Vårens budbärare
Jaa nu är dom här, imorse när jag släppte ut hästarna hörde och såg jag Lärkan och såg 2 Starar på vår TVannten, visst är det juvligt första dagen dom är här.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Lärkan har jag hört redan för en och en halv månad sedan - de stackars små liven!
Hakuna matata!

jag såg en svärm med insekter igår och tänkte om jag redan var tvungen att dra fram allt flugmedel=P
jag har sett en fluga på fönstret :( usch! men fåglar kan jag inte så mycket om.. jag har säkert sett nån sån där fladder fladder som kallas lärkan :P

flugor har vi haft hela vintern, så det är ju inget vårtecken för mig… =)
däremot så smälter snön undan riktigt fort. både för och nackdelar för det som göms i snö…
Åg en mördarsnigel hos grannen i dag…
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Idag snöar det.. Men tidigare i veckan har det varit bar mark! Det är vår för mig. :)
Sist jag var uppe hos hästen så kom stallkatten spatserande. Har inte sett honom på hela vintern! Sen la han sig på grusvägen i solen och njöt som bara katter kan! Det kändes som vår för mig!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Nu har jag planterat penseer i mina järngrytor, snacka om att det blev vårlikt.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

ett säkert vårtecken är att hästen täcke är halvt av, tror hon vill ha bort det ;)
Sädesärla idag.

ett vårtecken är väl +19.4 grader som vi hade mitt på dagen, underbart är ordet! :D hästarna var nakenfisar och jag strosade runt i bara t-shirt och shorts!
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Själv glädjer jag mig åt rabatten med snödroppar, vintergäck och rådjursätna krokus. Tulpaner och någon form av påsklilja verkar vara på väg upp.

Igår började dom sopa gatorna hos oss… det är för mig ett säkert vårtecken…
folk börjar också sticka ut näsan utanför dörren och grillar eller bara njuter av solen…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
snön är borta, fåglarna kvittrar, flugorna surrar, vintergäck och snödroppar framme, hästarna fäller pälsen, vägarna sopade..DÅ är det våååår..;-))

idag såg jag en humla!!!
var igår ute och red utan jacka!!! bara en tunn fleace =) och så var det fågelkvitte och man börjar se knopparna på träden ^^ gick från skolan till köpcentret i bar en tunn sommarjacka och linne =) UNDERBARA VÅR men iag regnar det =(
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3