Vojlock eller schabrak?
Vad gillar ni bäst? Rent utseendemässigt. Eller ja, om ni nu märker någon skillnad rent funktionellt får ni gärna tillägga det också.
Själv föredrar jag schabrak av den anledningen att jag tycker att vojlock är så förbannat fult. Men smaken är som baken.
Schabrak, tycker precis som du att schabrak är snyggare.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

schabrak!!! tycker det är skitfult rent ut sagt med vojlock 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
SHABRAK! Dels för man kan se tryck osv och dels för det blir mer färg på hästen ;) Alltså snyggare
Jag tycker Schabrak är snyggast, men på vissa hästar kan de börja skava i bak på ryggen och då är det vojlock som gäller :)
Man jag tävlar oftast utan helt då det bara finns gräsliga saker (eller som de drunknar i) till små ponnyer…
Hakuna matata!

Tycker båda är snyggt så länge det passar hästen i storlek och färg!
kissmekate.blogg.se

Schabrak, är skitfult med vojlock :P
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag tycker faktiskt att vojlock kan vara snyggt om den passar sadeln :P
Schabrak. Det ser rent ut sakt förjävligt ut med vojlock tycker jag. :)

schabrak är snyggast, lättare att matcha med lindor/skydd då färgen syns mer. har faktiskt ett par vojlockar fast används endast under sommaren då jag inbillar mig at det inte är lika varmt som shabrak =)

Schabrak , har t.o.m schabrak till min minishettis när kusinerna kommer och rider ^^

Schabrak :)

håller med övriga; schabrak =)
Beror på tillfälle, gillar väl schabrak mest, men tycker vojlock kan se lite "sportigt" ut och passar till hopphästar. :)
Schabrak! :D Men jag har en vojlock till dressyrsadel som jag tycker är ganska fin för den är mörkgrå och har bra passform :P
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

?? Vad är det som är så fult med vojlock ? Jag för min del vill se så mkt som möjligt på en häst när den arbetar.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
schabrak ! :)
schabrak
Schabrak är finast. :)
Jag tycker schabrak är finare än vojlock :)