Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 3612 ggr
viktoria91
0

itch-free

hittade detta "foder" till häst från dodson och horell som stöter bort insikter, har en vääldigt känslig dam och är på ständig jakt efetr lösningar så att hon slipper att ha flugtäcke hela sommaren. någon som har provat och vet att detta funkar?

Zadeira
0

Nu ska vi se om jag får rätt på det hela. Vi har två hästar som är otroligt känsliga på ridskolan. Den ena har sommarexem och lider extremt av insekterna, medan den andra "bara" är väldigt insektskänslig.

Vi har framförallt Stop Itch från Wendals Herbs. Den fungerar på samma sätt mot insekter, men har även en lindrande effekt på huden, minskar klåda och hudirritationer.

När den inte finns i lager har vi just Itch-freen som du undrade om.

Uppenbarligen är de nöjda med effekten eftersom vi fortsätter med de två produkterna. De går fortfarande med flugtäcken och den med exem är inte ute i strålande sol, men de är inte fullt så irriterade av insekterna som de var innan vi började med stop itch eller itch free.

viktoria91
0

¨tack för svaret! min springer inte runt av insektena men slår med bakbenen mot magen hela tiden, och hugge efetr dem m.m. kan ibland inte rida i skogen pga alla flygfän och hon får rejäla svullnader som ibland blir infekterade när hon blir biten.

Zadeira
0

Det är ju en ganska stor kostnad om den inte fungerar, men jag tycker det kan rekomenderas. Sen är det ju individuellt hur pass det fungerar på just din häst.

Framförallt är det bra att börja ge det i god tid innan flugsäsongen drar igång ordentligt, och fortsätta hela sommaren.

viktoria91
0

#3 ja, jag har tänkt börja med det redan nu snart och fortsätta tills oktober typ. du kanske har några tips på flugemedel också ?=)