Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 4695 ggr
Gottis
0

Bästa linimentet?

Vilket liniment tycker du är bäst?

viktoria91
0

arnika gele liniment med aloe vera och linimment blue hästliniment.

Cilla89a
0

Arnika Gel.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

mallan-nog
0

beror på mad man ska ha det till. Till benen använder jag blue lotion/radital/isgel beroende vilken effekt jag vill ha. För massering av muskler använder jag hellre arnika gel eller flytande arnika. Ibland kan jag även använda ett aloe vera liniment som heter hot&cold som egentligen är för människor, dock är det karens på detta.

MonteMira
0

Är inget direkt fän till ngt liniment längre, nämner man liniment för en veterinär blir man ju nästan dumförklarad :S, har funderat mycket på det där på liniment och har nog kommit fram till att de nog faktiskt mest är hästägarterapi. Det känns skönt för oss att smeta på lite här och där på hästarna men är de skönt för dem?. Så faktiskt har jag inte använt ett enda liniment på över 3 år :)

elli-kleo
0

Ni som använder blue hästliniment: kan ni inte berätta lite om det? För/nack - delar? Vart använder ni det?

Fick ett sådant men har inte "vågat" prova än xD

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

viktoria91
0

#5 jättebra! benen känns torra och fina efter dte, lätt att hålla på med. finns inget negativt förutom att min ponny råkade få det i näsan så nu gillar hon inte lukten av dte så mkt=P

elli-kleo
0

#6 Okej :) Ska kanske prova det imorn efter hoppträningen :D

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Chestnut
0

Aldirg använt liniment till hästen. Vill ajg ha värme lindar jag istället.

Har däremot provat lniiment blue till mig själv - helt underbart för musklerna :)

Med vänliga hälsningar
Chess