bett, tips nån ?
Heejsan mina hästgalna vänner :]
ja har funderat på att köpa ett nytt bett till Molly, så att ja kan variera lite, då det ska vara bra att variera .
Just nu har ja ett tredelat bett. De passar henne bra verkar de som (har inte provat just nu olika bett än tredelat så ;] ), Molly är mjuk i munnen(ja är själv mjuk o lagom i handen) o stannar när ja ber henne utan nå bråk ;] , vet inte riktigt hur ja ska förklrara hur hon är så . men ni kan ställa frågor om de behövs ;] , Ja har provat pessoa bett förut , då ja fick låna av en vän , uscha, never, molly vart typ förstörd i munnen o bara strättade i mot när ja försökte stanna o sedan nä ja bytte tebax till tredelat så tog de typ nån dag innan hon var mjuk o bra igen ..
Så har ni nå bett ni kan rekomendera ?
Vanligt, rakt tränsbett kanske? :) Det rider jag med mest, och både jag och hästarna trivs bäst med det.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Tvådelat? Rakt?
Sedan finns det ju tredlade och tvådelade med olika utformningar för att passa olika munnar…

tack så mkt för svaren :D , Jo rakt ha jag funderat på faktiskt :D kanske ska prova på de : ] ett sådant då ? http://www.hooks.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?pf_id=SE-500082&Forssep=&dept_id=SE-92
Har fasta ringar på tredelat (hade lösa förut) o molly verkar trivas bättre me fasta så ja kör vindare me de ;]

Är ju ett snällt tränsbett det med, prova du :)

Jag hade nog också provat ett rakt bett!!
jag har ju som du vet också en travare och har sedan jag köpte gumman i somras, använt ett GM tredelat bett från hööks. Fick ett rakt bett i julklapp som jag ännu inte provat - skäms på mig - men det ska jag göra i dagarna, hoppas att stl passar. kan återkomma med en rapport, testa du rakt bett du också! =)