vraka bland läder, kan vara trixigt när man har brunt, har man brunt och så hittar man ett träns så finns det bara i fel nyans brunt för man har en annan brun nyans på sadeln och ja, bara struligt :P

Annars på schabrak, lindor, täcken, även ryttarutrustning gillar jag brunt :) Men jag har ju inte bara brunt, det skulle ju blir trist, men jag tycker brun är en fin färg.
Beror det också lite på vad man har för färg på hästen vad som är snyggt.
Brimad som är fux tycker jag själv passar i brunt, grönt (en viss nyans, lite ljusare grön)

Sedan brukar jag väl matcha schabrak och lindor halvt, rider alltid med vita lindor då det är en naturell färg som man kan kombinera till vilken färg på schabrak som helst.

Men vissa märken, t,ex HW täcken där tycker jag så gott som alla färger är råsnygga, allt från svart, lila till grönrutigt.
Tror det hänger mycker på färgnyans.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Zadeira
0

Jag har ju ingen häst att köpa utrustning till, men jag kan tänka mig att om jag får det i framtiden kommer mina färger gå i svart och vinrött med silverdetaljer. Tycker det är otroligt snygga färger. Sen kommer jag nog inte färgmatcha som en tok på exakt allt, utan säkerligen ha nån fin grimma i annan färg och så.

I läderväg beror det helt på hästens färg. Kan tycka att både svart och brunt läder i olika nyanser är fint om det funkar på hästen.

Maja
1

Hästen (musblack) har svart sadel och svart träns. Jag har inte någon annan utrustning på henne, men om jag skulle ha det så skulle jag vilja ha naturliga, diskreta färger (brunt, svart, grått osv.).

Primee
0

Matchning, matchning, matchning! ;) Som sagt så passar olika hästar i olika färger.

Jag har brunt till min svarta häst, dock svart sadel o träns sedan i torsdags ;) O den bruna totton har grönt, blått, vitt o svart och Havanna/brun sadel o träns. Visst slinker det in lite andra färger oxå, men detta är de tänkta "grundfärgerna"

lisette
0

oooh londonfärgat på en svart häst är ju bara så snyggt!

Ceeliica
0

det beror på vilken färg hästen har.
Min ponny är brunskimmel(stickhårig) och vi har bara svart läder med silverspännen, jag tycker det är enklast så oxå.
Vi har svart, beeige och vitt till min brunskimmel, det passar väldigt bra tycker jagSkrattande

JenD
0

Beror som andra sagt på hästens färg men på min svarta häst har jag grått, svart och vitt med grått som "huvudfärg". Klassisk och snyggt tycker jag. Jag har svart läder med mässingspännen, har något med silver oxå men det är mest på slit-o-släng-grejer, helst ska det vara mässing/guld färgat. Självklart ska allt vara matchat!

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

HannaT
0

Läderfärg beror på hästens färg. Mörkbruna och svarta hästar tycker jag passar allra bäst i svart, men brun läderutrustning är snyggast på alla andra färger.

Jag gillar de flesta färger på lindor och schabrak, så länge de matchas rätt och inte är allt för skrikiga. Till Kalle som är mörkbrun/brun och vallack använder jag gärna marinblått och svart, eller vitt vid "speciella" tillfällen. Mörkrött, beiget och grått är också fint. Beror som sagt väldigt mycket på hästens färg, kön och "modell".

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

viktoria91
0

så länge det matchar har jag ingen faviritfärg. ljusbrunt/brunt läder är snyggast på skimmlar eller svarta hästar, är inte snyggt på fuxar eller bruna hästar =)

sahara86
0

Brunt läder i olika nyanser på alla hästar tycker jag, men inte de rödtonade nyanserna, gillar inte svart läder. På övriga saker är det mesta fint utom "blåbärsrött" (mörkt vinrött), rosa och blått.

niare
0

jag har ju en svart häst så gillar rött och blått på han. annars älskar jag bruna färger på schabrak men kör svart på sadel och träns tycker det är mest stilrent ;)

teamedward
0

I mitt skåp finns schabrak och lindor av alla möjliga olika färger men jag är noga med att det alltid ska matcha när jag rider.

elli-kleo
0

Jag har svart dressyrsadel och 2 svarta träns. Brun hoppsadel och 1 brunt träns. Tycker att båda färgerna passar på min bruna häst.

Jag har många olika färger på mina schabrak och på mina lindor, men tycker att det ska matcha när jag rider.

Lindorna har jag i mörkgrön, vit, beige och brun, gillar alla färgerna men ska kanske köpa nya i grå och mörkblå.

Schabrak har jag mest i mörkblå och brun, vilket jag tycker är snyggast. Har även svarta och gråa m.m. som är fina.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

PeggyTroll
0

Jag har mörkbrun sadel och träns på brun häst :)

med blåa schabrak, täcken (och mina kläder) :D

Jag var grön med min förra ponny men nu är jag blå!

Diizkmedel
0

Blå, grön, vit, brun och röd. Har även lite rosa saker :P

That that don't kill you can only make you stonger

BeatriceHolmberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är mycket för brunt i olika nyanser - schabrak, ridbyxor (gärna rutiga) lindor, väst/jacka osv.  Samt svart till det :)

WhoCares-01
0

oj… skriver som många andra att vad gäller sadel och annan läder/skin utrustning så beror det helt på hästens färg. själv har jag svart… och det är nog också vadjag föredrar. tycker lixom att det ser fräschare ut än brunt. brunt ser så slitet ut så fort. svart håller sig bättre tycker jag.

på shabrak och täcken så har jag allt möjligt. brunt, grått, vitt, grönt… ska nog kanske börja matcha så småning om men det blir i framtiden…

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Ammiii
0

Vi har olika färger till varje häst, enklast att hålla reda på vad som är till vilken, så en har blå schabrak, blå grimma, blå borstar osv.

Så jag har mörkblått/blått med svart läder till min vita skimmelhingst.
Lila med svart läder till min mörkgrå skimmelvalack.
Gult med svart läder till mitt bruna sto.
Rött med rödbrunt läder till mitt gulbruna sto. Hon är alltså black i pälsen med svart man och svans.
Svart med guld/vitt och svart läder till mitt svarta sto.
Grönt med mörkbrunt läder till mitt fuxsto med ljus man och svans.
Ljusblått med svart läder till ettårshingsten som är fux. Han har ärvt grejerna av min fuxvalack som är utlånad.
Rosa har mitt ettårssto, hon är brun.

Skrattande