Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 4438 ggr
halloonsodaa
0

Elstöt

Vet någon hur farligt det är att få en elstöt? Jag fick en idag och min hand svullnade upp och blev alldeles röd och sen fick jag som ett litet sår på handleden, bara som en prick. Jag vet inte vad som kan hända men jag frågar ifall att:)

Jag har fått elstötar förut men ingen där jag har blivit svullen och grejer. Det brukar ju bara göra ont en liten stund men jag fick den för typ 30 min sedan och det ömmar i hela armen..

Tacksam för svar:)

Diizkmedel
0

Det är garanterat inget faligt. Jag har fått många elstötar där jag svullnat upp. en gång så tog jag fel på handtaget och elstängslet när vi skulle gå igenom en hage ner till vattnet. Och det gick ner enda till foten där jag kände av det i mer en 2 timmar, så jag kunde inte bada. Men det var inget farligt. Men du kanske borde ringa en doktor och fråga ;)

That that don't kill you can only make you stonger

halloonsodaa
0

#1 Okej då vet jag:) Tack så mycket:)

sahara86
0

Har fått stötar men vi har inte så stark ström att det har gjort ont. Det är säkert inget farligt, men du kan alltid ringa sjukvårdsrådgivningen och fråga om du vill.

Tusen
0

Elstöten har gjort sitt. Nu kan inget mer hända. det lilla såret du fick är inte värre än ett vanligt sår. Du kan vara lugn.

sahara86
0

#0 Har det blivit bättre?

halloonsodaa
0

#5 Ja det gick över efter några timmar men var tvungen att fråga, man vet aldrig Skrattande

sahara86
0

#6 Vad bra, jag har aldrig hört talas om att man kan svullna upp av en elstöt.

Cilla89a
0

Det ska ju bli ny lag på hur stark el-styrka man får ha i staketet, just p.g.a elkänsliga människor, t,ex, dem med hjärtfel m.m.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

sahara86
0

#8 Jaså, vad bra. Här har vi svag ström i alla fall.

halloonsodaa
0

#8Det är väl bra men det kommer också bli jobbigt. Vi har ju en liten hingst här hemma som nog gärna skulle vilja komma till brunstiga stona sen men då får man väl bygga typ något plankstaket istället:)

Sen har ju inte vi Hyperstark ström men jag skulle ta tag i stolpen och råkade greppa den där man fäster handtaget i så klart det blir lite extra:)