utförsäljning på ÖB!
jag var på öb idag och de hade 70% på alla sina hästsaker (dock inte lädervård osv), köpte en vojlock för 9:- och de hade regntäcken från 59:- sadel för under 200:-
ville bara tipsa!

tack så mkt för tipset, täcken behövs alltid ^^

ja verkligen.
de täckena är såna som man drar över huvudet på hästen, köpte ett sådant till min grova fjording och det satt som ett smäck på honom!
sen fleecetäcken för 20:- dock strl 125 allihop.

Fleecetäcken har jag köpt på mig tre stycken , Besse har storlek 135 , men tänkte att dom kan vara bra att ha i "nödfall" :)
Åh, såna billiga fleecetäcken hade jag kunnat köpa en hel hög av… Tur det inte finns nåt ÖB här då, för jag har ingenstans att lagra sånt för tillfället. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jag har ett inom rimligt avstånd. hur många vill du ha? ;)
#5 Haha har du de hos dig så länge, tills jag har användning för dem så kan du få köpa ett gäng.
Men inget rosa!!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#5 - Visst är det väl dem som finns i rosa? 

Är det så på alla ÖB, eller är det just där du bor? :P

#8 "Mitt" ÖB (i mellan sverige) hade 70% rea redan innan jul. Blev lite billiga julklappar då :)

"6,7 jag tror faktiskt inte de fanns i rosa. attans…jag stod o höll i ett blått.
#8 det är nog så överallt, de ska ju sluta med hästsortimentet om jag förstått det rätt.
men jag tyckte det var lite dåligt att de inte tagit ner priserna på lädervård, schampoon och allt det andra. hade behövt lite antignag och den gick på 65.
#10 Hm, synd om dom ska sluta med hästsortimentet… Det är ju bra och billigt där, förutom regntäcket som inte höll tätt :P Men fleecetäcken osv, är ju skitbra ! :)
#19 Blått är ju så tråkigt, tycker alla fleecetäcken är blå och gröna… Och det är två färger jag helst inte heller vill ha (dock betydligt bättre än rosa…
)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
hvor er ÖB?

#13 Finns i Hässleholm ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#13 Överskottsbolaget finns på lite olika platser i Sverige..
jag tänkte åka och köpa litet till ridskolan när jag får lön faktisk, dom började rean redan i oktober med sina 70% ;D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
och jag er i hishult laholm
Det var längesen ÖB där jag bor hade utförsäljningen och när jag var och tittade nån dag innan jul var allt slut :( Trodde det var så överallt men då ska jag hitta en annan ÖB :)
ja med
Hos oss har dom massor med storlekar under 135 och över 145. Jag har kikat efter reserv-täcken till Gejsa (framst regntäcke) men dom var helt slut på 135or och hadde typ några tusen 125or i stället :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
jag trenger 125 til mine

#20 ska jag köpa till dig?
Oh! Jag blir ju sugen på att ta en tur imorrn, en vojlock för 9kr är precis vad jag behöver!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Några rosa flistäcken 125 till Ametist ska jag titta efter tror jag
stona skulle behöva men som har 105 
hur länge håller rea:n på ?
Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu
Wallix´s Hamstrar
rean håller fortfarande på här :P i massa olika storlekar så skynda fynda hehe.. sen kollar man på tradera när dom säljer ut allt som köpt på sig för mer än det dubbla priset hehe

Jag köpte faktis min säkerhetsväst på Nivå 3 där för 179:-
Så det är rea över hela sverige =)
På ÖB i skänninge börjar allt ta slut.. Jag köpte regntäcke där ( i strl 105, men var gjort till en häst med 2metersben
), så det sydde jag om, blir ett reservtäcke när hans vanliga är blött eller så. Köpte även 2 fleecetäcken som jag sydde om från 125 till 95. Kostade 18kr/st, och regntäcket gav jag 149kr för :) Nu finns det bara halstäcken kvar x) Hade tänkt köpa ett vintertäcke, men dom var slut i strl 105 (och jag får sy om i vilket fall eftersom pålle har 95).
För er som vill ha fleecetäcken men 125 är för stort, är det jättelätt att sy om :) Det är bara att sy en söm längs ryggkanalen (jag sydde en söm 15cm från ryggkanalen och klippte av sen), och ta av ett par dm längst bak, går på en halvtimme :) Spännena är dock inte bra, så jag har sytt ihop dom så man trär över huvudet.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Förresten säljer dom ut sammetshjämar för ~50kr och ventilationshjälmar för ~90, och dom är godkända :) Säkerhetsvästar finns olika märken klass 3 för 2-300kr ;)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
ja dom är lite långa på en b-ponny i stallet gick det nedanför knäna såg lite roligt ut
#28, 30. Ja, då ser dom ju ut som tornerspelshästar 

Även på ÖB-butikerna i Göteborg börjar hyllorna bli väldigt tomma. Jag har bara fyndat ett par stigbyglar för 59 kr. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Nu har jag fyndat! Fast det var väldigt utplockat. Det enda det fanns mycket av var regntäcken.
Det blev iaf 3 vojlockar a 9kr st.
Mvh Emelie & Jack
de har ju haft den här rean hur länge som helst nu ;)
På ÖoB i Ystad har de en hel del vet jag.
Köpte själv ett par ursnygga rutiga ridbyxor för 69 kr.
Mvh. Nathalie Andersson
Silvergläntans kaniner reg. gårdsnamn sedan 2011nakaniner.weebly.com
#35 Va? Men när jag var där hittade jag ingenting..
När var du där?
Jag var där först innan jul och då var där massvis.
Sen var jag där igår och då var där fortfarande en del, kollade inte så noga men allt fanns kvar, i mindre mängder dock.
När var du där? :O
Mvh. Nathalie Andersson
Men va konstigt, jag var där innan jul oxå och då fanns ingenting… Men det kan vara så att dom flyttat på "hästdelen". Tyckte jag letade överallt men tydligen inte
Stressade som en galning, kan bero på det.. Får åka dit imorn när jag har mer tid och leta upp personal som får hjälpa mig 
Ahaa jo då förstår jag 
Hästavdelningen är flyttad till längst bort, vid ramarna liksom, typ om man går ner förbi trädgårdsmöbler o heminredning så är där häst- & bokrea. Lite knas kombination men det finns där i alla fall 
Mvh. Nathalie Andersson
#39 Jahaaa där nere, tack 

De billigaste regntäcken som inte har något foder är usla. De andas inte så hästen blir blöt/frostig/isig på insidan.

Någon som vet hur pass utsorterat där är i Eslöv, Lund eller Landskrona?
#42, i Lund är det iallafall rätt dåligt sortiment kvar, mest halstäcken, några vojlockar och så..
Götborg? ^^ Med schabraklagret..

Har köpt vojlokar till en grej jag ska sy, och benreflexer.
Är det ngn som vet vad sadelväskorna (lr vad det är) kostar? Hittar inget pris :S
#55… hehe, mina vojlockar är inte heller vojlockar längre.
Jag är lite löjlig och vill att allt ska matcha. Så köpte en röd och en mörkblå vojlock som jag sprättat bort kanterna på. Hade vit passpoal hemma sen jag sydde hans täcke. Så nu är det ett kanonfint matchande däckelunderlägg.
Mvh Emelie & Jack

#46 Ja, man ska ju passa på när det är så pass billigt. Jag köpte mig ett gått/grönt? och ett blått som ska användas till det dom är gjorda för, sen köpte jag tre svarta som jag gör en barbacka-padd av haha :P Får se hur resultatet blir.
Någon som vet ett ÖB i västra götaland som fortfarande har hästartiklar kvar? Tänkte då mest på täcken (gärna termo), hjälmar, hela chaps m.m.
Medarbetare på westernridning.ifokus

#45 sadelväskor?
#45 fråga personalen?

Fel av mig - Inga sadelväskor, utan väskor man har sadlar i. Ja, får vell ta o göra det :)
I Sundsvall var det va? Jag var ockå dit, och gud vilken rea! Fanns två sadlar för under 200 kr.
Jag fyndade ett fleecetäcke för 18kr!
Ohhh…
Jag missade det:'(
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward

#41 Fick ett sånt regntäcke när jag fyllde år . Kan inte annat än hålla med dig , riktigt dåligt regntäcke .. Så nu ligger det bara i garderoben i sadelkammaren .

#41 och 54 Håller med. Har också ett och det är helt värdelöst!
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
ngn som varit i Kristianstad nu? Hur ser det ut där? Funderar på kolla där i morgon..
mm, man blev riktigt besviken. iofs skulle min bara ha det som ett "skyddstäcke". Andra stora kusen i stallet biter nämligen sönder hans täcken.
Slitsstrakt skulle det tydligen också vara..
besvikeen!

"sadelväskorna" kostade antingen 49 eller 59.
åsa - det är rätt utplockat, men fanns vojlockar, täcken, stövlar, lite borstar, reflexer och träns.

#58 Tack
2 skyddsvästar, svettskrapa, ryktskrapa, ett par kammar för 289:-. Tack för tipset!
Är det fortfarande??
Union J and Jedward
#61 Tills lagret tar slut. ÖBs hästavdelning upphör.
inga västar? Blev ej av o köra inom..kom förbi där när dem redan stängt…
håller med, såg på shettisen att det var frost under täcket. jag har själv inte köpt mig något utan det var en i stallet som köpte 4 st hon har två hästar så blev 2 till varje men dom var riktigt dåliga även om hon tyvärr inte bryr sig.

Någon som vet om det finns något kvar i sthlms området? Alla ställen är av intresser om någon vet.
har vägrana nästan föbi kungsholmen, men det känns som att det inte borde finnas något kvar.
kissmekate.blogg.se
köpte ett rengntäcket till min toka, ett blått "trä över halsen" täcke, stora i stl, får byta mitt från 135 till 125 för det blev lite långt, blir toppen till sommaren, det kan hon ha under flugtäcket..
Är det REA fortfarande??
Union J and Jedward

Det är total utförsäljning nog mycket olika i landet om & vad som finns kvar
Är ju relativt enkelt att ringa affären o fråga
ÖB s hemsida

Ska åka precis, ringde i torsdags och den affären skulle ha 6 pallar med blandat kvar, så jag hoppas det finns något kvar av intresse.
kissmekate.blogg.se
Vet inte om min mamma kör mig ifall jag inte vet om det jag söker finns kvar, ridjacka i göteborg?

För mig blev det ett fleestäcke - 17,70, två vojlockar 38,40 st (fanns för 8,90 kr men dessa var bättre/snyggare) en täckesgjord och ett par dressyrvantar. Allt = 130 kr!!
kissmekate.blogg.se
#71 Vad var det för speciellt med dom vojlockarna som kostade mer då?

# passpoal

#73 Precis. Tyckte att de var extremt mycket snyggare!
kissmekate.blogg.se

jag köpte 1 rexfex ländtäcke och 2 st 4 pack benlindor och allt för ca 109 kr!!! helt otroligt, annars om man hade gått till en vanlig hästbutik hade det väl gått på 500 minst :O
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Någon som varit på Ö&B i skänninge på sistone och vet om rean fortfarande är kvar? :o var där för nån månad sen och då hade dom bl.a. billiga stigläder och en lädersadelgjord för 50kr! rena fyndet, och nu ska jag köpa sadel imorron och det vore ju bra om det fanns något på ÖB billigt..
#76 Sadel är nog bättre att lägga pengar på eftersom det är så viktigt om man rider varje dag. :)
Jag tänker aldrig köpa sadel på ÖB, utan sadeltillbehör. Köpte en sadel idag begagnat.
#78 Sorry, missförstog! :) Hoppas du inte tog illa upp..
Nejdå :)

De va väldigt utplockat där, men de vart ett par ridbyxor och de va nog bara de som va intressant. Dock va vissa som låg där trasiga så de får bli reservbyxor om jag tvättar eller nåt ;)
Sandra
Besök gärna http://vitaunika.com/

#83 Jajäklar va de va trasigt! Hur gick de till?
Sandra
Besök gärna http://vitaunika.com/

OOB ar jattebra xD Fanns fleecetackena ar inge vidare… Hade ett, det var alldeles for "urringat", satt neranfor bringan och spannet gick sonder:S Reklamerade mina och fick pengarna tillbaka, kopte dom nar det inte var rea. Men njag kopte ett likadant tecke for pengarna jag fick eftersom att dom var sa billiga… 9 kr

81# i stockholm är det väldigt utplockat och tror inte det finns kvar någonstans.
Tur att jag åker till kiruna ibland, de har typ allting kvar :D
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
var i uddevalla på ÖB men fanns nästan inget kvar, och inget som passa cob/islandshäst. Fanns dock massa ridbyxor och barnjodphursskor.
Köpte täckesgjordar svarta resår idag för 11,70 kr/st