OT. Till Salu:)
Inga hästsaker direkt men oj så söta! Nu har vi fått kattungar och vi skänker bort dem till dem som vill ha!:) Stallkatter, ca 3 veckor gamla. 1 helgrå i mörkare nyans, en ljusgrå med 4 vita tassar och liten "bläs" och 2 st svart,brun,vit randiga.
Har inga namn ännu så kom gärna med förslag. Kan lämna mamman vid 12 veckor gamla:)

Åh, hjälp! Jag som normalt sett inte brukar tycka om katter har kärat ner mig i den helgråa… :)
Men jag bor ju inte i något stall, tyvärr. ;) Har bara en lägenhet. :P

#3 Ja visst är han söt!:D
vi säljer dem till vem som helst men dem är födda stallkatter:) vi har några som är intresserade som bor i lägenhet också:P
åh så söta:) men tyvärr för långt bort + att jag redan har 3 katter:P

#5 Okej:)
#4 - Usch, elakt att säga så ju…
Du ska säga "Nej, han säljs inte till folk som bor i lägenhet, speciellt inte i Örebro", det skulle vara så mycket lättare för mig ju. ;)
Jag som dessutom bor i Uppsala lite då och då… :P

#7 haha ja men jag vill ju bli av med dem ;) Vi har redan 4 katter så vi kan inte behålla dem.. men som sagt, dem är helt gratis!:D
Så de är alltså "leveransklara" (haha, eller vad det nu heter) i början av juni? 

#9 Japp:D Funderar du på det?:)
Möjligtvis. ;) Hur långhåriga blir dem?

Usch, det blir bara värre och värre.. :P Ska jag ha katt så ska den vara långhårig har jag alltid sagt. :P

#13 haha ja vi har ju en lagom långhårig katt så^^

#13 Fick reda på nu att min mammas jobbarkompis eventuellt vill ha den helgråa också:P
Haha, säg åt henne att ta den! ;) *problemet löst* :P

#16 Haha^^ Jo men hon var inte säker på vilken av dem hon ville ha så:P Du behöver inte ta någon om du inte vill ha nån:)
Vill vill jag ju, men jag borde nog inte. ;) Känner att de nog får ett bättre liv hos någon på landet än hos mig i stan. :)

#18 okej:)

klart du ska ha katt maja!

Katter är underbara:D
Hur mycket kostar dem, vilket kön och är de vaccinerade?

#22 Vi är nästan helt säkra på att det är 3 honor och 1 hane. De kommer inte vara vaccinerade eller kastrerade eftersom vi ger bort dem, dem nya ägarna får då betsäma hur dem vill ha det:)

Men snälla… Är inte katter värda mer i era ögon?
Skänka bort dom till vem som helst…det är fruktansvärt.
Se till att ordna bra hem till katterna. Vaccinera, avmaska och ta betalt!!
Hur många katthonor har ni som går okastrerade? Kastrera dom, snälla! Det finns alldeles för många hemlösa katter redan. Finns där hanar? Kastrera dom också!!
En katt är inget slit och släng. Även katten har ett värde.
Snälla snälla, Ta ERT ansvar för djuren ni skaffar!!!
Alla djur behöver någon som bryr sig!
MEn detta är ju vidrigt! MAN SKÄNKER INTE BORT DJUR! Det är ju absolut förbjudet på Blocket och på många annonssajter. Denna tråd verkar ju vara rena trolltråden! Du borde skämmas, att skriva ut detta så här!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

till vem som helst? skojar väll? måsste väll vara ett bra hem som kastrerar och tar hand om den resten av livet i alla lägen,,,
Jag hadde med kattungar som barn på landet så jag är inte perfekt på något vis men tack och lov fick jag upp ögonen för alla hemlösa och hur illa katter offtast behandlas, snälla kastrera mamman och skaffa BRA hem till ungarna, ta betalt så ni sållar bort endel oseriösa,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
håller fullständigt med #24
kattstatusen måste bli bättre! Hur ofta ser du TS att en blandrasvalp SKÄNKS bort? Det kostar minst 3000-4000 kr. Snälla hjälp oss att höja kattens STATUS. Ta betalt för kattungarna, vaccinera id-märk dom och vetbesiktiga dom. Vill ingen köpa dom är det för att huskattsmarknaden är MÄTTAD med 100.000 hemlösa katter som fan väldigt illa varje år. Det är tufft att föda upp en kull om man gör rätt för sig, det kostar och man borde vara medveten om vad det innebär och att det kommer ta tid att hitta SERIÖSA kattköpare, speciellt när det handlar om huskatter.
Snälla du, kastrera dina honor och hanar genast innan de får fler kullar,. hjälp oss kattälskare att höja kattens status!!
Katter är mer värda än att skänkas bort….
Snälla hjälp till!
Ta och kastrera alla era katter på en gång tycker jag. Tycker så synd om katterna som ska få ungar jämt.
Man blir mörkrädd när man läser om era katter.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

#24 men snälla! klart dem är värda mer i MINA ögon. Dem är ju mina ögonstenar men om vi inte gör såhär får vi dem inte sålda och det vet jag av erfarenhet. Dem är inte renrasiga dem är stallkatter-blandraser.
Vi har en katt som är osteliriserad och henne ska vi sterilisera när kattungarna är tillräckligt gamla:)
Vi tar ANSVAR för våra djur:)
#25 haha, ja jag skäms nu. usch på mig..
jag tänker inte diskutera det här med er, jag tar hand om mina katter, dem mår bra och får mat och vatten och kel varje dag. Så ni behöver inte fortsätta den här diskutionen nu. Det här är en annons och jag har fått folk som är intresserade och som jag känner att jag kan lita på. jag lämnar inte iväg dem till vem som helst heller - Jag ska kunna lita på personerna som jag ger dem till och vill helst ha fortsatt kontakt med dem så snälla lägg av- Det är min sak.
Länkar till en sida som innehåller mycket bra och tänkvärd läsning.
Hoppas/önskar att ni tar ert ansvar för dessa katter så att de får ett värdigt katt-liv.
JAg har kontaktat sajtvärden och tycker att detta är anskrämligt. Blocket förbjuder bortskänkesannonser. JAg vet i alla fall EN Sajtvärd till, förutom jag(minst) som kommer att gå i taket för en sån här tråd. Säger som han i Robinson för ett par år sen…. SKÄMMES, TA MIG F*N

Okej jag ändrar mig. Jag kan ta betalt för dem om ni vill det. Ni ska veta att jag inte alls tycker att katter är slit och slängdjur. Som jag skrev innan så vill jag ha fortsatt kontakt med dem som nu köper katterna och ser till att dem mår bra. Jag vill inte ses som någon som inte tar ansvar för mina katter för det gör jag.
Från och med nu tar jag 250 kr st för dem, eller borde jag ta mer? Ni som har erfarenhet, hur mycket ska jag ta för dem?:)
men tjejen, det handlar inte om att DINA katter mår dåligt att att du inte ger dom mat eller vatten, INGEN här inne har påstått något sådant! Det vi pratar om är KATTSTATUS, snälla läs mitt inlägg på ´#27
och sluta ignorera mina inlägg, jag skrev till dig inne på katter i fokus med, men fick inget svar. Jag är inte på nåt sätt alls elak mot dig. Jag vill bara att du ska inse hur svårt katter har i Sverige. Kan du tänka dig att MINST 100.000 katter går HEMLÖSA och fryser ihjäl, blir ihjälslagna eller misshandlade av katthatare, överkörda, går runt sjuka med kull efter kull, fulla av loppor och sår?? Snälla tänkt om!
Att ta betalt för sina kattungar HJÄLPER till i kampen mot att HÖJA kattens ruttna status!!
jag frågar dig igen, har du någonsin sett en valp som SKÄNKS bort? Eller ett föl som SKÄNKS bort? Varfrös ka kattungar inte vara värda något?
Hoppas du tar mig rätt nu, jag menar inte att hoppa på dig, alla har vi något att lära här i livet, ta till dig denna fakta istället för att tro att vi bara vill dig illa personligen.

#33 Jag förstår absolut var du kommer ifrån och ni måste samtidigt förstå mig. Jag älskar mina katter och om jag kunde så skulle jag ge dem allt i världen. Mina kattungar skulle få bo kungligt och få allt dem ville ha. Och ja jag har sett folk som skänker bort valpar och föl.
Som jag skrev innan så ska jag börja ta betalt för dem, jag har vänt nu.
Och som jag har skrivit typ en miljon gånger tidigare så ska jag stelerisera min enda honkatt som är osteleriserad när kattungarna är tillräckligt gamla.
När jag läser dina inlägg så tycker jag inte att du hoppar på mig men det finns folk som har gjort det och säger att jag är oseriös och inte bryr mig men jag bryr mig faktiskt. och det känns som om hur mycket jag än skriver att jag ser till så att dem hamnar i ett bra hem med fortsatt kontakt så är det ingen som lyssnar utan fortsätter hoppa på mig.
Jag respekterar att du är en av dem som inte gör det och det är också personer som dig jag lyssnar på:) hoppas du förtsår nu var jag kommer ifrån
#32 Åhh va bra!! tack för att du hjälper till! 250 kr är iaf ett steg på vägen!
Jag hoppas att du och din familj också vaccinerar id-märker och vetbesiktigar kattungarna, det kostar pengar att föda upp katter. Jag vet att det låter mycket pengar att lägga ut nu, speciellt när ni inte bara har EN kattunge utan flera stycken. Men så är det, katter SKA kosta och någonstans måste man som svenks medborgare och kattälskare att ta sitt ansvar och börja BEKÄMPA kattens skitstatus!
Jättebra att du håller lagen om att ungarna inte ska tas ifrån mamma förräns de är 12 veckor!

#32 bra, det är hyffsad summa i allfall då de inte är vaxinerade elr annat, använt pengarna till att kastrera mamma ,vaxinerar du o avmaskar, järna chippar så kan du ta en 500 kanske 700 i allafall tycker jag. då tänker folk en gång extra innan de köper katt plus att du gett dem en bra grund i livet. vetrinärer brukar ha grupprabatt på kullar så det behöver inte kossta så mycket,

kan jag märka dem i öronen istället? för det är en kampanj på Ultuna där det kostar 450 kr för kastrering/vaccinering/öronmärkning. För då kan jag ju ta 450 kr betalt för kissarna också.
Ett tips är, att du tar 400 kr och skriver avtal, jag kan skicka dig ett sånt som vi använder, och att du lämnar tillbaka 150 kr när katten är kastrerad innan 8 månaders ålder. Om du tar hela kullen till vet i strax innan du lämnar över dem, så är det ju väldigt bra också. Då vet du, att du lämnar friska katter och att du även får en korrekt könsbestämning. OCh att katterna blir innekatter, det ska du bara vara glad för. Bor själv på landet men mina katter går inne och har rastgård. Jag är för rädd om dem för att släppa ut dem
#34 Jättebra!
Jo jag vet och jag förstår att du känner dig påhoppad, det hade jag också gjort i din situation! När jag först blev medlem i katter i fokus förstod jag inte hur illa en katt har det i Sverige idag. Men när jag väl började läsa trådar där inne såg började jag sakta men säkert inse att de som hängde inne på katter i fokus kan sin grej, de är duktiga och man har mycket att lära om man älskar katter!
Så gå in där o våga starta trådar och fråga, jag vet att de kan vara hårda och det tycker jag inte är OK, men samtidigt förstår jag dom som varje dag försker hjälpa till o bekämpa kattens status och så kommer det personer som spär ytterligare på antalet hustkatter. Men som du säger, man lyssnar inte på folk som anklagar en. Vem som helst hade reagerat som du gjorde!
och det där med hudar som skänks bort, inte en enda har jag sett på blocket som kostar ungefär 100 kr, däremot en massa huskatter/stallkatter som folk vill bli av med så fort som möjligt. Inte heller är det hundar och hästar som springer runt hemlösa i sverige idag…tänk om tjejen!
Önskar iaf dig och din kull jättelycka till och hoppas de får fina hem allihopa och att de blir kastrerade!

#37 tror inte alla tatuerar längre, ring o fråga, men själv föredrar jag det om jag ska väla, då det SYNS, , låter superbilligt om det ink kastrering, men alla vettar kastrerar inte 12 veckors ungar så kolla upp det, Men billigt var det, ta chansen för så billigt brukar det inte vara, Lycka till nu ,

#38 Okej, det skulle ju vara jättebra om du kunde skicka det:)
våra katter går ute men dem får komma in förutom en som inte är rumsren. Det har aldrig hänt något med dem men visst blir jag rädd att så fort dem inte kommer hem på kvällen kan det ha hänt något men det gör det sällan:)

Och om det är någon utav er som vill ha en av kattungarna så säg gärna till:) Så vi verkligen får dem sålda:)
#37 att öron märka dom är ju kanon!! klart att du ska! jag hade iaf gjort det, vaccinerat och besiktigat, som sagt det finns kullpriser!
ska bli jag pmar dig och lägger in det direkt i Pmet, för man kan inte bifoga wordfiler

#43 Okej vad bra:) Hur mycket kostar en veterinärbesiktning då?
#44 Gud vad snällt!:) Tack:)
Vi kör med varianten fodervärdsavtal. INgen protesterar. OCh när katten är kastrerad, så rivs avtalet.
Och det priset du nämner är ju väldigt billigt. OCh visst, tatuering i örat görs fportfarande i lika stor utsträckning som chip. det är en smaksak. MEn man måste söva för tatuering, vilket man inte behöver för Chip

#47 Jo det är klart men om dem kastreras/steleriseras samtidigt så spelar det inte så stor roll:)

Jätteskönt att höra att du lyssnar på oss… Det kommer nog gå jättebra nu..
Låter faktiskt som en bra idé med den där kastreringskampanjen. Däremot är dom ju för unga för det, kastrering alltså.. Men det kan ju vara en idé för mammakatt.
Det där fodervärdsavtalet använder jag mig av också. När mina "hemlösingar" flyttar, får de nya ägarna skriva på det. Ingen ska komma hit och tro, att dom bara kan "skaffa katt" i detta hus.. Ett kattköp innebär ansvar, och det är alla medvetna om innan dom ens kommer hit för att titta på en katt. Det berättar jag redan på telefon. Har dom något emot mina krav, får dom skaffa katt nån annanstans. Ibland kan det ta lite tid, men till slut kommer rätt köpare..
Prova att annonsera ungarna redan nu, om någon är intresserad, kan du låta dom tinga sin unge mot handpenning. Många tycker även det är intressant att få "följa" just sin katts uppväxt..
ja då kvittar det ju. Personligen, så föredrar jag chip. Har en av våra kissar spom är tatuerad, men det är ett år den och jag tycker inte det syns så bra.

nej, det är ju det som är nackdelen med tatueringen, att den kan bli otydlig med åren…
nackdelen med chip är ju att många människor fortfarande inte har en aning om vad det är, och hittar dom en katt utan tatuering, så kollar dom aldrig efter chippet… det är lite synd…

jag vet folk som kastrerat 12 veckors ungar och de mår lika bra som andra,
Kattungarna kan självklart bli kastrerade innan dom flyttar till ett nytt hem.

Inte alla veterinärer kastrerar så unga kattungar.. Jag har aldrig hittat någon i alla fall…
#45 vetbesiktning gör is samband med id-märkning och vaccinering och kastrering om de nu ska kastreras.
Många veterinär har börjat att kastrera kattungar, dock är det krav att de ska väga 1 kg minst. Kolla med olika kliniker om de utför tidig kastrering.
öronmärkning är bra tycker jag, visst bleknar det bort, men det är iaf synligt omkatterna ska gå ute. Jag misstänker att det inär är särskilt många som springer runt med en chipavläsare i handen om de stötter på en utekatt 
Men visst, chip är också jättebra!
jag hr hört att stallkatter/bondkatter ska man typ bara betala 5 kr för:P

#57 katt som katt, stallkatt är ingen egen ras. hörde med detta när jag var barn, dumheter,
ja jag hoppas du skojar med oss, Gotlandsruss. För det där var fruktansvärt sagt om du är allvarlig

Det finns en väldigt bra klinik i Uppsala som kasterar från ca 12 veckor.
Stolt ägare till tre La permer
det är sant för när min vet skulle köpa katt så betala dom typ 5 kr för han
Ja och en tia är lagom för en häst va?
TS, som jag skrev till dig i tråden inne på katter, så ta betalt för ungarna och använd pengarna till en kastrering.
Det där erbjudandet från Ultuna lär ju kanon, här skulle jag få betala över 2000 kr/ katt för samma sak.
En vän till mig har fått flera hoppsanhejsan kullar, och hon avmaskade dem bara. Trots det sålde hon dem för 500 kr styck, och det var absolut inga problem att hitta hem åt dem, trots att Blocket kryllade av 100 kronors katter.
Men många sa att de hellre köpte av henne som tog betalt, för då kände de sig säkrare på att katterna haft en bra uppväxt och att hon som säljare ville sålla bort idioterna och inte köra först till kvarn principen.
Sedan så tog hon pengarna och kastrerade mamma katt.
Får jag vänligen men bestämt be er att hålla er till ämnet. Just nu är vi uppe i en disskusion om någonting helt annat. Kattpriser och allt annat kan ni ta upp på kattsajterna. Detta är enbart en annonstråd!
Inga fler inlägg om annat än ämnet, tack!
#61 Läs igenom hela tråden så förstår du nog!
#64 Vi upplyser om viktiga saker som har med annonsen att göra, ger tips och råd till TS, Jag tycker inte att vi aviker från ämnet ett dugg. Plus at vi håller tråden uppe och puttar upp. Så är det någon här inne som läser detta och som är intresseredade av att köpa en väl omhändertagen kattunge så hör av er till TS!
Betala för era framtida katter! Hjälp till att höja kattens STATUS!!!
#65 - Jag har sett på andra iFokussidor att trådskaparen har fått höra samma saker där. Jag tycker att det räcker med det. Detta är ett ridsportsforum. Inte ett kattforum. Här tillåter vi annonser, inte långa diskussioner där folk klagar på personer som säljer/skänker bort djur.
Visst vill jag inte heller att djur ska fara illa, men jag är övertygad om att trådskaparen vill väl.
#65 jag tror du har missat hela tråden, läs om läs VÄL! Jag tror också att TS vill sina djur väl, men på det sättet hon ville göra (skänka kattungar) gör hon kattstatusen en björntjänst. Har du missat om det där att hjälpa till att höja kattens skitstatus? Om så så ber jag dig läsa mina tidigare inlägg. Och som jag sa till TS innan, så menar jag henne inget illa och det sista jag vill är att hopa på henne personligen, jag vill bara att folk ska få upp ögonen för hur katten har det i Sverige idag, och hur situationen ser ut med (som sagt) 100.000 hemlösa katter! Hur många hemlösa hundar/hästar eller något annat djur ser du i dagens svenska samhälle?
Jag skriver här eftersom det är viktigt att upplysa, inte bara i katter i fokus utan överallt! Dessutom blev tråden stängd då annonser inte får läggas ut där.
Ingen annan har sagt att TS inte får annonsera här, men vi (som sagt) upplyser om hur hon borde annonsera för att hjälpa till att få upp kattstatusen, jag ser inget fel med det. Dessutom var det HÄR på ridsport i fokus som hon ändrade uppfattning, och tur var det, där har vi ett exempel på en bra tjej som tar till sig fakta! Så all ära till dig TS!!
Jag riktade inte mitt svar enbart till dig, utan alla som har skrivit. Men återigen. Jag ber er att hålla till tråden nu, vill någon köpa katterna eller inte. Andra kommentarer undanbedes.
OBS - Jag riktar inte vissa meningar i detta mot TS, bara i största allmänhet!
Inte kommer någon att ta bättre hand som sin katt bara för att man betalar en hundralapp eller två. Det är ju som en droppe i havet för de flesta (med andra ord ganska obetydlig).
Jag har inte en enda katt jag betalat för, utan alla är hittekatter av olika slag samt sådana som skänktes bort.
Vad hade hänt om alla oönskade kattungar sattes ut för ett par hundra kr styck och de inte fått dem sålda då istället? Jo nackning eller bli "vildkatter".
Jag kan ärligt säga att jag inte gör "mer än nödvändigt" för mina katter. De steriliseras/kastreras självklart men i övrigt så är det mat och mycket kärlek de får (och behandling av ev sjukdom). Men inte sjutton hade det varit någon skillnad i det för att jag betalat 200 kr/st…?
Jag tycker det är bättre katter får ett hem gratis än inget hem alls i.af…
Hakuna matata!

jag låser denna tråden nu så är TS välkommen att starta en ny tråd till sina ulliga kattungar.. med pris så alla blir nöjda och belåtna. ;)
vill man diskutera pris eller ej på kattungar finns det gott om kattsajter för detta.