Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: hoppning
Läst 2309 ggr
reddie
1

travare på hopptävlingar

Kul (tycker jag som har en ridtravare)

http://www.ridtravare.com/visa.php?art=328&kat=Notiser

tessa
1

härligt!!!! Glad

Wanilj
1

ja visst är det roligt!

LinneaG
1

Va skoj! Härligt att se lite travare komma vidare!

DojoKelder
1

Superkul!

Lorita
1

På tiden, travare är bra hästar med rätt huvud, synd att dom har så låg status.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

CBA
1

Min kompis, hon  med travaren med spräckt pannben, tävlade hoppning med honom bl.a.
Han kunde inte hålla galopp mot eller efter hindrena men klippte ALLT som ställdes upp framför honom…visst inte så speciellt gracefullt men jäklars vad han hoppade.

Varje gång så var det folk som stog på både framhoppningen och under tävlingen och diskuterade att -Herregud vad gör en travare här! men dom fick oftast så dom teg för han rev väldigt sällan och det spelade ingen roll hur fel han ibland kom mot hindret nog sjutton tog han sig över både bom och hinderstöd ibland.
Det var inga enmeters tävlingar hon var med på heller så det kändes så gott när han gjorde felfria rundor :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

reddie
1

Det känns roligt att fler kanske får upp ögonen för att travare faktiskt kan och att det är härliga hästar de åxå.

E_hjo
1

Så roligt! tihi =)

lisette
0

jag tyckte faktiskt att hinderna såg lite höga ut på bilderna. *höjdrädd* jag är imponerad, skoj att se travare som hoppar!

travare kan! :D

mazze
1

Klart som sjutton att dom kan! Har ridit ett sto (lite halvtokig märr) men hon hoppade allt jag styrde på. Då vågade man minsann! Känner dessutom många travare som hoppar kanonfint o högt.

Eve
1

härligt att se :) Jag och Lykka är med i nästa vinande lag, haha *drömmer*

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

EddaM
0

Har själv haft en bra hoppande travare. Vi tävlade på i hoppning o fälttävlan med bra resultat=) De kan de med. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

LinneaG
0

Eve - ni är de vinnande laget på Håbo den 22:a! =)

MiaMaria
0

Den franska hästen som va 2:a i Malmö på fälttävlans världscupsfinalen va 50% travare =)

Eve
0

Linnéa - Man kan ju hoppas :)Vi var sexa sist tror jag :)

Lorita
0

Travare är ju avlade på vinnarhuvud och ofta är dom helt hyfsade exteriört också Flört

Sen med gångarterna så har dom ofta anlag för både pass och tölt. Har ni tänkt på att vissa hästar ser ut som dom går orent i voltstart, då går dom ofta i en otränad form av tölt Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

EddaM
1

För några år sedan eller ja när Milton tävlade så fanns det en travare som tävlade i grand prix hoppning, han var inte så stor ca 160 cm i mankhöjd o svart som natten. Han vann bla VM -90. Han hette Jappeloup och var min favvo hopphäst och inte Milton. Men även Rodrigo Pessoas hingst Baloubet har travare i stamtavlan. Det tåls att tänka på att travare verkligen kan de med.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Lyrik
0

Min Lyrik hoppar rätt så bra, hoppar ej så tungt som man kan tro att en kbltravare gör utan kattlikt.

Min kompis fick låna honom till 2 hoppklasser för många år sedan (innan han började med hobbyn Göra-illa sig). I KM kom han 2:a, i Jokern oxå 2:a. Fick hoppa 1.20 i omhoppningen mot ett russ som hade hoppat lokala tävlingarna innan!

Eftersom ridbanan var för liten för hans stora galopp, fick han travhoppa vissa hinder…

Skulle vara med i året därpå, men då hade han en tappsko och hovis var seg att komma ut och fixa den.

MiaMaria
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En kompis hade ett kallblod som oxå hoppade som en katt, verkade inte spela någon roll hur högt de va. Han va verkligen superduktig och man fick en härlig känsla när man hoppade honom. På bilden är det han och Hannapanna som hoppar. Tror Hannapanna har fler och bättre kort.

Lina
0

ÄR inte travare riktigt duktiga på att hoppa? jag har för mig det. När man ser dem på tävlingar hoppar dem högt som baraden men de har inte så lätt i kombinationer och börjar trava istället.

lisette
0

#10 tyvärr är det inte alla som inser att travarna kan vara fina.

NinaToy
0

Division 2 är ju inte så högt men det är jättekul att se travare på G… :) Beundrar speciellt ryttarna också, det krävs tid, tålamod och kunskap att göra om en travhäst till ridhäst! :) Någon som känner till några finare dressyr-travare? :P

NinaToy
0

Division 2 är ju inte så högt men det är jättekul att se travare på G… :) Beundrar speciellt ryttarna också, det krävs tid, tålamod och kunskap att göra om en travhäst till ridhäst! :) Någon som känner till några finare dressyr-travare? :P

NinaToy
0

NinaToy
0

jen
0

ja, det är riktigt kul att se att travaren kan minsann den också.  travarna är oftast trevliga hästar, och en del blir jättefina ridhästar!

NinaToy
0

Jag tror att travare har fått dåligt rykte för att MÅNGA (inte alla) är unga och vill ha en häst, föräldrarna som då oftast är okunnig köper / får en billig häst… oftast en travare, de unga klarar inte av hästen och vips så har de fått dåligt rykte? :P

Mangis
0

#27 Jag tror definitivt att det ligger något i det du säger där! Det är bla.a. det vi i ridtravarföreningen vill hjälpa till med; att utbilde de ungdomarna och deras föräldrar.

jen
0

de där hade inte "åsne-krav" Oskyldig

tur inte alla med vbl har det Cool

gejsa
0

#29# Flört

1111
0

#17 I Selle Francais avlas Franska travhästar in till och från, tror det ligger i 5:de ledet på Baloubet… Är bara på hoppsidan.

Franska travhästar är fö oftast aningen bättre bygda för ridning än övriga travhästar.

1111
0

Fö: Tötladen travhästar är rätt populärt i Tyskland just nu:

http://www.gangpferde.de/rassen/pics3/steph1.jpg
http://www.gangpferde.de/rassen/pics3/sibyl1.jpg
http://www.hippolytshop.com/futterjournal/200302/bilder/traber2.jpg

Finns klubbar, uppfödningar, turridningar osv med töltande travhästar…

Loa-bg
0

#14 det kommer jag ihåg :P det va kul

Azuzephre
1

Jag tycker jag börjar se mer och mer varmblod på tävlingsbanorna, visst, oftast har dom inte riktigt den snygga stilen över hinder, men nog kommer dom över alltid, och dom ger alltid 120 % extra än alla andra :)

Murre_Uddiz
1

Go travisar go! :)

Struten
0

har hoppat en kompis travare typ 2-3 ggr o han är inte så van kan sätta med en bild:) 
  hans ben är inte riktigt med ennu, men tekniken kommer väll så småning typ 2-3 ggn han hoppas med ryttare sen är han löshoppad kanske 3 ggr åxå, de som är så skönt me han är att han är så ärlig endå han är som inte feg utan man styr mot så hoppar han;P
  min kompis är själv mer för dressyren så då får ja gärna hppa o inte mej emotOskyldig
  och så småning om hade väll min kompis tänkte att ja sku ut o tävla nåån klubbis med honom(får se hur de nu blir me de) men först måste vi nog få till tekniken lite och vänja han lite vid ridhuset(han är bara 6 år o lite småfjantig);P red en dressyrkurs på han o dom hade igång högtalarna så han kröp typ i röven på ett par små ponnyer de va så läskigt;P men i slutet skärpte han sej faktist;P
  (ignorera om ja sitter lite skummt i hoppet kan hända att ja inte riktigt hängde men elle nått;P sen ser man på hans framben att han är orutinerad vet inte om de är på den här bilden eller nästa;P)

Struten
0

en till bild;P

Struten
0

o en när vi travar ner;P itne för att ja vet va den hde med ttravare på hopptävling o göraOskyldig
  han ser lite oproportionelig ut på bilden men ja tro bara de är vinkeln;P o jag ser typ jätte liten ut åxå(fast ja kanske endå itne är så jätte lång men jag ser längre ut på han i verkligheten än på bilden, är 1.67 o ja tro han är typ1.65 kanske;P)
ignorera min fula sits åxå sitter som en kråka just där tro ja typ höll i sadeln me ena handen eftersom han endå gick på långa tyglar;P

reddie
1

Min förra travare älskade att hoppa, han hoppade allt oavsett om man kom snett. Helst hoppade han rättuppstående hinder. Ångrar nu i efterhand att vi inte tränade mer. Hoppade lätt 1meters hinder

E_hjo
0

Maggan är heeelt tokig i att hoppa =)
Nästan lite för mkt Oskyldig

Oxarra
0

Min travare Boy älskar att hoppa också. Vi har ingen ridbana utan hoppar lite lustiga hinder vi sätter ihop på en äng som inte är jättejämn direkt. Han är så säker på underlaget så man blir rörd, förra helgen höjde vi de ena hindret (2 plaststolar med en trästam på ryggstöden) till 1.10 och de fixade han kanonbra. De andra hindrena ligger mellan 50-85 cm. Vi börjar komma lite uppåt och till sommaren hoppas jag kunna hoppa någon liten tävling. Ska även börja ta lite hjälp från någon på marken framöver.

emmm
0

Min syster har ett vblsto som är helt bedårande, 150 hög och motor som heter duga!

DojoKelder
0

Jag hoppas ju på att kunna hoppa min lilla dam i framtiden.. hon hoppar redan en del "staket" helt på egen begäran i hagen.. inget högt.. 50-60 cm kanske.. hoppas att hon kommer ha samma vilja att hoppa under ryttare senare..

jen
0

hehe, jag slänger in en bild på Mathilda och Kalle när de hoppade för första gången tillsammans i somras Skrattande

Kalle hoppar MER än gärna

Eve
0

Jag oc Lykka ska tävla i hoppning på lördag,,. *nervöööös*

Rubhel har fotat lite framhopp från en tidigare tävling på mig och Lykka :) --->

paparatzi
0

Jag och min bästis (hennes pappa är proffstränare) brukade fara ut och tävla med en jättestor travhäst förut som älskade att hoppa, han vann i stort sett allt vi ställde upp i, sen hade några halvblodsryttare klagat på att travare inte borde få vara med på samma tävlingar som dom, verkar som att avundsjukan stack i dom…