Längtar till sommaren

Jag längtar med till sommaren!!!
Nu snöar det minsann här men jag tycker att har den inte kommit förrens nu kan den lika gärna hålla sig borta…
Vilken härlig bild du hade!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

OM jag längtar till sommaren?? Självklart!! Har gjort det redan sen första snön kom. Tycker inte om vintern, ja jag vet, bor på fel ställe för det…

#4 - håller med, skulle vilja ta bort vintern, eller att den är mildare, runt 10-15 grader och ingen snö.

Jag längtar också någo fruktansvärt efter sommaren. Direkt efter att julen varöver som kom sommarlängtan.
Men det är egentligen "bara" två månader kvar så kommer våren. *längtar*

Jag längtar faktiskt inte så jätte mycket till sommare… Det har ju sagts att det ska bli värmerekord och jag är beräknad att föda barn i början av september
… Fy f**n va varmt och jobbigt det kommer bli. men men i efterhand så är det ju värt det 
Ha det gött alla hästmänniskor/Anna

jag vill me ha sommar ! :D

Sommar är ju bara såååå mycket bättre än vinter.. ;) Haha..
Iskall snö som man får innanför jackan när man råkar stöta till en grankvist under vintern eller en härrlig barbackatur till sjön en varm sommardag? ;) Haha.. Välj själv.. ;)
#10 när det kommer snö ja ;) Eller du kanske har?

Nej, jag längtar inte till sommaren. Snön kom ju i går morse här. Vi har inte haft någon snö alls på hela vintern. Vi hade tänkt att rida ut i dag. Men då hade Gobban så klart tappat två bakskor. Han busar så mycket i hagen så han gör det ofta.
Nej, värme och hetta och broms och mygg det är inte min melodi.

#13# Varför kan du inte rida ut utan två bakskor om du bara ska rida i snön? :P
Längtar till sommaren, men Bino gör nog inte det.

#14# Jag kan inte rida utan skor med Gobban. Vet hur mycket dom kan halka när dom inte är vana. Och vi har ju is under så det är ju som att leka med hans liv.

vääärme…. just nu vill jag bara åka utomlands!

#12, ja vi har snö. Har haft det sedan 1 Januari.

5# flytta till skåne och din önskan har gått i uppfyllelse

Just nu längtar jag faktiskt INTE till sommaren men det beror nog på att vi precis fått massor av härlig snö :) Innan det blev vitt här så längtade jag MYCKET till sommaren.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#16, jag följer med isf ! :D

jag längtar hemskt mycket till sommaren!! vill ha lite ljuse och värme!! hatar mörka kalla vinterdagar!!

#22 Regnig? I finland var det rekordtorka, regnade inte en droppe över en månad, visst hade ni väl likadant i sverige?

ja här var det stekhett, i allafall vid "mittkusten"

vi hade me fint väder ;D (Blekinge)

kommer inte ihåg annat än att det var en period då det var jättevarmt och gräset var lika gult som oskar.

Ja, att ha stekhett och få gult gräs är väl inget mysigt. *ler*

#15# jaha, då förstår jag. :P
#27# Naw söte oskar! :D

jag saknar sommaren…vill ha den här NUUUUUU

Nej nu ska vi ha riktig vinter ett tag. 

#31…ne den kunde kommit för längesen i så fall….vi har bara haft en enda lång och DYSTER höst….här i Ronneby i alla fall

#32# ja, det har ju vi med. Så snön är verkligen härlig att ha nu. Fick den ju för första gången i går morse. Vi har inte haft någon snö på hela vintern. Det är sååååå härligt.

#17 Ooh. Nu har rätt många snö, jag har ett par decimeter ;P
Ingen snö här heller så vill man slippa snö är det hit man ska flytta. Ingen snö på hela vintern…lera kan vi dock erbjuda o regn i mängder!

#34 utanför kristianstad. nu har vi ca 5 cm snö o det kommer mer hela tiden.
Visst sommaren är härlig, men vintern slår allt… haha ; )
#39 Det enda positiva med vintern är att man slipper insekterna och eksemen. Annars har jag svårt att hitta något faktiskt..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#40# Man slipper sitta och svettas och sukta över kyla också. Kommer du inte ihåg hur varmt det var i somras? Allt bara torkade t o m gräsmattan. Ska bli lika dant i sommar också enl experterna.

#41 nej så får det inte bliiiiii :(
Naturen var inga vacker att se på alla blommor dog, gräset torkade bort….
#41 Jo, fast jag föredrar det framför vinter och snö. ;) Speciellt när man större delen av sommaren befinner sig i närheten av en pool.. och en sjö. Och stora öppna ytor där det blåser.. Och skog. Då klarar man hettan rätt bra faktiskt. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#42# Nej, tyckte också att sommaren var jobbig förra året. Fast det var rätt så ok med bete då. När väl regnet kom så satte det ju fart igen precis som om det var vår.

#43# Ja, en laom sommar är skönt. Men vinter med -2 grader och så härlig mjuk snö är också skönt. haha

#24 jaa, det kanske det var.. men var det på våren? kommer inte ihåg ifall jag syftade på slutet av sommaren eller våren, mitt IQ och minne brukar inte hänga med så bra!
Och kom ihåg mer om de possitiva med vintern: Mjukt att ramla av pålleskrutten! ;)
#47 Jo.. om man inte lyckas landa med ansiktet i en frusen snövall.. Det gör ont. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Haha.:P Och det lyckas du med? ;)
Jag gjorde en gång förra vintern..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#47 förutsätter ju att det finns snööö. ;)

Men jag då, hade en vit tröja på mig, det var typ is ute och vi skulle sova över i stallet jag och några tjejpolare, så är det helt mörkt ute och jag går rakt in i en snödriva (med is i) så jag ramlar, pladask rakt ner i en lerig vattenpöl med min fiiina vita tröja. :P När vi sedan låg i sadelkammaren och skojade så gick proppen och det blev mörkt ochj SVINKALLT. Lyckat? NEj:D haha men kul hade vi. :P;):):D

Längtar också till sommaren och vårt nya hus Och att få bo med Isa utanför dörren. Men det är mycket jobb kvar innan ens huset är färdigbyggt. Stallet börjar byggas i sommar.
#50 duktigt
#51 nee..:P
#54 Jag vet. ^^ Och förresten behöver inte snö alls dämpa fallet.. Den enda gången jag har gjort mig riktigt illa (bröt armen) när jag flög av var det snö ute. Tror jag i alla fall.. Nån som har koll på det, var det snö mellan jul och nyår för.. eh.. tre eller fyra år sen? Kommer inte ihåg vilket år det var en gång..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport