djur du träffat på?
När jag kom ridandes från en åker påväg till en traktorväg så står det 3 vit svanshjortar ca 5 meter ifrån o tittar på oss.. (där skulle kameran varit med! ^^)
Som tur var så stannade neiti bara o tittade på när dom hoppade in i skogen. Skulle jag haft vici tror jag nog hon har vänt om o sprungit bort från "monstren"..
Så nu till frågan :)
Vilka djur har du träffat på när du suttit på häst ryggen??
Själv har jag träffat på harar, en räv, älgar (men var bara vi ryttare som såg dom) och hjortar har jag träffat på 2 gånger..

Jag räknar inga fåglar, grodor eller andra djur, utan bara störe däggdjur nu :p De andra är inte så intressankta :p
Älgar, rådjur, harar, rävar och vildsvin.
Sedan har vi träffat jag träffat på hästar, hundar, åsnor, kor, får och annat läskigt ;)

kossor, rådjur, älg, får, kanin, hare.. hmm..jo hundar och katter såklart!
vildsvin, kossor, andra hästar, spec shettishingstar :D, får och getter…..
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
# 0 Var tvungen att kolla på din sida och såg att du bor i finland och då förstod jag att du kunde se vitsvanshjort. Ni har ju en inplanterad stam av vitsvanshjortar där. Här i sverige "ska" det ju inte finnas några frilevande!
Här i vår natur finns följande att se på ridturen: hästar, kor, rådjur, älg, hare, räv, grävling.

älg, rådjur har jag träffat på…
Äglar, rådjur, räv, hare.. :P

Öh, katt? Ja och några kor o hästar.
Sen brukade vi också vara och hälsa på en jättegris ibland :) Och rida förbi fårhagar, hästarna brukade alltid skrämma sig i början innan de fatta att de kommer att vara är o bröla hela sommaren ;)
Varför får inte det finnas vitsvanshjort i Sverige?

# 1 och #3 hur är det att träffa på vildsvin?
undrar som sussi om vitsvanshjortar..?
Älgar, rådjur, rävar, harar, vildsvin (dock inhägnade).. Sen så har jag sett varg eller lodjursspår. Har dock inte träffat på nån av dem än, men en kompis i samma stall har träffat varg på en ridtur. Sen så om man ska räkna tam- och boskapsdjur också så blir det ju betydligt fler..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hmm… Fåglar, Harar, rådjur, Älgar, Grodor och grävlingar =)

Jag har träffat på, hjortar, älgar, rådjur, räv, hare, hund, katt, vildsvin en gång bara tack och lov och förstås ormar. Tror det var allt.
får….grislukt ? haha

Jag har sett rådjur, grävling(riktigt läskigt) , räv…ja, och alla andra "naturliga djur". :D Ni som har träffat på vildsvin, var det inte otäckt?? :)

JO, det var läskigt som fasiken. Efter det kan jag inte rida ut på gobban själv ens. Han är fortfarande livrädd fast det var förra hösten. Varje gång vi går förbi där så fnyser han och är berädd att kasta sig hemåt igen. Det är jätteläskigt. Och ändå måste vi rida där nästan varje gång vi rider ut för det är vägen till bästa ridvägen.
#13 Inte för mig, de är som sagt inhängnade. ;) Ni ska bara veta vad grymt (haha) söta bebisarna är!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Rådjur, kor, andra hästar, harar, räv, får och hundar. ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag har också mött kor förresten när vi red. Dom hade smitit och var i skogen. Fast dom var livrädda för oss.
Katt :P
(nu när det började bli kallt var jag red på kamé, och min kompis ute och var påväg hem från en ridtur i skogen. när vi var lite mindre (?) än en halv km från stallet stannar hästarna upp och höjer huvudena, spetsar öronen o dedär, och vi stannar. Sen hör vi ett hest mjau. Lilla tippen (på bilden) kommer fram ur ett dike! :) Jag hoppar av och tar upp honom. Hoppar upp på Kamé och skrittar och travar (kamé ökade lite till galopp när vi var vid stallet t om
) med tippen framför mig i sadeln. en liten sötenitz. han kom hem till stallet och åt och blev ompysslad. Frid och fröjd ;P
Räv- förra elr förrförra veckan. sprang på ridvägen framför oss.
Hund:P -följer med ibland i skogen på ridturen på sommaren.
Rådjur. Många såna.
Harar.
Små ödlor.
Myror, bromsar..
;)
Jag har faktiskt träffat på en varg den satt i diket och jag upptäckte den först när jag var precis brevid. I Frankrike fanns det mycket vildsvin men de sprang så fort vi kom, de hade också mycket fasaner.

rådjur. när rådjuren sprang iväg ville min shettis springa med hon blev jättepigg (stirr)
Kom på att vi träffat på svanar många gånger också.. Och Kanadagäss som tog upp hela fältet vi hade tänkt rida på en gång.. Fast de flög iväg rätt fort när det kom hästar mot dem i full fart..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#21 kan man fatta varför mon tro.. 
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

harar, kor och rådjur.
en hare dök upp precis framför nosen på en pålle. samma häst red jag när en ko-skock rusade mot oss(de gick självklart i hage och vi avr utanför), pållen är korädd och försöker sticka men ist. breddar han bara mer och mer bak.
foderhästen ahr jag mött rådjur med två ggr. en gång förföljde vi tre stycken och en gång så stod ett bredvid stigen

förutom vanliga djur som kor, hästar och sånt så har jag träffat på, älg, björn, ren, grävling, räv och rådjur
#22 Nej, jag förstår inte alls.. Vi försökte ju bara valla ihop dem lite..
Det var när de flög iväg som jag insåg att jag aldrig kommer bli nån cowboy, utan får hålla mig till att valla får med hunden. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Vi kan börja med Bus skräckisar som är kor o älg. Rådjur kan springa framför näsan på henne, reagerar lite men fortsätter. Grislukt är äckligt o får har vi vant oss vid. Har även stött på grävling som matte tyckte var skitsnuskigt. Har haft turen att slippa vildsvin iaf.

Har träffat på en hel del livsfarliga och hästätande monster
och sen även en hel del kossor, rådjur, älgar, getter med mera.
Fast Gul är inte rädd för så mycket mer än monstrena samt björnfällar liggandes i en övergiven sulky. Men men, sån är han.

Älgar, sådär lagom skräckinjagande.. :S hästarna gillar dom inte!
#28 Om det är ömsesidigt så ska du vara glad.. Här har vi hästar som gillar älgar.. Och älgar som gillar hästar. Jättekul när det står en älg tvärs över ridvägen och så ska man försöka skrämma bort den genom att tjoa och så, och rida i ett rätt så snabbt tempo mot den.. Har man tur går den ner i diket så man kommer förbi i alla fall. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Påtal om älgar då, varken jag eller hästen är överdrivet älgrädda, men vi brukar välja att hålla oss undan. Men dessa fjolårs kalvar kan vara riktigt jobbiga! Framför allt när de kliver in i paddocken och vill komma och hälsa. Så mycket tycker jag faktiskt inte om dom :S Vi hade förr förra året en fjolårs trio som var alldeles för nyfikna och skrämde slag på både den ena och andra här i stallarna. Så kul var dem.