Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 3997 ggr
xero88
0

Tullstorp har haft hingstvisning idag...

Jag var där. Skrattande

Idag som alltid, skulle man kunna säga.Flört

Det är ett vårtecken om något. Lika trevligt som vanligt. Fina hästar och en fantastisk miljö. Har ni möjlighet att besöka Tullstorp så tycker jag att ni ska ta tillfället i akt.

Om någon inte vet vad jag pratar om så ska jag tala om att det är jan Brinks anläggning utanför Hässleholm i Skåne.

Har varit och haft ett personligt samtal med Briar bl.a.

Den hästen gillar verkligen att stå i centrum. Inne i boxen med öppen dörr låter han sig gärna klappas och fotograferas av alla besökare, stora som små. Han ser verkligen till att alla kommer åt att röra vid honom. Små barn riktigt sticker han fram huvudet åt för att de ska nå.

Han verkar vara medveten om sin storhet det är ingen tvekan om det. Flört

Litet tips till er som känner för det, Gå in på www.tullstorp.nu och titta på film från visningen. Den går att se under ett par dagar nu direkt efter. Ni får klicka er fram själva.

Ja, det var bara ett litet tips till Er som kanske av olika anledningar inte känner till det eller har missat det.

EN SAK TILL. EN HEMLIS! !!!Flört

JAG VET NÅT SOM NOG INTE SÅ MÅNGA VET. HIHI!!!Skrattande

JAG RÅKADE TJUVLYSSNA. DET HÄNDER I MORGON I ALLA FALL.

MEN JAG SÄGER INGET!!!Oskyldig

KANSKE OM NÅN DAG ELLER SÅ……KANSKE JAG SÄGER DET.

NÅN SOM ÄR NYFIKEN ? ELLER?Skrattande

MVH.CARRO.

Minetta
0

det låter härligt!

och jaa, jag är nyfiken! vad?? Skrattande

ebengtssson
0

åh nu blev jag nyfiken x)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

xero88
0

NYFIKEN I EN STRUT, ELLER…?Flört

JAG SKA BERÄTTA DET, MEN INTE I DAG.Tyst

VILL INTE GÅ HÄNDELSERNA I FÖRVÄG, OM MAN SÄGER SÅ.

MEN DET HAR MED AVEL ATT GÖRA I ALLAFALL.

MVH.CARRO Glad

Diizkmedel
0

Åh! Jag hade ju sagt att jag skulle komma och allt! Och sen glömmer jag bort det! Jag är så ARG på mig själv!

That that don't kill you can only make you stonger

powderpuff
0

Ska de få dit ytterligare en  ny hingst kanske Obestämd

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

xero88
0

Nixpix!!!Flört

Det händer kl. 13.00 idag 22/3. Flört

Jag råkade för en gångskull vara på rätt plats vid rätt tilllfälle. Jag hörde när Jan själv sade det till några som han stod och pratade med. Ja , det var bara ett par meter från där jag stod. Jag riktade genast mina spetsade öron dit för att snappa upp detaljerna.

Det stod en notering om det vid ett tillfälle i höstas i Ridsport. Men inte exakt när det skulle ske.

Nu ska jag köra till jobbet. Ni får fundera vidare, vi hörs!Flört

Kram!

MVH. CarroGlad

Magda
0

sätter ett märke här eftersom jag blev nyfiken på hemlisen Skrattande

jennyliljedahl
0

Jag var också där :)

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

powderpuff
0

Nååå, nu får du allt berätta Flört

Cilla89a
0

Jag antar att en ny liten dressyr ryttare har tittat ut nu ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

JoyBysen
0

Jag var där :D
Det är min ridlärare som har fött upp och äger Flash Dancer :D

Vad är hemlisen? :O

:D

powderpuff
0

#11 Då måste jag fråga dig. Heter uppfödaren Ilona eller Iwona (som det står på Tullstorps hemsida)?

Cilla89a
0

#12 Iwona ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

powderpuff
0

#13 Ok, då var det nog inte henne jag var hos (och hade ljusvisning) men de heter nästan samma och bor i samma område.

xero88
0

Ja, nu kan jag nog berätta det tror jag. Oskyldig

Jan är nog en stolt pappa vid detta laget. Det var detta jag hörde honom säga igår. Det var tydligen planerat att det skulle bli i dag kl. 13. Man får väl hoppas att allt gått bra. Glad

Som jag sa tidigare så stod det i höstas i Ridsport att de väntade barn i mars. Sen var det väl en slump bara att jag råkade stå så nära igår så jag hörde när han berättade för ett annat par.

Så man kan ju på sätt och vis säga att det handlade om avel detta också. Eller hur? Flört

Sen får vi kanske reda på om det blev en liten påg eller en liten tös så småningom. Det kan jag dock inte svara på för det hörde jag inte.

Har Ni kollat på hingstvisningen på webben än?

Många fina hingstar. Men själv gillade jag Flash Dancer jättemycket. Där kan man snacka bakbensaktivitet och påskjut. Samtidigt verkar han väldigt lätt och välbalanserad trots att han inte är så gammal. Likaså JJ Ray Ban. Så lätta fina gångarter. Ja, det kan bli intressant att se vad de kommer att ge för avkommor. Hade jag haft ett sto själv som hade passat så hade jag gärna testat någon av dem. Men det får bli något för framtiden iså fall. Men jag skulle nog behöva vinna en rejäl hacka i så fall.

MVH. Carro

powderpuff
0

#15 Om det blev en son så hade jag kanske lite rätt, hi hi hi. En ny hingstFlört

xero88
0

#16. Ja så kan man ju också se det.SkrattandeHan (hon) borde ju ha bra stam sas. Prestationsavel kanske? Flört

Man brukar väl kalla en väl beprövad och bra hingst för "Avelsmatador" eller något sånt. Det kan man kanske även i detta fallet.

I vilket fall så får vi väl hoppas att allt har gått bra.

Mvh.Carro

Elshira
0

På videofilmerna sa han ju att han skulle "ta barnafödandet på måndag", så det var väll ingen hemlighet? (A)

Hakuna matata!

xero88
0

Har faktiskt inte själv sett filmerna än och han sa inte det under själva visningen i söndags. Det var inte förrän efteråt inne i stallet som jag hörde detta. Så därför var det lite nytt faktiskt.Flört

Mvh.Carro

Elshira
0

#19 Den första videon som är en intervju mest, där berättar han lite kort om det :)

Hakuna matata!

Tarragona
0

Det blev en liten Angelina Brink.

xero88
0

Vad trevligt. En liden t?s d?! Mvh. Carro

JoyBysen
0

#21 Angelina Brink, det låter som någon Hollywood stjärna ju ;)