En del av hoven lossnar!!
Idag när jag var i stallet och skulle spola av min hästs leriga ben fick jag se att en del av hoven, på alla hovar har börjat lossna. Det är liksom som en tunn remsa som har losstnat precis där hoven tar slut och ballarna börjar. Se på bilden. Jag vet att strålen byts ut ibland men gör denna delen av hoven det också? Liksom under "fliken" är det liksom fin hov och han verkar inte ha ont för han reagerade inte när jag spolade rent under fliken från lera och jag drog lite i flikarna också för att se en reaktion, men inget. Flikarna är också mjuka och sitter fast i kronranden.
Är detta något som brukar hända? Liksom det är på alla hovar samtidigt. Jag är lite orolig men vill ha lite råd innan jag kastar mig på min hovslagare.
.
Jag har faktiskt för mig att dem oxå "byts ut" ibland ;)
That that don't kill you can only make you stonger
Det gjorde mig lite lugnare iallafall. Men det är ju konstigt att det är på alla hovar samtidigt..

Ingen fara, ibland blir det så och det är inte farligt. Jag blev också skraj när jag märkte det på min häst första gången, men hovslagaren lugnade ner mig.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
haha xD va typiskt att de skulle komma upp en sån här tråd(!) har gått å grubblat på det länge =) likadant på Wilma. hon har också "flagor" på samma ställe som på bilden =) skönt att det inte är något fel. trodde det hade med att Wilmas hovar får en typ av svamp ibland. skönt att det inte är det iaf =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3