Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1757 ggr
[vamir]
0

frågor :)

Vad brukar ni använda för att få vita hästar/vita tecken på era hästar rena? (förutom att borsta borsta borsta)

Sen undrar jag även vad det är för skillnad mellan ett vanligt tränsbett och ett bridongbett? Är det att bridongen är smalare?

Elshira
0

För att få dem kritvita så är Yes diskmedel det ultimata, inget blir så vitt som när man haft Yes! Men ska man tvätta en hel häst som är vit fungerar grönsåpa bra annars om man inte vill använda Yes. Det är tyvärr nästan bara en tvätt som gället för att få dem krit vita.

Och ja, bridongbettet är smalare och har dessutom oftast mindre ringar :)

Hakuna matata!

Linnea
0

Är det bara strumpor så kan man använda potatismjöl också.

Skynda långsamt så går det fortare.

Zaphix
0

Ryktsten är super på skimlar om man inte vill blöta ned dom!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Elshira
0

#3 De grövsta fungerar absolut för "vardags rengöring", men för att få dem helt kritvita så fungerar de ju tyvärr inte. Blir dessutom svårt att rengöra med på benen, dels med senor och els med ev långt hår.

Jag brukar bara använda den till grovrengöring av fläckar eller som pälsborttagare.

Hakuna matata!

sahara86
0

Om det bara handlar om fläckar eller mindre vita fält fungerar potatismjöl bra som någon skrev.

Bridongbett är ett smalt bett som används tillsammans med kandarstång och dubbla tyglar. Vanligt i dressyr.

Zaphix
0

#4: Det kanske är sant, är mest kissfläckar ägaren till stallets skimmel kämpar med.
Jag har ju turen att ha en brun häst utan tecken. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

WhoCares-01
0

de e väl skimmelschampoo som gäller. eller ett milt schampoo för blont hår =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

elli-kleo
0

Rycktsten funkar ganska bra tycker jag. Bra om man vill ta bort kissfläckar. Den är bra när hästen fäller oxå.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

viktoria91
0

torrschampo funkar också suveränt=) skulle inte klara mig utan det, skimmelägare som man är ;)

Salish
0

Vilka bra tips man fick! Min favorit är ju skimmel så det är ju bra. Ska ju dessutom tävla med henne på söndag, så det var ju bra! ;)