Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettdressyr
Läst 1264 ggr
emsems
0

mirran tävlades idag

idag gjorde mirran dressyrtävlinsdebut.

hon gick en LC och fick iaf 52%… inte ändå såååå illa med tanke på att hon är 5 år och  aldrig ens sett ett staket eller så.. dommaren var läskig tyckte mirran och gjorde ett galoppinslag och även rätt vingliga vägar… men hon var iaf snäll och försökte göra gott ifrån sig trots att det blev rätt mycket fläng.

så nu blir set myyyycket mer tävla i dressyr för att få till detta på bästa sätt.

E_hjo
0

Vad kul! =)
Ja, de va ganska fysat med 52% tycker jag ;)

DojoKelder
0

Vad roligt!!

emsems
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bilder: (framridning ute)

emsems
0

2

emsems
0

3

emsems
0

alltid svårt att ta i rättan tid!

emsems
0

uppställning

emsems
0

sista

emsems
0

mirran var väldigt spänd som ni ser, och går emot handen lite och inte riktigt bärig.. men linda gjorde det bra ändå!

lisette
0

itne du som tävlar?

gejsa
0

Linda!!! Inte du som red? Varför då om man får fråga. Du känner väl hästen bäst nu.

bubbelbubbel
0

men ems har väl en medryttare på henne eller nått sånt ?
jag tycker hon ser mycket trevlig ut :)

gejsa
0

Klart man kan ha en medryttare. Men det var väl första tävliingen. Blev förvånad över att hon inte själv red. Därav min fråga.

E_hjo
0

Fina bilder! =)

bubbelbubbel
0

det beror väl på vem som vill tävla ;)

__iE
0

#11, Linda ?! Fundersam du menar ems va ? ;)

Alex
0

Skoj! :) Och fina bilder.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

emsems
0

alltså så här är det.. jag har en halvfodervärd som har mirran hälften av tiden (nästan). vi delar på allt och därmed åxå tävlingarna. men eftersoma tt jag är hoppintresserad och hon dressyr så får hon tävla dressyr och lämna hoppningen till mig. hon är ju redan tävlad hoppning med mig, men jag gillar itne tävla dressyr så jag är bara glad linda gör det! =)

gejsa
0

#18# Ja, det förklarar ju saken. Men vad synd om du nu flyttar då. Jag menar om du har en så bra medryttare eller halvfodervärd. Har aldrig hittat någon här hemma. Dom växer inte på träd precis. *ler*

emsems
0

ja det vore synd.. men jag tackade idag nej till jobbet i skåne.. detta pga att det var så mycket resor.. vill inte bo på hotell 3 veckor av fyra.

bubbelbubbel
0

oj, tråkigt med jobbet, men jag förstår dig helt och hållet. :)