Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 6415 ggr
Talismana
18

Kända personer inom ridsport!

Hej! Jag håller på med en skoluppgift och undrar om ni skulle vilja hjälpa mig lite. Jag skriver om ridsport och skulle behöva några namn på kända personer inom ridsporten. Jag kan i princip bara svenska hoppryttare, så det vore kul med några personer som har varit betydande för andra sporter också.
Gärna dressyr, galopp, fälttävlan, trav eller någon annan lite "större" sport.
Tack på förhand!

Talismana
0

Och kan ni nämna några riktiga "hästländer"? Skrattande

Diizkmedel
0

I Syd Afrika hade dem otroligt mycket avleshästar. Vart jag en åkte såg jag hästar typ :P

Kyra Kyrklund, Jan Brink och René Flück är dem jag kan komma på just nu på "fri hand" :P

Dem första två är dressyr ryttare, och den tredje, hoppryttare ;)

That that don't kill you can only make you stonger

Talismana
0

Tack så mycket för svaret! :)

Strumpan
0

Inez Karlsson, Per-Anders Gråberg (Jockeys)

ludger beerbaum (Hoppryttare)

Magnus Gällerdahl (fälttävlan)

Heike Kemmer (dressyrryttare)

Mvh Jenny

Strumpan
0

Dubai, USA, Australien, England, Japan och Frankrike är några att nämna som är stora inom galoppen

Mvh Jenny

Maja
0

Islandsryttare? Här har du landslagets hemsida, där är det många kända personer (i alla fall för oss islandsmänniskor). :)

Gronstedt
0

Ulla Håkansson och Bo Tibblin är personer som inte står i rampljuset nu längre, men som haft inflytande på tänkandet inom dressyren, tack vare att de synts och hörts och tränat andra.

Monty Roberts har blivit ett stort namn som en som lanserat ett annorlunda sätt att tänka kring hästhållning och hästförståelse. Även Pat Parelli, Dan Franklin med flera har bildat sådana skolor.

lisette
0

ett stort hästland är väl ändå tyskland med?

Alex
0

Tyskland och Holland tänker jag på, när det kommer till hoppning och dressyr i alla fall. Även Irland. Sen har vi ju Island då, som är en väldigt stor hästnation med en välbevarad hästkultur, men då är det ju enbart islandshästar.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

thilda-
0

här har du flera travkändisar:
Lutfi Kolgjini, Stefan Söderkvist, Daniel Olsson, Erik Adielsson, Timo Nurmos, Elin Gustavsson, Ewa Idemar, Claes Sjöström, Jörgen Sjunnesson, Henrik Larsson, Fredrik B Larsson, Torbjörn Jansson, Bo Landgren, Bengt Erik Professorn Larsson, Jocke Johansson, Jan-Olov Persson, Hanna Edvinsson, Camilla Moberg, Åsa Elmroth, Mohammed Malla, Göran Borgås, Lennart Forsgren, Johan Untersteiner, Roger Malmqvist, Peter Untersteiner, Robert Bergh, Kenneth Haugstad, Johnny Takter, Jenny Karlsson, Malin Löfgren, Kida, Lass Keeper, Jan Hellstedt, Michael Lönborg, Filip Nyängen, Raffe Vadsmo, Charles Degiorgio, Thomas Uhrberg, Jennifer Tillman, Kajsa Frick, Patric Skoglund, Örjan Kihlström, Anders Ekberg, Tony Wallin, Dan Widegren, Jessica Almenäs, Johan Edlund, Roger Nilsson, Remy Nilson, Jörgen Westholm, Per Skoglund, Johan Lindberg och Erik Svensson.