Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 502 ggr
SarahPeace
0

bett, tips nån ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heejsan mina hästgalna vänner :]
ja har funderat på att köpa ett nytt bett till Molly, så att ja kan variera lite, då det ska vara bra att variera .
Just nu har ja ett tredelat bett. De passar henne bra verkar de som (har inte provat just nu olika bett än tredelat så ;] ), Molly är mjuk i munnen(ja är själv mjuk o lagom i handen)  o stannar när ja ber henne utan nå bråk ;] , vet inte riktigt hur ja ska förklrara hur hon är så . men ni kan ställa frågor om de behövs ;]  ,  Ja har provat pessoa bett förut , då ja fick låna av en vän , uscha, never, molly vart typ förstörd i munnen o bara strättade i mot när ja försökte stanna o sedan nä ja bytte tebax till tredelat så tog de typ nån dag innan hon var mjuk o bra igen ..

Så har ni nå bett ni kan rekomendera ?

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vanligt, rakt tränsbett kanske? :) Det rider jag med mest, och både jag och hästarna trivs bäst med det.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Snuttan2
0

Tvådelat? Rakt?

Sedan finns det ju tredlade och tvådelade med olika utformningar för att passa olika munnar…

SarahPeace
0

tack så mkt för svaren :D , Jo rakt ha jag funderat på faktiskt :D  kanske ska prova på de : ]   ett sådant då ?    http://www.hooks.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?pf_id=SE-500082&Forssep=&dept_id=SE-92

Har fasta ringar på tredelat (hade lösa förut) o molly verkar trivas bättre me fasta så ja kör vindare me de ;]

Snuttan2
0

Är ju ett snällt tränsbett det med, prova du :)

DojoKelder
0

Jag hade nog också provat ett rakt bett!!

tessa
0

jag har ju som du vet också en travare och har sedan jag köpte gumman i somras, använt ett GM tredelat bett från hööks. Fick ett rakt bett i julklapp som jag ännu inte provat - skäms på mig - men det ska jag göra i dagarna, hoppas att stl passar. kan återkomma med en rapport, testa du rakt bett du också! =)