Slädtur!
Har ni kört släde i vinter?
Slädtur med Ponnyexpressen
FOTO: Agnes Billberg
Fina bilder! :) Ingen släde tyvärr, men lite pulka efter shettisarna har det blivit :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Ingen släde här heller, men jag tolkade efter min häst för första gången. Riktigt kul! 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
jag har åkt släde! Efter nyår blev det fler turer, julen blev forstört med förkylning, flunsa och streptokocker i tur och ordning så det blev uti januari förens jag kom i väg med släden, men sen dess har det blivit ett antall turer :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

har tyvärr ingen släde, men ack så sugen jag har blivit när jag sett annonser på blocket.
Vad trevligt det ser ut. Jag hade tillfälle för många år sedan att köra släde, när jag var på en körkurs på Strömsholm en vinter. Sedan har det tyvärr inte blivit någon mer slädkörning för mig.
VI har en gammal släde i ladan som jag fick lov att fixa till och köra med om jag ville. Självklart ville jag men pappa har fortfarande inte lyckats få fram selen som han lovat mig. Så det har inte blivit någon slädtur iår.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Det är Mysigt att komma ut med släden det känns att det är vinter då=)

Trevligt det ser ut!

ni som har ponnier ni kör med. var hittar ni slädar? eller storleken har kanske ingen betydelse??
det går att köpa mindre korgsläde med bytbara skaklar som då kan bytast mellan storhäst och ponny har jag sett :) så i värsta fallet kanske du får köpa först en släde och sen nya skaklar :)

jag känner ju mest att släden inte ska vara för tung.
Det tror jag inte blir så stort problem om du köper en liten korgsläde :) Jag kan dra den korgsläden Gejsa drog med mig i vintras själv över ladugolvet där golvet tar i mot, och den är enligt Arne en mellanstor tvåmanns släde :) på snö väger den ungefär som en pulka känns det som när jag drar den över snön!

sen orkar hästar dra mer än dem orkar bära=) släde glider ju lätt på snö och is=)

Ingen slädtur denna vinter
Men förra vintern åkte jag släde efter fjordingen :D
Har tyvärr inga bilder på det
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
men vägarna är grusade.