Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2661 ggr
Murre_Uddiz
0

Bilder & presentationer

på era hästar vore kul att se! max 2 bilder/häst, blir så jobbigt annars :P Alla hästar, olydiga som snälla, gamla som unga, mörka som ljusa.. japp! :D

Attackera tråden!! ;P

Murre_Uddiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Börjar med Monessa.

En nu 12årig brunt shettis/russ sto köpt av en hästhandlare. Stam: okänd.
En pigg tjej som älskar att hoppa! Väldigt sur i boxen och i hagen, men har sina bra dar! ;) Nu har hon fått ett föl, Monét heter han. Bifogar en bild på honom senare.
Monessa är snällast att ta ut och ställa i gången när man ska borsta henne. Hon är kittlig i virveln, så där för man vara lite 'uppmärksam' ;) 
Hon gillar inte heller att man kommer med jackor & sånt som låter prassligt. Speciellt inte bakom rumpan. Gillar inte heller att någon annan utom den som borstar och h¨ller på med henne kommer med sadlar ellr träns.

Sessa är väldigt duktig i skänkelvikning, men kan ha lite bråttom där. Hon har börjat gå mer samlat i gångarterna nu.

I hagen har Monessa hög rang, men Dijanah har högre, så dom är lite tjaffsiga.
Förut var Jullan hennes favoritkompisa i hagen, men nu hänger hon mest med Monéten ;)

Lina
0

Csillag aka Selle =)

Ungerskt hbl. 5år. Har bott i sverige några månader. Har varit min sedan oktober(?)

Är inte rädd för något! Hur cool som hellst.

Han är som jag är. Är jag sur och irriterad -ja, så blir han det också. Samma om jag är glad då blir han också glad.

Han tror att han är mer än vad han är och kan sparka. Men det har blivit så mycket bättre.

Han tycker att det är jätteskoj att bli riden och lära sig nya saker och gör alltid sitt bästa:)

Det är en väldigt speciell häst.. svårt att beskriva. Man måste träffa honom för att förstå.

Han är lite utav en enmanna häst och tyr sig väldigt mycket till mig. Han litar på mig:)

NinaToy
0

Doorly Park Lad aka Bino

En hopp ponny som jag köpte i somras! :)
15 år, varit i Sverige i 7 år. Gick svåra klasser i Irland innan…

NinaToy
0

En bild till… :)

steffy
0

detta är min shettis paulina. jag har haft henne(07) i 12år. jag var fem år när jag fick 2shettisar, lina var den ena.

steffy
0

detta är min mammas häst phantom efter flyingehingsten phateon 812#. Phantom hoppar 125 enligt förra ägaren. han är 155cms halvblod.mamma har ägt honom i 6månader. han är född 1994

Alex
0

Þerna frá Hjálmholti, ett musblack islandssto född 1993. Red henne första gången 2001, och har efter det hyrt henne under vintrarna. Första året jag inte gör det i år..:(

Otroligt fin, med bra gångarter (när hon är tränad) och benlyft. Busig och med egen vilja, bockar ofta av glädje och tycker om att jobba. Väldigt anpassningsbar efter ryttare, beter sig lite som hon vill med mig, men står i ett turridningsstall och kan gå utmärkt med nybörjare. Underbar häst helt enkelt. :)

Ja hon har lite mage på bilden.. Men det är mycket päls också. ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Alex
0

Snædis frá Ólafsvik, isabellfärgat islandssto som jag är medryttare på.

Typisk skogsmulle, vill bara gå rakt fram i sin egen form och tempo. Så fort man kräver något av henne backar hon (ofta ner i diken) och står på bakbenen. Envis som få och jobbar hellre emot en för att få sin vilja igenom än att jobba med en, trots att det blir lättare för henne..

Livrädd för allt, och kan hitta nya saker (eller inget alls) att bli rädd för bara för att undvika att jobba. Tölig häst att rida med andra ord..;P Men hon är naturtöltare, så finns nåt positivt med henne i alla fall. ;)

På bilden slänger hon sig åt sidan för att kamerablixten var ju bara såååå läskig..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Murre_Uddiz
0

Fiina hästar alla! Gillar vita shettisar & islandshästar! :) steffy äälskar din lilla ängelKyss

AusaBausa
0

Lord Ajrim E:Lord Quick U:Mirja Way född 1992. Varmblodsvalack som jag rider i skog o mark. Ägt honom sen 2001. Han är närmst kameran!

Eve
0

Lykka född 00. e. Lykkebron ue. Skarvar ee. Alm svarten. Nordsvensk travare, inrikting hoppning och dressyr, ska senare bli fälttävlanshäst.

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Eve
0

LYkka…

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

AusaBausa
0

Här är Zaffran, shettis, som jag köpte maj-06. e:Huggarebo Liston o U:Zotti. Rids o ska betäckas i vår.

Cydonia
0

Här är min sötnos Monroe. Han är en sexårig halvblodsvalack som jag är medryttare på. Busig som satan och ska alltid tugga på allt. =)

Cydonia
0

Hans ägare har börjat tävla honom i hoppning så smått, själv håller jag mig till dressyren.

AusaBausa
0

Östertorps Kefir- min foderhäst, shettis. som ska användas till avel o ridning. Hon är född:1996. Fölar i maj.

Äger också Grabina ett halvblod som använts i avel o fick sista fölet 2006 en hingst efter Etrusco. Till salu!

Grabina är e:Granith o U:Branita UE:Juan. Har inga bilder kvar i datorn men hon finns i mitt album.

bubbelbubbel
0

Jango, ett snart 8årigt tinkersto.
lite smått galen, gör som hon vill, men attans underbar.
hon tror allt går att äta, och älskar uppmärksamhet. :)

bubbelbubbel
0

ni kan ju få en bild till….

[___THEFINAL]
0

Min första häst var en korsning mellan Arabiskt Fullblod och Svenskt Halvblod vars namn var Faradiba. Vi var tvugna att avliva henne tyvärr, men jag tyckte att hon kunde få vara med.

Ja sedan har jag lånat två shetlandsponnyer, Corello och Minett. Med dem körde jag ponnytrav, främst med Corello som jag fick härliga placeringar med :)

Just nu har jag två Gotlandsruss, Russin och Minty. Russin är chokladbrun sötnos som jag lånar. Hon är 4 år och jag håller just nu på att köra in henne.
Minty är min alldeles egen, hon är min skatt. Vi köpte henne som ettåring. Numera är hon två år ^_^ Jag håller på att köra in henne också, så det blir en del jobb, men det är det värt :'D

Jag bifogar en bild på MinTy och Russin :)
Bye /Elin.

SarahPeace
0

Peace Money , Kallas Molly . Hon är 8 år . varmblodsto på c 155 cm mkh .
ja har haft henne i 1 ½ år ,och hon var nyss inriden + att hon hade stått i en längre tid innan ja köpte henne , Men de har gått jätte bra och vi rider regelbundet föra tränare i dressyr o ska börja i hopp.. Hon är världens snällaste, står som ett ljus i stall gången och har aldrig bittit/sparkat. Men hon blir väldigt pigg i ridningen om hon ha stått mer en en dag : ] …

SarahPeace
0

En till bild på Molly

SarahPeace
0

Little peace,  kallas  för Skrållan. , Hon är en brittish spotted pony på 1 ½ år . Hon är ungefär runt 98 cm mkh, Hon är JÄTTE mysig och ska hela tiden bara pussas ;]  ,  Hon är jätte duktig. och hon är inte rädd för nått. Hon går uppförtappor och böjda broar, och i trånga mörka utrymmen ,  ja försöker vänja henne med mkt sånt .  Hon älskar att gå¨ut o gå på promenader , både i skogen och vid husområden.  Hon är även duktig på att hoppa. men man får endå hålla koll på henne när man är ute me henne för hon kan ställa sig på bakbenna för ohn vill leka, Hon har gjort det på mej två gånger, men inte nu på ett tag iaf. Ja tömkör henne även mkt, går jätte bra :D Till sommaren sk vi börja att köra in henne lite smått. : ]  Skrållan älskar att springa fort o reta Molly ihihihi :]

Här är en bild på henne i sommras

[___THEFINAL]
0

Ooooh vad underbart söt! :)
Jag blev kär nu litegrann..

SarahPeace
0

Här är en ny bild, precis innan vi ska ut o tömköra xD

[___THEFINAL]
0

HAHAHA! :''D
Världens gulligaste utseende :)

Murre_Uddiz
0

Fina namn ni har på era pållar :)

Östertorps Kamé.

En nu 11årig shetlandsponny. Ett fint :) sto med 2 avkommor, Ekskogens Kiara och Ekskogens Kylie. Kamé är en snäll och lite försiktig tjej som gillar att hoppa. Hon är duktig i dressyren när hon väl vill ;) Hon är ganska het (speciellt för de yngre barnen, då hon gärna gasar på lite extra när hon känner att de inte är så erfarna ;P) Kamulen älskar att få sträcka ut i skogen och att hoppa hinder och skogshinder i terrängen.
Hon har (när jag började sköta henne) varit väldigt jobbig när jag skulle försöka ta in henne i hagen i början! ;P Men sedan har vi börjat lära känna varann och nu kommer hon t om ibland gående emot en när man ska ta in henne.
Kamé är supersnäll att hålla på med i stallet och att sadla å allt ´<3 Hon är tömkörd ganska mycket, och är inkörd lite. (av hennes förra skötare) Hon har väl lite lagom hög rang i hagen ;)
Lite om den andra pluttan :)

Alexandra13
0

2 Hästar i samma hage som min kusins häst!

shirley
0

Syren´s shirley
*2004
arab/paint
sto
till western, ska snart betäckas

shirley
0

Moye
*2004
shetland
vallack
till körning

shirley
0

Max Mirage
*2000
varmblod
vallack
western/allround
(hämtar honom denna månad!)

shirley
0

"klimpen"
*2003
varmblod
sto

ej min, kommer stå hos mej på inrindning och försäljning.
om jag ej ta henne själv ;-)

zandrizen
0

Corro
Valack f-89,
e: Tullaren
u: Charma
ue: Sindarve Tuff.

Min medryttar fjörd. Luffsar mest runt i skogen för det är sååå tråkigt i paddocken. Snäll men lite småknäpp ibland har diverse konstiga idéer för sig ibland. Som idag när vägrade gå runt eller över den liggande granen, tills han insåg att han nog hade en monster bakom sig och tar ett jätte hopp över och drar iväg i 700. Måste ha varit en sabbeltandad näbbmus i buskarna eller nått ;)