Sadel från hööks?
Hej, ska köpa en ny sadel och är sugen på en John Whitaker, är dom bra på Hööks??
Märket är ju fortfarande det samma var du än köper det. Köper du en JW från Hööks får du samam kvalité som om du skulle köpa en JW från nåt annat ställe. Köper du däremot en sadel från Hööks eget märke Claridge House får du inte bar kvalité.
Instämmer helt i ovanstående inlägg.
Kan tillägga att JW sadlar är skön att sitta i. Jag skulle absolut köpt en sånn om jag haft råd!
#1 Onödigt att jag skriver samma sak en gång till, så jag håller med istället. :)
Okej, tack!:) Men det var bara det att jag läste på ett annat forum att man inte skulle köpa JW där, för att det var dålig kvalité, men vad bra då, för jag såg en för 5 000 nånting och det är det jag kan max lägga på en bra sadel;)

Det viktiga är att sadeln passar din häst, vet du att den gör det? Sadlar är SVÅRA att hitta rätt bland, de flesta brukar använda sig utav en sadelutprovare (en utbildad person om sadlar och hur man provar ut efter olika hästar) för att se till att få en sadel som ligger bra på hästen och inte kommer att skada den.
Håller med alla xD
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
#5 JAg har en JW och än så länge (har haft den i 1 år) så ser den som ny ut. Synteten varken känns eller ser ut som någon annat än läder.
Ev komme rman kanske få byt stroppar efter 5 års användande men det är en billig historia som inte är särskillt svårt heller. O andra sidan har jag fått gort det på alla syntetsadlar som hafft några år på nacken. Så det har inte med kvali´ten att göra utan att det är syntet och inte läder.
En sadel jag rekomenderar starkt!
#6 Jadet vet jag, vi har provat massor av sadlar och den passar.
#8 Okej, vad bra;)