muskler
vilken övelse i ridning setter muskler på islandshästen mykke skritt volter sideföringer och så eller mycke trav eller mycke galopp? eller hva?
Galopp sätter rumpmuskler. Backträning. Att tölta i uppförsbacke brukar vara bra. Rida i terängen, dvs bredvid stigarna, ger mycet gratismuskler och kordinations övning.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
ok takk jag skal nu ha min is som kom i oktober alene upp i skogen hon har inte blitt rid alene i skogen med bare meg för ut hvordan skal jag starte skal jag gå en liten sveng til och begyne med eller hur? skal jag ta med en annan person uten häst sen jag vet inte hvordan hon vill reagere?
eller er det best och ride henne en sven på gjordet runt stallen jag er red hon skal få panikk och stikke inte at hon har gjort det förut eller så men man vet alldri
Jag vet inte hur du ska göra. Jag hade bra ridit iväg, man märker ju ganska snabbt om hästen känner sig orolig eller inte tycker att det är konstigt. Blir hon orolig så vänd hem, se bara till att det är du som säger när ni ska hem så att hon inte vänder själv. Spelar ingen större roll om hon börjar tveka så länge hon fortfarande rör sig framåt när du ska vända.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
ok takk jag skal prov och se hvordan hon tar det hon trenger och bli riden alene i skogen for och jobbe lite på sin selvstendighet.