Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1606 ggr
ebengtssson
0

För stor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på om jag börjar bli för stor för min lilla häst. Jag är runt 1.75 och hon är runt 1.60.

Kolla på bilderna och filmerna och säg Glad

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

ebengtssson
0

fler bilder

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

ebengtssson
0

satilaryttaren.se

ebengtssson
0

……

satilaryttaren.se

ebengtssson
0

fler bilder finns på bloggen, satilaryttaren

kolla inte på min sits, en flesta bilderna är § år gammal och jag har jobbat på den nu så den är bättre :)

satilaryttaren.se

WinterPrince
0

Jag är mellan 175-180 (har inte mätt mig på ett tag) och har köpt mig en unghäst som jag hoppas blir 150cm som vuxen.

När jag började lära mig om hästar fick jag lära mig att hästen skulle vara ca 15-20cm mindre i mankhöjd än vad ryttaren var lång.

Så oroa dig inte.

Zahara
0

min är 163 och jag 177 så passar dig bra i höjden :) däremot så bör du länga stigläderna en bra bit :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Chestnut
0

Hehe, jag är 173 cm lång och ska börja rida min häst som är 151-152 cm ;) Känner mig något lång på henne men funkar om man bara ska ut i skogen.. Beror på hur hästen är byggd med!

Men utifrån dina bilder så nej, det är absolut inte någon fara.

Med vänliga hälsningar
Chess

Cilla89a
0

Din häst ser ut att kunna bära upp mycket ryttare, tycker du ser ganska lagom ut.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

ebengtssson
0

#6 kan inte länga dem så mycket mer xP Är en hoppsadel så kanske ett två hål til bara :)

#8 tack :)

satilaryttaren.se

Salish
0

Jag tycker att du ser lagom ut! Det hade varit en helt annan sak om det hade varit en ponny, men denna hästen är ju ändå 160 cm :)

Elinormaggan
0

#9 gör hål med en hålgörare då =P

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

ebengtssson
0

#11 har hål i stigläderna så det räcker men längar jag mycket längre så "försvinner" knägrejen ;P

satilaryttaren.se

Elinormaggan
0

jaha lite jobbigt det xP

ebengtssson
0

a det är en aning jobbigt, fast man vänjer sig;P

satilaryttaren.se

sahara86
0

Du ser alldeles lagom ut med din häst. Att vänja sig att rida med för korta stigläder tycker jag inte är så bra, det kan påverka hästens rygg negativt om man rider med för korta läder och får fel sits. Det går ju alltid att byta stigläder om det inte går att göra fler hål i dem.

Elinormaggan
0

Men hon var ju tvungen och byta sadel då stödet för knäna "försvinner" om hon länger ;)

sahara86
0

Oj, missade det, men sadeln är ju också utbytbar. :)

ebengtssson
0

har en dressyrsadel med ;P första bilden Glad

satilaryttaren.se