Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 2573 ggr
Eastwoods
0

hoppa in en häst?

jag funderar på att köpa en häst som inte har hoppat ett hinder i hela sitt liv, inte ens bommar på grund av ryttarens dressyr intresse.

hästen är 9år och ett varmblod, ska mest ha den som skogsmulle och någon träning då och då.

jag tänkte att om man börjar med någon bom från marken  och sen lite itaget men det kunde ju hjälpa med några tips så det blir rätt från början :D

Lorita
0

Jag startar alltid med att löshoppa mina hästar och sen ger sig resten

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

fridak
0

jag tog hem en 7 årig som var löshoppad men inte hoppad uppsutten och hoppade utan att veta att han aldrig var hoppad uppsutten innan, det var inga problem.

ThunderClap
0

Jag gör som Lorita, lär hästen utan ryttare först, dvs går över markbommar, löshoppar, sedan börjar jag rida på markbommar och sedan hoppar jag uppsuttet.

Är hästen bara frisk så bör den absolut inte ha några problem att lära sig hoppa även som vuxen.

MalinSandman
0

Håller med föregående. Börja med att löshoppa hästen. Jag själv har ett varmblod som jag ridit in och hoppat in själv. Han är nu utbildad 120-130 hoppning. Jag började med att löshoppa honom innan jag skulle börja hoppa uppsuttet =)

lisette
0

min häst har löshoppats en gång, sedan tog det lång tid innan hon blev hoppad igen pga min osäkerhet.

nu har vi börjat med lektioner och hoppar varje gång, då har jag draghjälp av den andra tjejen som jag rider med.