föreläsare sökes
hej.
vår ridklubb söker en föreläsare som kan prata om hästens sjukdommar, visa hur man bandagerar och lite sådant, då många av medlemmarna behöver dessa kunskaper så därför tog jag tag i det nu men vet dock inte vart man hittar föreläsare.
så finns det någon i kalmar län? klubben finns i mönsterås

en veterinär eller kanske någon djurvårdare?
Kanske er hovslagare kan hålla en enklare föreläsning.
*räcker upp handen*
Jag kanske kan hjälpa till med något?
Om jag bara får tydliga önskemål om ämnen så kan jag tala om vilket jag kan och vilket jag gärna står över…
det dom främst behöver lära sig är lättare sjukdommar, hur man lägger ett jodopaxomslag, hästens temp och bandagering, vi blev chokade igår när vi kom ner till ridklubben som är ett provatstall och en av tjejerna bandagerade över knäet för att hästen var svullen i benet av ett litet sår. så de behöver lära sig de grundläggande sakerna.
vad är det du inte vill tala om :P nått spec?
vi har igentligen en som kan jättemkt men eftersom folket känner henne så litar dom inte på henne kan man säga vill därför ha någon utifrån. vi finns i mönsterås och lite dåligt utbud här haha
ev kan en vet, hon hörde av sig till mig när hon läste här *S* vad fort allt sprider sig :D
#4 - veterinären kan garanterat mer än jag om sjukdomar
även om jag är rätt påläst. (hör av er om ni vill ha mer kunskap på hovfronten…)