lyse på transport, hjälp
Lysena på våran transport är så konstiga där bak, det ena på höger sida är vitt och lyser inte. motsvarande ljus på vänster sida är rött och lyser! ska det vara så??
Det är en helt ny Boj direkt från tillverkaren så det borde ju bara som det ska?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

kan ni inte be dem kolla på den då om den är ny?=)

den är från göteborg, vi bor i östra småland….

om ni ringer dit och förklarar problemet då?
Ja att de inte lyser kan bero på att koplingen till elen inte är den samma på er bil, så pröva gärna med någon annas för att se om lysena lyser eller inte.
Men att de är olika färjer om det är motsvarande lyse på andra sidan ska det givetvis inte vara! In och reklamera och få det fixat. :)
Hakuna matata!

#4 är du helt säker på att det inte ska vara vitt på högersidan?
#5 Bakåt får det bara finnas röda lysen - framåt endast vita med undantag för blinkersarna och backlyset givetvis.
Det är ju för säkerheten så man ska veta vad som är bak eller fram så tror kappast det ska vara så (jag är ju dock inte 100% säker men det är ju reglerna vid modnering av lysen annars i.af).
Men jag vet inte det kanske är någon form av extralyse, vad vet jag
Du kan inte ta en bild och slänga in här eller slå upp en bild på samma modell med lysena så (då kan du ju se om du hittar flera med lysena lika? ^^
Hakuna matata!

det vita lyset lyser ej när man kör, tror det tänds när man backar däremot!
jag har så svårt för att lägga in bilder, datorn brukar hänga sig, men kan försöka =) har inte hittat nån bild bakifrån på den modellen, letade förut för o se om det var samma på andra eller bara våran..

#7 Då är det nog ett backljus. Lyser det något rött på d3en sidan alls när ni kör/bilen är igång?
#7 Ja då är det ju ett backlyse :)
Men det verkar mysko att det bara finns ett, brukar ju vara lika på båda sidor. två röda, två vita, två blinkers. Lixomn varför skulle man bara ha på ena sidan? :S
Hakuna matata!

har just varit ute o kollat och den verkar inte ens lysa när man backar!? men ska kolla nogrannare sen
det sitter ett rött lyse på varje sida som lyser. ska rita lite i paint! återkommer, haha
#10 Det är inte så att det är bromsljus då, men då borde det ju fortfarande vara två :S
Hakuna matata!

bromsljus är ju rött
ska se om jag får med bilden! haha

tror inte det ska vara två backljus på varken transporter eller bilar.
har ni provat att byta lampa peppe? är det först nu som den börjat strula?

#13 vi har ju aldrig kört med transporten innan då den som sagt är splitter ny och vi fick den hemlevererad…
problemet är inte att ingen lampa lyser, utan grejen är den att lampan på höger sida är vit och på vänster sida är den röd, se bilden. varför är det olika färger?
#13 Ja så kanske det är, jag är inte helt säker, men när man läser på bestämelser om hur lampor får och inte får sitta har det varit det jag kunat tyda, men alla "formella" lagar brukar ju vara minst sagt luddiga.
Så om det kanske ska vara så att det bara är ett backljus (jag har för mig att det är två men man kanske kan ha bara ett med?) kan jag då inte urtyda
Men du kanske kan höra inne på motor iFokus?^^
Hakuna matata!

#14 om ni kopplar släpet, lyser den röda på högersidan alltid rött? tänker om det är ett dimljus…

har fixat en ny bild här.
3 och 4 lyser de överhuvudtaget eller det är bara varningstrianglar?
6 & 7 är blinkers?
5 & 8 lyser alltid?

#16 på högersidan, längst ner? du menar inte vänster, högst upp?
alla dom som jag skrev "lyser rött" på lyser rött hela tiden, så fort du startar bilen. haha jag blir så förvirrad XD

kolla inlägget ovan ditt nu peppe. :D

#17 tack att du ordnade bilden! tänkte tanken själv men ville inte ladda upp en ny, datorn hänger sig som sagt…
nej 3 & 4 är bara sånna där reflexer =)

1, 5 och 8 lyser alltid
2 lyser aldrig, inte ens backning vad mamma kunde se
6 och 7 blinkers
3 och 4 reflexer

ok. så nr 2 lyser inte alls när ni backar? jag hade provat att byta lampa, för jag är nästan 100 på att det är ett backljus, det kan lixom inte vara ngt annat.
var sitter nummerplåtsbelysningen förresten? vad är det för bojsläp du har?

ibland blir jag förvånad över min egen intelligens.. ;)
det måste alltså vara backljuset. byt lampa så borde det funka!

#22 nummerplåten sitter på vänster sida längst ner, och har en egen liten lampa över =)
ska be pappa kolla när han kommer hem, litar inte på att mamma verkligen såg om den lös vid backning eller ej haha
det är en Boj bravo 220 S -10

haha TACK lisette!!! =D
ska som sagt be någon annan kolla när jag backar innan vi byter! ;P men då är mysteriet löst iaf! =D

detta är på andra sidan. så den röda borde vara dimbakljus… är den alltid tänd så tippar jag på att något är fel med koppling osv. hur gammal är er bil? ibland kan det hjälpa om man anväder lite 5-56 i både släp och bilkontakterna..

#26 bilen är från -04
kan man inte bara typ, stänga av dumljuset? haha

det är det som är grejen. ibland så funkar inte bilens kontakt med släpets och då kan det bli så här, kopplingsfel kallas det. =) testa med någonannan bil, om ni har möjlighet.
men, jag tycker ni ska påpeka det för BOJ. ring dit efter helgerna nu och se vad de säger.