Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 2327 ggr
elli-kleo
0

Vad använder ni för benskydd?

Vilka benskydd använder du och när använder du dom?

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Cilla89a
0

Eskadron. Skogen
Fleecelindor. Dressyr på ridbana/ridhus.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

elli-kleo
0

Vid hoppning: Senskydd + boots fram. Ibland benskydd och/eller boots bak.

Vid dressyr: Neopren benskydd eller fleceebenlindor

Vid uteritt: Varierar stort. Ibland utan skydd ibland med. När jag har skydd blir det oftast senskydd eller neopren benskydd fram.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

viktoria91
0

lindor vid dressyr/hårdare ridning. annars senskydd i skogen och hopning. back on track damasker lite överallt och transportskydd i transport=)

[trollduva]
0

skogsridning:svarta eskardron fram och bak och boots

dressyr:fleccelindor

tornerspel:fleccelindor och boots

Klasselover
0

Boots fram vid körning pga att hans framben inte hinner undan för bakbenen vid trav..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Mille
0

Senskydd,kotskydd, boots och knäkappor, används efter behov beoende på vad vi gör och var hästen slår sig.

thilda-
0

knäkappor bara när hon körs eller rids eftersom hon är en linjegångare och slår sig på knäna… och när vi kör lopp eller körfort så blir det även bandage bak

JoyBysen
0

Veredus eller Veradus heter dom I think ;P

Sånna Marcus Ehning skydd iaf. Skitbra!

Och så har jag några par eskadron med som jag har i reserv, och benlindor oftast när jag dressyrar ;)

viktoria91
0

#8 dem heter veredus ;)

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Senskydd fram och kotskydd bak. Nu när hon har 4 brodd så har hon även boots fram.  Händer att jag lindar, men det är rätt sällan, och i så fall använder jag elastiska lindor med filt-paddar under.

Kotskydden bak är de billiga läderskydden från Börjes/Hööks (samma skydd, olika pris!) och fram varierar vi mellan Hööks gamla röda skydd (fanns i brunt med, har utgått nu) eller ett par rosa Davies. Har även läderskydden som tillhör bakskydden, men dem har vi bara till fint. Köpte nyss ett par svarta skydd med vitt ludd också, som ersättning för det Event-skydd vi tappade i snön i vintras som vi inte hittat, men dem använder jag inte nu när det är så blött ute.

jsca
0

senskydd och kotskydd från hööks - showmaster

Sen på ''tävling'' haha ( jag och mina pay&ride'er ! )  använder jag veredus olympic :)

Riiktigt nöjd med showmasterskydden!