malmö någon?
Jag bor 45 min från Malmö. www.lundegard.nu, finns inget negativt att säga om dem, HELT UNDERBART ställe. riivs som fisken i vattnet, men det kostar ju därefter tyvärr. 3500 kr i månaden, me då INGÅR ALLT! mockning, ja rubbet! Jag har själv inte häst där, men några av mina kompisar har :)
Vet inte om det ligger nära det jobbet du ska jobba på?
Ska du liksom flytta från Umeå ner till Malmö?
ja får jag jobbet kommer jag jobba antingen i malmö stad eller i göteborg. men vill nog inte ha jobbet i göteborg för då skulle man bo på hotell 3 veckor i månaden.. och då kan jag ju inte ha kvar mirran, så det vill jag nog inte.. bo i en resvska liksom.. men jag får en bil, laptop och mobil.. haha
men i malö får jag nog sova hemma oftast iaf.. jo jag kan tänka mig att det kostar en del, men jag kommer nog ha lite mer inkomst också så… då kanske jag kan rådfråga dig om lite saker om det blir så att jag flyttar? man har ju dålig koll på områden osv… sitter och kollar på lägenheter nu och man vet ju inte vad som är dåliga områden osv..
Lundegården var superfint! hur långt från stan ligger det? inns det bara topphästar eller? vill inte känna mig som en outsider med skrutt-häst liksom..? eller vad står det för folk där? verkar vara trevligt som tusan och ha mycket träningsmöjligheter!

Vilken flått anläggning! Synd på att det var så små och tråkiga hagar bara… Är inte dyrt om man jämför med stockholmspriser ;) :p
Jag har aldrig åkt direkt inne ifrån stan till lundegård..
Finns alla möjliga människor och hästar. Både sånna som är skogsmullar och sånna som tävlar på hööga nivååer..
Jo, hagarna är lite småtrista :( Det är ju bara precis rasthagar, tyvärr..
Jösses vilket maffigt pris! det är ju dock olika beroende på var du bor. Storstäder, småstäder eller landsorterna.Tror de pratar om högst 1000kr för full service här omkring… MEN det är lite långt o pendla mellan Malmö o Kristianstad för o sköta hästen.
Vilken tur man bor på landet när man ska inackodera 3 hästar. Hade varit väl häftig hyra annars. Har ju ingen hjälp alls utan sköter allt själv så jag betalar ju inte mkt alls.Det kunde ju dock varit skönt m hjälpen ibland men samtidigt har man häst ska man väl sköta den själv, vad har man den annars till!?!
tja, blir väl inte sååå mycket dyrare än nu.. betalar ca 2600 och då ingår inte utsläpp eller insläpp elelr mockning eller något.. nu kanske man slipper köra fram och tillbaka 2 gånger om dagen.. men givetvis dyrt ändå.. får ta tag i detta när man vet om det blir flytt elelr ej

Men oj ems ska du flytta från Umeå (för det är väl där du bor nu?) till Malmö kanske???? Det blir en lång sträcka det. Har du dina föräldrar i Umeå?
Vad är det för arbete du söker? *nyfiken*
mina föräldrar bor i skellefteå (14 mil bort).
jo jag flyttar var som helst för jobb i princip just nu..
det är ett projektledarjobb där jag är som chef för min egen avdelning. jag anställer, bokar osv allt själv.. skulle vara superkul att få ett sånt jobb

Ok! När ska du dit och söka då?
Lycka till!

jag vet ett ställe som ligger ca 10 min från jägersro (med bil). finns ridbana där och 5-10 min skritt till ridhus… min svägerskas medryttarhäst står i stallet, verkar trevligt stall. har varit där några gånger. kan fixa numret om du vill ha.
jag åker nog i början av nästa vecka (lltså inte om 2 dagar utan veckan efter)

#11 Hoppas att du får jobbet!! Lycka till!!
Lundegård ligger 1,½ mil från centrum, man kan ta buss ut men får gå 1 km.. Har ett par lediga boxplatser just nu..
jag fr en företagsbil så det är nog lugnt.. 1,5 mil är samma som jag har nu så.. =)
vart har du häst luthien89?
åååh, hoppas du får jobbet ! om du vill ha det :)
vad säger sambon om att flytta tvärs över sverige ? :)
han vill flytta, men helst till sthlm eller gbg, men detta funkar med bara han får jobb så
malmö är ju med storstad :)
klart man får hoppas att han får jobb, kan ju bli lite lätt tråkigt och jobbigt annars…
Jag bor på gård, så jag har dem hemma :)