Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 1584 ggr
SarahPeace
0

Nu lr aldrig, 8 veckors träning !!!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heeejsan ,  Nu vill ja har eran åsikter och tips., Nu har jag kommit på värsta idén,  Jag har tänkt börja en riktigt seriös "hård" träning me Molly som ska pågå i 8 veckor (för sedan fortsätta , men tog 8 veckor då ja hadde tänkt se resultatet) ,   Molly har nu börjat nått  lite kondis och sånt, hon börjar gå i riktigt fin form o hon har tillochmed lärt sig bak och framdels vändningar och skänkeln vikning : O (tack vara dressyrlektionerna vi har gått på dådå;P) ,,, , men de har endå gått trögt för oss,  känns endå inte riktigt som vi har kommit igång ,  Derför tänkte vi utmana oss att träna så effektift och bra i 8 veckor, och sedan se om d de syns nå resultat,  Går de? lr är det omöjligt ?, asså jag mennarinte att ja ska stressa ihjäl och slita av henne,  utan skynda så mkt man kan o så på 8 veckor ; )  deför undrar jag er om de går förstofrämst ? och sedan hur jag ska lagga upp träningen ,  har mkt *möjligheter olika slags, tex som
*Långa o korta skogsstigar
*bra intevalltränings möjlighet
* backar
*hinder och bommar
*Padock
*djup snö ;P(iaf nu innan de smälter;P)
*Tömkörning,dock så ha jag inga grejor till de ennu så en som har de kommer o hjälper mej me det iblnad,dock så vet jag itne när och hur många gånger hon kommer , men de blir lite när som helst iaf.
*(kommer inte på nå mer men de finns säkert mer, iaf så teell mee)

på 8 veckor blir de 4 dressyr träningar för tränare, ska även åka på ridtravhäst träning som blir näästan varje fredag , så de blir lite sån tränign oxå

Jag har möjlighet att rida två gånger på lördagar och söndag om de kanske även kan hjälpa lite.  sen kan de ju alltid hända att de är världens skit väder lr ja har stort prov lr så , då kanske hon få stå en dag , så de blir svårt för mej att lägga upp vad ja ska göa tex varje måndag,tidsdag,onsdag OSV .  Derför förut så bruakr jag skriva upp olika sakerja ska ha gjort på en vecka, sedan väljer jag ut va jag ska göra samma lr dagen före och sedan styrker ja de efter ja har gjort de , väljer då nått som passar både molly o mej , alltså så de itne är "bestämt" att ja ska träna lättare dressyr om ja vet att molly är jääättte pigg , lr tvärtom .,  hmm hoppas ni förstår,hahahah

Aja. hoppas ni fattar lite iaf Oskyldig

Skulle vilja ha förslag av er om lite hur ja ska lägga upp träningen för henne i 8 veckor för så bra resultat som man kan få ; ) ,
på bilden ser ni hur hon ser ut nu ; ) , Om detta går att göra,Så ska jag iaf ta en bild på hela moly när hon är uppställd på "rak" mark, så man ser hhennes kropp bra, sedan efter 8 veckor dådå så ska ja ta en samma bild på samma plats o då ska ja lägga uupp bilderna här på ridsortikfokus och så ska ni få se om de är nå skillnad och allt sånt , (alltså ska jag itne visa nåra hela kropps bilder på molly i mellan dom veckorna, utan ni får se allt sedan .
är de nått ni undrar över lr ja har glömmt att skrivkt nå lr nå så fråååågaa :D väldigt tacksam för svar !

SarahPeace
0

lr de t kanske är för lite tid ? kanske räcker för nån lite förändrign, lr att hon kanske tappar ltie av sin stora feta mage som hon har insskaffa sig ;) hahhaa  , hoppas ni itne tycker att ja är total vrikad i huvudet; ),

SarahPeace
0

puttis ;)

Mangis
0

Det ska bli spännande att se hur det går. Kommer du skriva i dagboken hur du tränar?

Paparazzi
0

Puttar uppåt tillika jag kommer med ett litet tips ;)  Har lite bråttom, så jag hinner inte fundera ut flera tips just nu ;) Men longera i djup snö är ju bra =) Och emellanåt små skritturer på lång tygel bara för att varva ner lite, så att hon inte blir bara tränatränaträna ;) Och barbacka! Mysigt ^^  Kanske de dagar du har lite bråttom, tex läsa på prov? Så kan det ju räcka med en liten tur på ca 20minuter..  Lycka till och skriv gärna hur det går! =D

Mangis
0

Liten varning för djupsnöträning bara: korta, korta stunder så att inte senorna blir överansträngda!

SarahPeace
0

tack för alla svar :D:D:D 

#3 . joo det skulle ja vilja göra på internet , men ja vet inte hur man gör  ? vet du nån gratis sida man kan göra sån där dagbok ? :D

#4  Okeej tack så mkt för tipsen :D

#5 Okeej, ska absolut tänka på de : )

reddie
0

Mangis menade nog i dagboken här inne

Mangis
0

CoolSom Reddie säger så menade jag dagboken här inne. Men om du vill göra en sida så finns det gott om gratissidor, fulla med banners tyvärr. Annars kostar inte utrymmet så mkt som programmen, men enkla sidor kan man bygga i Word. Sitter just nu med Dreamweaver och försöker göra Mangarellas sida läsbar för alla.

SarahPeace
0

ihih oekeej tack för svaren ; )  har skrivt i dagboken nu, träning 1 (dag 1 alltså) , ihih ska upp till hela 56 ; ) hahaha

Paparazzi
0
SarahPeace
0

#10 tack så mkt, ska kika in där ;)

Föresten vad betyder "fulla med banners " ?? Hahaa fattade inte de där ;P

Mangis
0

Banners kallar jag, lite slarvigt, alla reklambilder som dyker upp på sidorna. Mangis gör bara reklam för Hjälmskyl och Svenska Ridtravarföreningen (som jag tycker är bra). Kanske borde jag lägga ut länkar till Mellösa Ryttarförening och Volvo Parts i Flen (som sponsrar MeRK), men det får bli senare isf.