Roligt i hästannons!
Måste bara få skratta lite åt en mening jag såg i en annons på nätet, hi hi.
"Den här araben har allt. Ben, kropp, typ och gångarter."
Jag fattar vad försäljaren menar, men det lät så roligt bara….. fantastiskt att den både har ben och kropp
Ja det var verkligen roligt uttryckt. Det är väl normalt att en häst har ben, kropp och någon form av gångarter som den förflyttar sig med?
Jag förstår ju också vad som menas, men visst lät det sannerligen roligt. Speciellt om man inte är så insatt i hästar kan jag tänka mig det kan bli lite konstigt.

Låter helt klart kul. Man hade ju kunnat skriva ordet bra framför ben och kropp..
Skynda långsamt så går det fortare.
Fett coolt! Min sommar häst har bara ben, och min kompis ponny bara kropp, vilken lyx att ha allt sammans ju! xD
That that don't kill you can only make you stonger

Jag tycker det är lika roande varje gång man läser annonser där det anges något om; "super gångarter", "mycket bra gångarter", "sagolika gångarter" och så tittar man på ev bifogad film och undrar om dem länkat fel för hästen ser ut som en avdankad ridskolehäst som inte kan röra sig för 5 öre.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

eller att det står superbra sm ponny och så ser man en bild på hästen när den står och äter hö i hagen, det klarar dem flesta hästar av =P

bästa jag läst var "har långa och fina öron" jaha?

#6 Åsna 

#7 häst

Jag minns en som jag skrattade gott åt…
…barnvänlig ponny säljes, kan dressyr och hoppning och kan galoppera fort i skogen…

Är det inte någon av er som har hästar som går på tygeln då…? 
#10 Menar du allmänt, elr stog det så i en annons?

Mer allmänt :-)! En lillasyster till en av ridskoleungarna på min ridklubb spärrade förskräckt upp sina ögon när hon hörde sin syster stollt berätta om dagens lektion:
"Gick han på tyglarna!!?" Var hennes omedelbara kommentar till storasysterns livfulla berättelse. Och framför sig såg hon naturligtvis hur den arma hästen gång på gång trampade på tyglarna…
Vi håller på med både överliv (motsatsen till underliv?) och att "ställa hästen i hörnen"… Så nog kan vårt "språk" låta märkligt i de oinvigdas öron! För visst tar man för givet att en häst har BÅDE ben och kropp… Stackars vrak annars
.
Jag hittade en annons på en häst. Allting var väl okej, den var 156 cm hög, 8-9 år, bra stam osv osv.. Så sist i annonsen så stod det
"I full kondition för tävling, hon är dock inte slutmätt".

Jo, men då brukar jag få de flästa på tygeln. Men offtast dem man måste ha mjuk hand med, eller dem lite "vilda" hästarna efter som att jag tycker om dem på något konstigt sätt xD

#13 Låter verkligen förtroendeingivande… haha

#13 Slutmäta en häst? Sen när behövs det? Brukar ju bara vara ponnyer.
Skynda långsamt så går det fortare.

#16 Det är ju det som är själva "grejen" med annonsen… Inte särskilt kunnig säljare alltså…
Precis !