Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 6777 ggr
elli-kleo
0

Vad har du för sadel?

Vad har du för sadel/sadlar till din häst?

Visa gärna bild :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Primee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till P har jag en svart Prestige Green Star - hoppsadel och en brun Caprilli by Bates Olympia - dressyr.

A har precis nu i veckan bytt sin New marketfärgade Wintec hoppsadel (!äntligen!) mot en svart Trainer dressyrsadel. Han har oxå en Lemetex flatback - hopp.

Har inga bra, nyare bilder… men en från i somras på Ps dressyr får du väl då ;)

Birke
0

Har en alround i syntet till mitt varmblod som jag tycker sitter helt förj*vligt! Håller på och syr en kamel drivarkudde, och när den ärklar ryker sadeln :)

BeatriceHolmberg
1

Jag har en Morris & Nolan dressyrsadel (bilden) till Besse - varmblod , bomvidd normal , 16" .

Har även en Thorowgood Griffin Selecta bomvidd normal , 17" som jag hade på honom som dressysadel innan , men den har jag gjort om till hoppsadel nu .

LinaN
0

Har en wintec wide till min.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Vilgot
1

Har ingen "riktig" sadel till någon av våra hästar då vi inte har hittat EN enda sadel som passar!

Istället rider vi både gotlandsrusset och tinkern med en fårskinnssadel som är sydd på en vojlok och har stigläder.

Funkar precis som en vanlig sadel och hästarna trivs jättebra med dom eftersom dom inte trycker eller ligger fel =)

Cilla89a
0

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Birke
0

#5 Hur har du byggt den för att du ska kunna ha stigläder :O Blir det inte fel tryck?

Vilgot
0

Det är inte vi som har sytt den, men vet att det är en väldigt bred nylongjord som dom sitter i, nästan lika stor som vojloken.

Väldigt svårt att förklara, men våran equiterapeut använder en likadan och hon har kollat så att den ligger bra på hästen  :)

Birke
0

#8 Coolt, den måste jämna ut trycket mkt alltså. Brukar du hoppa och rida lätt lika mkt som i en sadel? Håller själv på och försöker göra en sån där kameldrivarkudde, men utan ngr läder :P

niare
0

jag har en SG sadel, mer jag som har svårt att hitta sadlar som passar mig och min budget men älskar denna sitter underbart skönt i den,

sen har jag en hubertus sadel till ponnyn som vi rider in han i.

Vilgot
0

#9 Den funkar alldeles utmärkt att både hoppa och rida lätt i, men på russet tycker jag den är lite vinglig så jag letar efter en riktig sadel till honom. Men på tinkern funkar den utmärkt till allt vi gör med henne och ligger faktiskt mer still på henne än vad ngn sadel har gjort =)

[trollduva]
0

jag har en morris and nolan hoppsadel och en frank baines capriol dressage

Birke
0

#11 Vad smidigt. Kanske blir ett projekt längre fram i tiden :P

[japptravare]
0

Frisco har en prestige dressyr ;)

Klasselover
0

Lukas har en Thorowgood Maxam :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Minetta
0

Har en Globus Clic i dressyr och Bates Caprilli Momentum till hopp åt min ponny. Till finnhästen har vi en Kieffer (vet ej exakt modell). Är nöjd med alla, men skönast är nog Bates, favoriten <3

Har inga bilder nu, men kan fixa om nån vill se? annars är de väl bara att googla :)

Zaphix
0

Har en Tree Free bomlös med tempurinlägg i padden. Köpte den begagnad av en bekant, underbar sadel. :)

Vi använder också en gammal märkeslös hoppsadel, ligger riktigt bra och är i bra skick.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Alex
0

Jag har en KenTaur Kári Special. En islandssadel.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lisette
0

stübben siegfrid

Birke
0

Kollade runt nyss i stallet, och "hittade" en gammal Wintec sadel. Inte en aning om den är hopp eller alround (svårt att se skilnad på dom) och luggsliten var det. Inte heller en aning om vad det är för storlekar, men ska prova den på varmblodet och se om den passar bättre ch ger större frihet för bogbladen.

ebengtssson
0

Grand prix hoppsadel och kiefferdressyr :D Som passar både ambra och håjt :D

http://satilaryttaren.blogg.se

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

teamedward
0

Har en Stübben Tristan Deluxe som ligger helt åt helvete. Men vi har beställt ny sadel nu, en Equipe Oracle.