tips på mat?
Nu börjar mitt lusern ta slut, så ska köpa ny mat. men behöver tips på vad.
Mirre gillar inte lusern pellets så mycket (har gett lusern tillsammans med musli)
Så finns det något annat bra (förutom lusern) som funkar för att få upp hästen i vikt?
Själv tycker jag att hon är lite för smal nu (syns kanske inte så bra på bilden, vinterpäls) men det är mycket bättre än det var förut…
Lusern finns ju oxå som hackat strå. Sen så kan ju kornkross eller Krafft groov funka..

okej. Förut fick hon ju lusern pellets och Hippobas musli. värdena på höet var bra, men ganska mycket protein… Och vad jag har fattat så ger man ju lusern för att få mer protein…
#2 Om du kan skriva in värdena så kanske jag kan hjälpa dig lite…

#3 vet faktiskt inte värdena, vet bara att dom var väldigt bra, men lite väl mycket protein… kan ju alltid fråga närsta gång jag är ute….
lusern är protein, ja. korn brukar ju fetta på hästarna.. sedan finns ju högfettshavre.. bäst är ju iaf att ge mer hö. mirran har ätit detta sedan hon kom tillmig: 13 kilo hö, 2 liter högfetts havre, ca 4 liter lusern pellet. hon gick upp bra i vikt och gör fortfarande, och har musklat på sig mycket. hon verkar dock inte tåla lusern och får utlag på magen. så nu håller vi på dra ner luernet och skall istället ge fodercentralens Avelsfoder.
Jag ger ju Yrla bl.a lusern hackad strå och kornkross… Om du inte vill ha mer protein i fodret så är kanske inte lusern det bästa att ge eftersom man ofta ger det just för att höja proteinvärdet… fast jag är dålig på sådant här så jag låter någon annan svara på detta =)

okej, då låter ju korn bättre om det är fett.

Korn tycker jag mest man ska ge riktigt smala hästar. Din behövde nog något annat. Kanske nya groov 125. Det är så bra för hästar som faller ur. Har du högt protein i ditt hö skriver du? Hur mycket hö ger du då?
har du testat salsa myssli??? den har allt enligt mig, hade ett gammalt engelskt fullblod innan som gick på sig fint på salsan.
betfor är bra..

#10# Betfor är inget protein i. Det är bara energi.