Gulsvarta hästar??
Hur ser en gulsvart häst ut? Kan inte nån visa en bild snälla.. :)

Jaha, en gul häst med svart man alltså? Men jag trodde att bork var samma som gulbrun=gul med svart man. Nu blev jag verkligen förvirrad.. Nån mer som vet?

Mitt hjärnsläpp har släppt lite…
Gulbrun är fd bork…
Gulsvart TROR jag är en gul gen på en svart häst? Eftersom jag bara läser om hästens färger på engelska (och därför blir förvirad utav de svenska namnen) så sökte jag på smokey black på google och fick upp hästar som såg ut så här
Tror faktiskt jag kan bidra med en bild på en häst som jag tror är smokey black… ska leta…

Någon får gärna rätta mig så jag slipper slå upp det :p

Jag vet tyvärr inte vad han har i stammen, skulle ju underlätta… Finns det någon web-stambok för isläningar?
#7 - Worldfengur.. :P
Titta annars in på denna sida - de har allt om alla färger!! ;)
http://www.silverkedjan.se/Farger/Gulgenen.html

#1 är en gulbrunhäst (bork)
#3 borde vara en gulsvart häst, dom kan vara ännu mer svarta eller lite mer blekta också, jag måste se hästen i verkligheten för att vara helt hundra.
#4 detta är en www.icelandichorse.is/smoky/SmokyEye.jpg " rel="noopener noreferrer" target="_blank">bra bild på en gulsvart, man ser att ögat är något blekt.
#6 - Hur ser han ut på kroppen? Om han har samma färg som på huvudet så har jag svårt att tro att han är gulsvart, men det är ju som sagt svårt att se på bara en huvudbild.. ;)

Lorita: menar du den svaga ringen med ljusare gulare hår runt ögat?
Juve: Bilden är lite mörk nu, men han har lite torr jordbrun färg över kroppen med… Kan ärligt talat inte säga till hundra då det var flera år sedan jag var där och träffa hästen…

Nej, själva ögat är brunt inte svart, det gula bleker ögat också.
Jag tror inte #6 är gulsvart ögat ser för mörkt ut för det.
#11 - Nej, då förstår jag.. :) Men just huvudet var väldigt likt många islänningar som jag har träffat och de har inte varit gulsvarta, men iom att det bara är en huvudbild så är det svårt att säga!! :) Inte för att jag är jättebra på att avgöra vilken färg en häst har heller.. Lorita är mycket bättre, så fråga henne.. ;)

Han har typ bersntensfärgade ögon…
Jag har sett hästens isländska papper och där hette färgen något i stil med vad hästägaren försvenskade till jordbrunsfärgad… Någon som har någon aningen om vad det kan vara det stod där? :P

Ok, nu tror jag att jag fattar vad som menas med gulsvart.. Alltså en svart häst med gulanlag (kan vara svart-gul på kroppen), som har ljusbruna/gula ögon? Hoppas att jag har fattat rätt nu! & tack för bilderna!

Förresten, när vi nu ändå pratar om färger.. Jag har hört att det finns silversvarta hästar också, hur ser en sån ut då? & finns det fler "silverfärger"?
#15 Det stämmer. Gulanlaget bleker ögonen också, alltså blir de ljusare. :)
Gå in på den här sidan: http://www.silverkedjan.se/Farger/Farger.html Så kan du läsa om olika färger, bl.a silvergenen. Silversvarta, silverbruna, silvermusblack, silverbrunblack.. Några av dem i alla fall. ;) Sen så kan man ha riktigt otur, och få en häst med många olika kombinationer.. Roligt att få frågan "Vilken färg har din häst?" många gånger och behöva svara "Silverbrunblackskäck" t.ex. 
HÄR har du för övrigt några bilder på en silversvart. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#17: Tack för ditt svar! Jag har undrat jättekänge vad en svart med vit/silverfärgad man & svans heter. Men nu vet jag! :) Tack för adressen också, ska kolla in där..