Kan detta stämma??
dom har lagt ut en järre fin travare som är tio år. i anonsen står det att hästen är otroligt välriden och går lätt på tyglen. han ska ha ridits mycket i rid hus mm. det va bara det när jag ringde sa dom att han slutade gå på travet i slutet av sommaren. det går väl omöjligt att utbilda och skola om en trav häst så fort??.. visst värkar han jätte go, men det måste vara lite överdrivet eller…
Dom vill ha ut honom på livstids foder, jag funderar på att ta honom om det stämmer, tror ni det gör det.
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=95689&inriktning=&typ=7
visst e han söt en då… jag hoppas att det stämmer ivarige fall lite han värkar ju så fin..
Kan ju vara så att han blev riden även när han tävlades, så helt omöjligt är det ju inte.

skulle kuna stämma… en som inte helt vill släppa taget …
jo men om han går på traver e det ju typ förbjudet att gallopera en travare.. .. ska väl åka å titta på honom, han är ju så söt på bilden :)

i travstall där jag jobbade, jobbade vi även hästarna i galopparbete……. lite dressyr eller galopparbete i tung sand…

Har jobbat hos Stig H Johansson och ridit massor av hans hästar! Vi hade till och med hoppträning med vissa…. Så det låter inte alls omöjligt…
han såg ju väldigt fin ut.
men åk dit om du kan och titta på honom, eller ring igen och fråga massor :)
ska gjöra det…

Som sagt så vart väl hästen riden även när han gick på travet.
En väldigt vacker häst måste jag säga! =P
Är en travhäst säker i traven så kan man galoppera dem hur mycket som helst utan att det stör deras "karriär".
Sara

#3 varför skulle de inte kunna galoppträna en travare? många tränare gör det, som många redan skrivit… det stärker hästen på många sätt.
enda nackdelen kan vara att det är svårt att få hästarna att hålla sig i trav när man väl börjat galoppträna dem. vet att pappa hade problem när de började ridträna biggen. han började hoppa mer i loppen sen…

jodå det kan nog stämma. tycker hästen såg fin ut, lät ju bra oxå.
jag har ridit travare som var i travträning. Hoppade även lite med den. Fick även rida barbacka, och det var inte sååå roligt ;)

#11 haha.. min gamle travare red jag ofta barbacka.. i alla gångarter och han var inte speciellt utbildad men gud så skön att sitta på..