Mankhöjd
Hur långa är ni och hur höga är hästen/hästarna ni rider?
Känns de lagom och vad är det för mankhöjd ni trivs bäst med?
Är 168cm och rider en kraftig nordsvensk på 160, känns lagom :)
Rider även halvblod på skolan 155-180cm, känner mig lagom upp till 165-170 sen blir jag höjdrädd ;) Nejdå, men trivs bättre på mindre, 150-165 :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Jag är c:a 172 och Brimad är mellan 175-180 cm.
Han känns alldeles lagom, tyckte väl att han i början var stor att rida, han har dessutom en hel del gång, men nu är jag van och nu känns han helt perfekt storleksmässigt :) Jag gillar större hästar :D
Kanske för jag alltid ser så stor ut på hästar?!
Folk har svårt att tro att jag bara är 172 cm när jag rider Brimad.
Se själva: http://www.youtube.com/watch?v=VVWk9xO-0i8&feature=related
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag är 163 lång och rider ett halvblod på ~160. Han känns lagom stor. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Jag är 180 och Hitte är 163 och Willman ca 170-175. Jag trivs bra med båda storlekarna.
Jag är 157(-160?) cm lång och min unghäst (3½år) är ca 152cm, känns liten men alldeles utmärkt. Hon blir nog perfekt när hon är färdig. Min förra häst var 156cm och han var lagom, men i största laget (inte större kände jag då). Så fick jag Brorsan som är ca 165 (drygt). Han kändes jättestor. Nu känns han helt okej i storleken i ridningen. Men jag ser lite liten ut på honom och jag upplever honom fortfarande som onödigt stor i vissa sammanhang.
Jag gillar små hästar. Små och snabba ska dom vara =D
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag är 161cm och Crow är väl ca 152. (Maxad D-ponny sa de när jag köpte honom ;) Inte för att jag trodde dem eller bryr mig när jag inte tävlar).
Han känns perfekt :) Kändes liten först när jag tvingats vänja mig vid 170 hästarna på skolan.. och innan han blev normal musklad :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Min unghäst hoppas jag blir runt 150. Jag är själv ca 175cm lång.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag är 1.64 cm, lite kraftig, rider mest en D-ponny på ungefär 145 cm, och föredrar d-ponnys. Gärna av den grövre typen :)
Jag är 175 cm, hästen är 135 cm (islandshäst).

Jag är ca.156cm och hästen ca.155cm. Det känns lagom, det roliga med att inte vara så storväxt är att jag även kan rida ponny fortfarande, men russet som är 124cm känns ganska liten, halsen är ju så kort när man vant sig vid större hästar! :)
jag är 160, min ridhäst är 150, precis lagom för mig..

164 jag, Ametist ca 148

Jag är 156 och russet 134.
Skynda långsamt så går det fortare.
Jag är 158-159 cm, men kraftig. Jag föredrar lite grövre hästar, gärna inte högre än 165 cm.
Jag är 143cm och ponnyn 140cm.
Föredrar egentligen b-ponnys för att ha någon chans att kunna hålla om dem. Men känner ju min ponny så bra nu så vi kan sammarbeta ändå. Rider fullblod när jag får chansen också, men det är ju galopp då och då spelar inte storleken så stor roll för mig.
Jag är ca 1.55 bara och min foderhäst är ett fullblod på 1.60 ^^ Känner mig liten ibland, men ibland känns han lagom

Jag är 175 cm lång och Besse är 152 cm hög . Han känns dock mycket större när man sitter på :)
Jag är 158 cm och min islandshäst är 138. Känns väldigt lagom, trivs bäst på hästar mellan 135 och 145 cm.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag är 170 och min sköthäst är 155-160 cm, vet inte exakt.
Är runt 163 och lagom kraftig. På skolan rider jag c-ponny till d-ponnysar och privat rider jag en maxad C, han ser väldigt liten ut men när man sitter på så blir han högrest :)

jag är 179, och min häst är 168 :) tycker de känns lagom :)
Jag är 164 och C-ponnyn 139. Han är dock ganska maffig så det funkar utmärkt.
Jag är 158cm och min unghäst slutar väl på ungefär 138-139cm kanske.. Blir alldeles lagom, har alltid ridit stora hästar men gör tvärtom och går till ponny nu när jag är vuxen 

Jag är 163cm och min häst är 137 cm, passar mig lagomt!
kissmekate.blogg.se

163,5 är jag och hästen är 156, ponnyn är 110. =)

jag är 159 cm och ponnyn 147cm, känns lagom.
rider även hästar uppåt 170. inget jag skulle vilja ha själv men rida går ju =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~