Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutbildningträning
Läst 1235 ggr
bebbe
0

Merry är sutten på

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Merry f 04 är jättecool, bryr sig inte ett dugg, vad de än testar så accepterar hon det

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bubbelbubbel
0

är det din uppfödning ?

gejsa
0

Vad kul! Är det din uppfödning frågar jag med?

I början brukar det gå bra. Brukar bli värre när man ridit ett halvår ung. Då dom börjar få muskler och fatta lite. Då kan dom börja slå bakut osv.

DojoKelder
0

#2 då vet jag vad jag har att vänta mig då!! Har ju skrittat min dam i 2 månader nu.. utan några som helst problem kan ju tilläggas

gejsa
0

#3# Är inte din häst inriden? Eller har den inte tävlat i trav heller? För nu menar jag unghästar.

Thinka
0

Coolt Bebbe!

E_hjo
0

Kul att det går bra! =)

DojoKelder
0

#4 nej jag håll på att rida in henne nu.. hon är ju inte mer än 4 år i år..
Jo hon är tränad för trav men aldrig startad…

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är min häst som jag bestämde att jag skulle behålla redan när hon var nyfödd, hon är e Arramis u Mocca

jen
0

vad kul Bebbe!

hoppas att det går lika bra sen!

hon är fin

bubbelbubbel
0

jahaa ! du ska behålla henne med, så roligt ! :)

gejsa
0

#8# Jasså, ska du börja rida snart då? Är det du som suttit på hästen och som står bredvid hästen? *1000 frågor*

bebbe
0

hihi önskar det vore jag som var så smal. nej du jar tänker inte sitta upp på henne på minst 2 år, tycker det vore taskigt med tanke på att jag väger närmare 90 kg, Men om jag inte blir drastiskt sämmre har jag tänkt att börja rida då.

bubbelbubbel
0

rider du inget i vanliga fall bebbe ?
du som har så många hästar :)

Murre_Uddiz
0

Kul! :)

#2 känner jag igen ;) - Mixie :P

bebbe
0

#13 nej, har inte ridit på 10 år,

#2 Arramis, hennes pappa var lika cool när han var unghäst, Nu när han är 20 har han fortfarande inte upptäckt att hästar kan bocka och busa när dom rids,Flört

lisette
0

efter vad ni berättade om mormorn (?) häromdan så förstår jag att merry är så kolugn som hon är.. :D

Thinka
0

#15…hoppas att det går i arv till lillla fröken här hemma, fniss. Oskyldig fast än så länge är hon ju en ängel.

gejsa
0

#15# Jasså du, ropa inte hej förrens du är över bron du, *ler*

Gobban är 22 år och han slog bakut och bockade häromdagen när vi red i sommarhagen i snön. Och DET har han inte gjort med mig på hela tiden. Och jag har iaf ägt honom sedan dec-99. *ler*

Thinka
0

#18 har ju inte kommit upp än, det dröjer ju ett tag tills det är dax för det, som sagt man vet ju aldrig, men önska och hoppas kan man. Min högsta önskan är ju att hon ska förbli lika cool och sansad genom hela livet….

bubbelbubbel
0

bebbe, oooj, tio år, det är lång tid, saknar du inte det ?

gejsa
0

#19# Precis! Det hoppas jag att Fille med är nu när jag ska sätta igång igen i vår. Lika fin och lugn som han var i somras. Han brydde sig inte när den andra inackorderingsislänningen (vilket långt ord) stack iväg i tölt och det är snabb tölt. Han travade på i sin takt ändå fast han kom efter jättemycket. Han var så fin då. HOppas han är likadan i vår.

bebbe
0

#18 man ska inte måla f*n på väggenSkrattande

Lorita
0

#22 jag tycker att dom flesta hästar man rider in är förvånansvärt snälla och går man lugnt fram så brukar det inte bli bakslag heller. Problemen brukar komma när vi höjer ribban för fort och hästen inte riktigt förstår, vad vi vill. Dom är ju så fantastiskt samarbetsvilliga, men om man går för fort fram så är det ju klart att det kommer en protest.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

bebbe
0

Räknar inte med att hon skall vara riktigt inriden förrän hon är 5 år

gejsa
0

#22# och #23# Den som lever får se. *ler*

Jag har iaf upplevt att dom hästar som stått hos mig och blivit inridna. Inklusive mina egna att dom efter ca 6 månader när dom förstått vad man vill och orkar busa lite, gör det också. Flört

Lorita
0

#25 vi får väll se om ett år Flört

gejsa
0

#26# Ja, vi får väl det. OskyldigSkrattande

bebbe
0

Jag ska hålla er underrättade Flört

Lorita
0

Det blir nog jag som får bjuda på tårta om ett år Generad bebbe du skulle ju inte börja rida förrän hon var fem, få se om du också får bjuda på tårta, då Flört

gejsa
0

#29# Ha, ha ja tårta ska bli gott. Men undrar jag om det inte blir jag först då. Eftersom jag ska rida in fille i vår. Det blir ju lagom till hösten som han brallar om inte tidigare. Fundersam

bebbe
0

Skulle tro att det blir mer än en tårta, men inte p.g.a att Merry gör fel, utan det blir nog jag som tabbar mig på något visGenerad

gejsa
0

#31# Ha, ha bebbe du är för rolig.