Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettraser
Läst 587 ggr
Fija
0

Skäck nordis!!!

Kolla den här annonsen! En liten skäcknordis…

http://www.blocket.se/vi/10736825.htm?ca=2_s

En sån vill ju jag ha! Älskar nordisar å älskar skäckar!

Snuttan2
0

Fast den är inte reggad kallblodstravare…? - Sökte på namnet nämligen..

Och det borde ju vara en kallblodstravare? Låter som så på namnen och där finns det ju fåtal skäckar och massor med bukskäckar sedan tidigare…

Är den en nordsvensk så kan den ju inte vara/tillåtas som renrasig eftersom de inte får vara skäckar… Där kan ju den desutom inte födas eftersom ingen av föräldrarna kan knappast ha bärt på anlaget…

= Jag är förvirad…

gejsa
0

Herregud ska dom köra in den där lilla saken??

Tyckte det var dyrt.

E_hjo
0

Himla dyrt…!? =S
Men söt var den iaf =)

Thinka
0

Jätte söt var den oavsett, tycker jag.

Lorita
0

Nordsvenskar är inte skäckar, då är dom korsningar Hemlis suck att folk aldrig lär sig Gråter

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Sara
0

Kan man inte registrera henne så spelar stammen inte så stor roll och då är priset definitivt hutlöst!

Sara

Fija
0

Om det stämmer att hon har dom föräldrar som står så e hon ju renrasig nordistravare! Så skumt! Får man inte regestrera henne även om man kollar blodet å de verkligen e hennes föräldrar??

Snuttan2
0

Fija, de är inte renrasiga nordsvenskar.

De är kallblodstravare. Och kallblodstravare i motsats till nordsvenskbrukshäst (Tror jag) har inte har bestämda färger, utan avlas på typ och prestationer.

bubbelbubbel
0

det kan nog stämma det du säger det sistnämda där snuttan..
men det står ju inte nånstans att det är varken bruksnordis eller kallblodstravare…?
men hon hade ett väldigt fint huvud :)

zandrizen
0

Älskar kallblod, älskar skäckar, älskar unghästar och älskar blåaögon, den måste ju vara menad för mig helt enkelt ;)

Otroligt söt!

Hannapanna
0

#1 Men om hon är bara är åring så kanske registreringen inte kommit in ännu. Vet själv när jag letat efter unghästar (varmblod, 1åringar) att jag inte hittat dom..

Fast nu när ja oxå kollade så hittade jag henne visst.. :) --> http://www.atg.se/HastDetaljServlet?view=reguppg&hastnyckel=612944

Fija
0

Snuttan -okejj, sorry! Jag vet att det inte är en nordsvenskbrukshäst. Men kallar kallblodstravare för nordis travare eller travnordis, eller bara nordis….

Lorita
0

Hopps jag har inte en tanke på att det kunde vara en travare, såg mer ut som en tinkerkorsning. Hoppas den kan springa, hade varit kul om man fick se en skäck på startlinjen också…..för det priset borde den ha potential för att kunna springa.

#12 riktigt borde vara nordsvensktravareFlört

Snuttan2
0

Lorita, nordsvensktravare är inte längre korrekt… Rasen heter Kallblodstravare, så enkelt är det. Den har ingen samankoppling med nordsvenskar alls längre och heter inte så heller, utan är en egen ras som avlar på prestation nu.

Lorita
0

#14 det är helt riktigt och skilda som raser har dom varit länge. Då är det inte så konstigt eller fel av mig att tänka brukshäst, när någon säger "nordis", kalblodstravare är jag jättedålig på, trots att jag kört en under ett år, det var kul Skrattande