Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2189 ggr
ebengtssson
0

Bra eller dåligt?

Jag har funderat på det där med syntessadlar. Är de bra eller töjs de ut efter ett tag?

En kompis till min syster köpte syntessadel och sa att den uttöjd.

så någon som vet om sadeln töjs ut eller är det bara påhittat?

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

sahara86
0

Att de töjs ut har jag inte varit med om, men det kanske varierar mellan olika märken och exemplar osv.

Miica
0

Har heller aldrig varit med om att de töjs ut.. Tycker i allmänhet att det är bra sadlar =)

ebengtssson
0

(Y) jag tänkte köpa en men vågade inte göra det eftersom hon sa att hennes gick sönder och jag inte känner (eller känner) för att köpa en sadel för flera tusen och sen vara tvungen att köpa en ny för att sadeln gick sönder… :P

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

viktoria91
0

har hellre aldrig varit med om att dem töjs ut, hände dock med en lädersadel ;)

ebengtssson
0

vad hände med den då och hur? x)

men det beror nog på hur man tar hand om sakerna med :P det kanske var därför som hennes sadel pajja ;P

satilaryttaren.se

viktoria91
0

#5 bra fråga, jag vet faktiskt inte men dte var en gammal billig sadel så kan ha något med det att göra kanske för jag tog bra hand om den iaf =)

ThunderClap
0

Jag har aldrig hört om att någon syntetsadel skulle täjas ut.

Undrar på vilket vis de anser att sadeln blivit uttöjd? Vad för märke är det?

Birke
0

På tal om syntetsadlar och att det stoglängre upp att det kanske kan bero på hur man tar han om dom - hur tar man hand om dom?

viktoria91
0

#8 finns speciellt typ sadelschampo på hööks annas kan man borsta av dem med ryktborste eller tvätta av lite med fuktig trasa.

Birke
0
#9 Aha, då hänger jag med. Är inte så duktig att hålla efter min syntetsadel, men borstar vell av den då o då ;)
viktoria91
0

#10 gör samma som dig, borstar av den ibland =)

Birke
0

#10 Ojoj :O Det blev stort haha :P

viktoria91
0

#12 vad bra, då ser en glasögonorm som jag det, haha! ;P

sahara86
0

#8 Jag använder sadeltvål för syntetsadlar. Enkelt att spraya på och rengöra med.