Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 2810 ggr
SarahPeace
0

med eller utan padd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sadelmakaren rekomendera padd åt mn häst för ungefär två månader sen tror ja det var.(hade problemet med att sadeln åkte fram lite när ja red) 
Ja köpte en mattes padd.
Hon sa att padden kanske behövs tas bort när hon har musklar på sig mer, för sadeln låg annars jätte bra.

Vad tycker ni? har gått en tid nu sen sadelmakaren vart här,fortsätta med eller utan padd?

kan vara svårt att se på bilderna men

SarahPeace
0

med padd

SarahPeace
0

utan

SarahPeace
0

med igen

SarahPeace
0

en till med (:

Zabbio
0

Jag får känsan av ''med padd''. Men det är bara en känsla, sånt är ju relativt omöjligt att se på bild bara..:3

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Tarragona
0

Jag kanske är fel ute men jag tycker sadeln ser för smal ut.

viktoria91
0

# håller med dig, ser lite stor ut annars, som om den inte ligger ann riktigt. min ponnys förra sadel låg så då hon gått ner i vikt och muskalt om sig och den låg inte bra.

SarahPeace
0

en sista utan(:

ThunderClap
0

Jag tycker inte sadeln ser ut att släppa särskilt mkt utan, så jag skulle nog prova att rida utan padden och se om sadeln tänker glida fram eller ligger fint även under ridning.

SarahPeace
0

Hmm olika svar.. men ja fortsätter med padden ett tag till, och sen provar utan och se om den fortfarande glider fram. Kanske sadelmakaren får komma hit igen om nåra få månader :)

ThunderClap
0

#5 Det är inte omöjligt att se på bild, se på bilden som är snett framifrån, hur mkt glipar sadeln ifrån hästens sida? Kolla på bilden på sadeln ifrån sidan utan padd och med, hur högt ovan hästen ligger sadeln? Hur mkt luft till hästen?

Man måste träna upp sitt öga för att lära sig att bekräfta känslan med vad man ser som med det mesta i livet, men det är absolut inte omöjligt.

#10 Om jag vore du skulle jag prova utan padd, kostar ju inget att prova och se om den ligger stilla? Att däremot fortsätta rida med padd när det börjar bli trångt ger tryck som inte är bra för muskulaturen.

elli-kleo
0

Svårt att se på bild. Prova att rida utan padden och se om saden åker fram eller inte.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus