Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 883 ggr
Star
0

Våltagen ponny.

Läste i våran lokaltidning att en häst hade blivit våldtagen i kommunen. De sa även att de varnadfe hästägare i Vallentuna. Känns ju otäck när min lilla ängel bor i Vallentuna. Hemskt att människor gör så mot djur.Skrikandes

E_hjo
0

Vaaaaa! Men varför gör man sånt?????
Arrrrwwwwggg! Skrikandes
Hur märker man sånt föresten?

Snuttan2
0

Jag tycker att det blir fel att säga våldtagen ponny… Alltså det finns ju inget alternativ till annat i stort sett och det är alltid fel att ha sex med djur. Kallar det hellre för tidelag därför… Är så sjukt så att det inte ens är sex i mina ögon…

Star
0

Blev arg och förbanad när jag såg dt i tidningen!! VAd tänker vissa folk med igentligen!?

Alex
0

#3 Ingenting ibland verkar det som..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

DojoKelder
0

Folk är tydligen hur sjuka i huvudet som helst!!

Eve
1

Tidelag borde belönas med dödsstraff *arg*

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

[___THEFINAL]
0

Det borde vara förbjudet att ha sex med djur. För så vitt jag vet så finns det ingen lag som säger att man inte får ha det? O.O

lisette
0

#7 nops det är inte olagligt, helt rätt..

Snuttan2
0

lite runttallnignar ifrån att ha läst __thafinals inlägg…

Alltså de som sitter och funderar på att förbjuda tidelag har tidiagare motiverat att de inte skrivit att det är rakt egenom olagligt för att de har tyckt att den tidiagare lagen som säger att man inte får skada sina djur och blatteriblabla täcker det hela om jag förstått det rätt. Och egentligen så borde det göra det. Men uppenbarligen gör den det inte och det är svårt nog att se att djuren tar fysisk skada eller att de fått det utfört på sig för att några ska bli straffade…

Cevir
0

Fy f*n vad hemskt >_<
Stackars ponny!

/ Sara & Casper

[___THEFINAL]
0

Jag läste nog ditt inlägg för snabbt men menar du..
Om inte djuret tar skada, så är det okej? Ò_ó

Sara
0

Idag är det lagligt om du inte kan bevisa att djuret tagit skada av det. Etiskt och moraliskt sätt så tycker nog de flesta människor ändå inte att det är ok.

Sara

Faxlin
0

Det är bara så vidrigt. Och jag tycker nog att tidelag är en av de vidrigare sorternas våldtäckt, mot någon som inte kan försvara sig med ord inte berätta med ord vad som hänt och hur de mår.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mazze
0

Vidrigt!!!!!

Marre79
0

Fy vad äckligt!!!

PimTheGreat
0

vet inte vad man ska säga om detta……existerar f*n inte i min värld…….vilka människor det finns……………………..Skrikandes