Häst attackerad av varg!!!
Aj, stackars lilla häst….
Det såg itne tjusigt ut någonstans…..
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Känsliga läsare bör nog varnas…. Såret är stort och väldigt öppet och även litet vrigt ser det ut som… så äckelmagade och känsliga bör ej titta….
Läste om det i UNT i morse. Hemsk sår.
Men pållen såg mager ut, iaf på de bilder i UNT.

Kan du länka till den tidningen Lyrik?
#4 Kan försöka. Men jag vet inte hur? Läste det i vanliga tidningen, ej på nätet.
Gick ej att länka.

Jasså. Trodde du läste det på nätet. Ja, då kan du väl inte länka. OM inte tidnignen har satt ut det på nätet som min hemmatidning har.
#7. Fanns en liten artikel om det på hemsidan, samma bild som aftonbladet. Men i den riktiga tidningen (UNT) var det 2 bilder.

stakars häst.

å fy vad otäckt!! stackars pålle!!
usch :(.. stackarn

Men hallå, dom skrev att skadan inte ser ut att komma ifrån ett rovdjur m.n

Det där kan ju omöjligt komma från en varg!!! Det är ju inget bitsår…. Den där skadan är dessutom inte färsk… Skulle snarare kalla det vanvård….

#12# Har du också läst detta?
http://www2.unt.se/article2/1,3908,MC=70-AV_ID=576547,00.html?from=latestnav
Det ser ju itne ut som ett bitsår var min första tanke men vackert var det itne oavsett vad……
Såg inte mysigt ut alls, men jag säger som många andra.. Knappast varg. Av flera anledningar faktiskt.. För det första händer det i stort sett aldrig att vargar attackerar hästar, då de är för stora och svåra för dem. Så att en ensam varg skulle ge sig på en häst låter ju ännu mer osannolikt.. För det andra är det ju huden som är bortskalad, hade det vart en varg (eller annat rovdjur) så hade såret definitivt vart djupare, eftersom det var ett så stort område.
Tycker det är så extremt tråkigt att de alltid ska få alla skador på tamdjur till vargens fel.. Folk verkar inte ha förstått att vargar är extremt skygga djur, och dessutom kan klara sig utan mat väldigt länge. Så för att ge sig ut i samhällen hos människor och försöka ta väldigt svåra byten så ska de ha en väldigt bra anledning..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Tycker inte heller att det ser ut som något bitsår.
Jag såg på veterinärerna en gång där det var en häst som stegrat dig och sen gått omkull och då fått ett pyttelitet sår på rumpan.
Några dar efter så såg det precis ut sådär pga inflamation.
Pirr i magen.. *hu* du borde bli avstängd för att inte varnat mej för det där lilla gejsa ;)

Själva bitytan ser lite för stort ut för att ha kunnat orsakas av en varg tycker jag…dom kan knappast slita av ett sånt stort stycke i en tugga och fler försök tror jag knappas vargen hinner med innan hästen sparkar och springer för livet!
Så jag säger som många av er andra…tveksamt att det verkligen är en varg som gjort det där *hmmm*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
#19 Exakt.. Och om nu vargen hade lyckats bita en så stor bit så hade den ju definitivt bitit djupare, då hade inte bara huden försvunnit..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Nej det hade jag inte men nu har jag
men det är såklart inte trevligt sår ändå!

Troligtvis är det nog en häst som bitit som en del tror. Eller att hon fastnat och dragit till på något vis.

Vi har vargar runt gården nästan varje dag. Dom har gått förbi hagen och Tittat på hästarna med alldrig gått in. Varg spårarna sa att dom går inte på hästar för dom beter sej inte som ett byte ska göra "springer när dom ser en hund/varg"… Bara att hoppas att det stämmer.. vi har ialla fall vargstängsel runt hagen eftersom det bor några flockar här hos oss. Förra vintern slog dom ett rådjur 10 meter från huset och låg och smaskade på när vi sov….
#23 aa läskigt! :S
ö… avlivades hästen eller??…
Läste det i UNT. Idag var det en artikel till om det. Någon hovslagare hade trott att det var en hudsjukdom som gör att huden ramlar loss. Vad det än är, så är det ändå synd om stackars hästen. >.<
men hur ofta kollas hästen till ? om hon upptäcker det en tisdag, och vetrinärerna tror att såret är ett par dagar gammalt…
det är ju lixom så pass stort att det inte går att missa.
men det såg ju vääldigt läskigt ut…

Verkar ju lite lustigt faktist alltihop. Undrar om ägaren har "rent mjölet i påsen". Kan det vara något med försäkringen att göra?

Jag tror som er andra. det är inte en varg. Så trist att det alltid ska ropas varg, när någon blir skadad. Hoppas de ej får skjuta vargstackaren i alla fall.
Vad som hänt, vill jag dock inte sia om. Jag känner varken ägare eller häst.
Men tänka kan man ju alltid.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#17 de avsnittet ha ja åxå sett o de va faktist de första ja tänkte på när ja såg bilden, att skylla på en varg för de där är ju skamm, ska dom få skiten för att hon inte håller bättre koll på hästen, o låt vargarna leva!! för de där är då inget bitsår av en varg iaf!(min åsikt)

#18# Tycker du det. Ja, jag tycker inte sår är något otäckt att titta på så jag tänkte inte på att varna någon. Sorry för det. Men avstängd är väl att ta i va? *ler*

det var faktiskt det första jag tänkte på när jag såg såret på bilden, att det ser faktiskt inte dagsfärskt ut….hmmm….. verkar vara något som inte stämmer här…får den känslan i magen. Som bubbel skrev så är faktiskt inte detta ett sår som man så lätt missar….och tre dagar gammal??!!!! hua…stackars pålle. Hoppas man hittar en vettig förklaring på detta för pålles skulll…..

Tycker det var mycket märkligt i intervjun att hästägaren påpekade flera gånger att hon var säker på att en varg orsakat det. Verkar ju nästan som om hon vill ha en bortförklaring för att hästen inte har tittats till på ett par dar.
Hästkraken såg mager ut på bilden i UNT.
Stod i dagens UNT (den vanliga) om hästen igen.
Läs det!

Du får skriva här vad det stod i stället. Har ju inte den.
#36 OK. Har den inte här, är ju på jobbet.
Det var stallägaren som protesterade mot vad som stod i tidningen i lördags.

Först nu har jag läst alltihop. Hade en varg angripit hästen hade de nog varit ett mindre sår och den hade haft rivsår omkring "bitmärket". Hoppas verkligen att hästägaren är ärlig och seriös så det inte är så att hästen gått med det där och det inte upptäckts i tid
#39 Japp. Läste det i morse.

#39# TAck för länken.
Varför just varg egentligen? Så fort det handlar om en rovdjursatack så är det varg.. Glömmer folk att vi har andra rovdjur i Sverige också? Björn och lodjur t.ex?
Mvh Alex
Värd för Ridsport