Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1729 ggr
mazze
0

Xzerihwala 2år!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det exakt 2 år sedan min "bebis" föddes. Tyvärr är hon sjuk och påbörjar sin behandling med penicillin idag pga feber som ej går ned. Blodprov togs igår och väntar på provsvaren som ska komma idag. Hon blir just nu bara sämre och sämre och näsan är som en rinnande kran, andningen är för tillfället tung.

Så alla goa människor här, håll tummarna för att hon tillfrisknar fort nu!

Bilden tagen för några veckor sedan…

mazze
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till på min älskade vän…

Zadeira
0

Tiden går så otroligt fort! Vad stor hon är, ser jättefin ut!

Ska hålla tummarna att hon piggnar till snabbt nu Glad

mazze
0

#2 Tack! Vad snällt…
Hon är ca 146 fram och 148 bak, så jättestor är hon inte men hon är mer högrest än sin mor. =)

Maja
0

TVÅ år?! Förvånad Nä, nu får du nog allt ta och räkna om… Var det inte förra månaden hon föddes? :P Haha :D

Grattis tjejen! Ser toppenfin ut! =)

mazze
0

#4 Haha, känns som hon föddes nyss, tiden har bara rusat iväg…

Elinormaggan
0

:( stackarn Håller alla tummar!!

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

BeatriceHolmberg
0

Så vacker :D

Mangis
0

Åh, lillgumman… Hoppas det släpper! Men vilken päls hon har?! Eller snarare inte har. Eller är hon klippt?

Hur går det med utbildningen?

Vilken fantastisk showgrimma!

mazze
0

Tack alla!

Hon har svarat på penicillinet nu och hade normaltemp igår em igen, så skönt. Hon har en infektion i kroppen som jag hoppas att vi kan bryta nu.

Vi har inte kommit så långt i utbildningen som jag hade planerat, mycket för att vi inte har haft en paddock med staket över vintern. Tanken var att hon skulle ha varit klar att sättas för vagn nu till våren men vi har inte kommit till tömkörning än. Vi har varit ute på promenader, hon är med som handhäst och så tränar vi på NH, att hon ska flytta sig för tryckpunkter.
Nu blir vi ytterligare försenade då hon ska vila i några veckor när infektionen har släppt, så hoppas att vi ändå hinner med tömkörningen innan betet.

Hon är inte klippt men har gått täckad…

Älskar själv den showgrimman =)

Alex
0

Men oj vad fort tiden går! Grattis till skruttan och hoppas hon blir frisk snart!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

mazze
0

Tack, Alex!