Tror ni d är rätt pris?

Eftersom de säljes för trav och är startklara, nej. Då är det bara ett pris de skrivit för att man måste skriva något eller nått, är ju desutom flera hästar som säljes separat och alla har väll antagligen lite olika priser efter hur bra de springer…

nej det är det absolut inte. kan aldrig tänka mig att hon säljer hästarna så billigt. som snuttan skriver, det är säkert för att hon måste sätta ett pris. och ett lågt pris gör att folk tittar på annonsne.

Nu går jag emot strömmen igen. *ler*
Visst kan det vara någon som hon säljer för 1000 kr. Tex den som är gammal och inte har kondition. Men å ena sidan har dom varit igång länge så kan dom även ha mycket skador också.
En del skänks ju bort så……varför inte 1000 kr.
det beror väl helt och hållet på vad dom ska användas till.
det är ju inte säkert att dom säljs till trav bara för att vissa kanske är startklara, men alla kanske inte säljs till trav, utan som ridhäst, en 15 årig häst kanske är försent att dra ut på banan…
Det är säkert så att de har olika priser på hästarna och att den billigaste säljes för 1000:-. Lite för att locka spekulanter kanske?!

#4 med tanke på att du får tävla hästar det året de är 12 så är de försent ja… ;)
jag vet vem det är som har annonsen. hon har haft några framgångsrika hästar faktiskt.

#6# Är det bara fram till 12 års ålder? Det visste jag inte. På ponny är det fram till 15 år.

Hingstar och vallacker: 2-12 år
Ston: 2-10 år
Kallblod: 3-15 år
=)

Är det någon som vet varför vallacker/hingstar får springa högre upp i åldrarna än stona??
nu står det att priset är 10 000
stona ska väl användas till att producera nya hästar, och då kanske dom inte får tävlas för länge för att dom inte ska få föl för sent…ääh,jag bara spekulerar…:)

#11 jo visst.. det är en tanke men vad skulle de 2 åren spela för större roll?
inte en aning faktiskt, men dom måste väl knasa till det bara för att dom kan ;)

Det är som #11 tror. För att ston ska sättas i avel för att driva sporten framåt.

#13 jo hehe det är väl så..
#14 ok.. då vet jag det!