Edel Avel ger vi, gav Hippo Grow Alfa förut, men Edels hade nästan samma värden och är billigare, så blev byte.
Han äter det för att behålla hull och ha nåt att bygga muskler av. De står på fri tillgång på hösilage, men det räcker inte till. Har ingen analys på hösilaget pga. det är från olika lägdor och bonden vet inte vilken lägda vilken bal är ifrån..
Men är mycket protein i fodret, så antagligen det han behöver. Ger också betror för att blöta upp fodret och blanda foderjästen och gurkmejan i.
enbart hö än så länge :)

just nu bara hö till alla fyra

Jag ger betfor, havre och pelleterat foder ur Krafft's sortiment (just nu 125). Har tidigare gett pelleterat foder ur Hodson & Dorrels sortiment och ska nog gå över till det igen, gäller att kicka mig själv lite bara så att jag tar mig saman och åker den lilla besvärligare vägen till det inköpsstället istället för den lättare vägen till där de säljer Krafft.
Ger det jag ger för att komplettera mitt grovfoder.

krafft groov 125, eftersom det är mycket protein i, Brimad var lite tunn när jag köpte honom för 1,½ år sedan, dock är han rund och fin nu men får fortfarande lite krafft ändån, han tycker ju det är så sanslöst gott med krafft
betfor, eftersom det håller igång magen, extra vatten, samt bra att blanda ut med icke omtyckt foder och tillskott ;)
krafft miner blå, ja, miniraler, grovfodret täcker inte miniralkvoten.
foderjäst, eftersom det är extra vitaminer främst b-vitaminer som Japp och Brimad behöver ha på vårkanten när det är fällningstider.
krafft lucern strå, eftersom det är mycket protein i och Japp är gammal och vintern har varit hård och kall och jag ville att han skulle ha lite extra protein för att hålla sig rund :)
vill inte ge honom krafft då jag vill spara på hans tänder.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Korn och lucern (pellets) till travaren, betfor till islänningen.
Travaren får korn för att det är det enda som håller vikten på honom, och lucern för proteinet. Att det är billigt skadar ju inte.
Islänningen får betfor för att ha något att blanda vitaminer och mineraler i, och för magen.
Fri tillgång på hö.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Mina får krafft groov 125 alla tre. Willman och Putte får lucernpellets också. Willman för att han var så tunn när han kom hit och jag försöker göda upp honom och Putte för att han är 26 och behöver lite extra för att hålla hullet. De har även fri tillgång på hö, en rundbal inne i lösdriften som brukar räcka i nästan en vecka.

Krafft groov 60, lite protein.
Inget kraftfoder alls, enbart hösilage.
#6 Lusern är grovfoder, inte kraft. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ger åsebrofoder vinnare ett muslipelleterat foder med mssa gotte i
Sedan lusern från samma. Det som ger mest smb protein vd jag har kunnat hitta? Ca 10 mj och 146 smb prot.

Kornkross och betfor.
mine is får happy horse och noe betforder och lusern bytter lite fra hvor mycke trening de er i
#9 Jo vet att det räknas som det men eftersom det blandas i samma spann som kornet så fick det nämnas :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Till en del ger vi lusern ( digivande och unghästar) för hullet.
De andra får Granngårdens havrefria müslie.
Och så hösilage förstås

havrefritt musli kommer inte ihåg märket, betfor och hösilage får båda mina.
Granngårdens havrefria müslie gav jag min ponny för er det en is du gir det til?

Fibergi.
Varför? Är inte så bra på kraftfoder men han fick det av hans förra ägare och hon rekommenderade mig att inte ge honom ren havre (vilket jag har märkt varför) så då har jag fortsatt med fibergi och han värkar må bra av det.
kissmekate.blogg.se
Inget kraftfoder alls. Däremot får han en handfull betfor med lite mineraler. Fri tillgång på hösilage.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
lympos havrefria mussli,gluckosamin till lederna,just nu även foderjäst för hon fäller som bara den och hö

Jag ger mina hästar Fibergi Bas och Betfor. Min gamla ponny får dessutom Lusern.

Blacky får en skvätt betfor och 1 kg havre + 1 kg lusernpellets
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Min pålle får Hestekraft, foderjäst vid fällning, en näve lusern. Basiblock för mineralerna.
Ni som ger pellets, blöter ni ner pelletsen först och låter svälla?
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Betfor och Krafft Groov 90, en dl på morgonen för att få nått att pilla med när de stora får foder, och så brukar han få ngn dl efter träning som belöning. Mustang mineraler blå för att han får så lite av grooven att den inte täcker mineralbehovet.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
betfor - energi
kli - ger mer hull
korn - -II-
Dessa tre blandas till en gröt… hon fick det hos förra ägaren så vi fortsatte eftersom det fungerar bra. Kliet och kornet är ju som sagt för att hjälpa henne med hullet. hon är efter cardento och precis som många andra cardent-avkommor jag vet så är Wilma ganska svårfödd.
Musli får hon mest för att hon gillar det och för att det ska bli lite variation.
sen får hon hösilage också 8 kilo
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Krafft grov 125 för att vi har åring hemma + ett dräcktigt sto som båda behöver mycket protein och så får man anpassa till de andra hästarna också. Det är dyrt att köpa en sort till alla^^
Havre för enerigins skull:)
2,5 kg Krafft Groov 125 (för proteinet) + 1 kg Krafft Grund (för kalorierna) + lite Krafft Miner Blå som komplement + bordssalt (för vätskebalansen), olivolja (för kalorierna), torkad nässla, torkad rölleka och magbaciller. Förutom 18 kg hösilage.

#26 bordssalt? med tillsatt Jod i?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#27: Nix, utan jod.
6 dl svarthavre, 4 dl Pavo Müsli (vet ej exakt sort) och 3 dl Krafft Rehab.