Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 603 ggr
fridak
0

hur ser era stall ut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är lite nyfiken bara. har för mig att det finns flera sådana här trådar men jag hittade ingen konstigt nog, så jag startar en ny.

stallet där foderpållen står har plats för 13 hästar eg 14 i stallet(en box är väldigt liten och används av foderkärran) sen finns det två uteboxar och en lösdrift. stallet går i blått och vitt. sadelkammaren är rätt liten men det känns väl så för att det är så pass mkt som är intryckt i den…

loftet är lika stort som själva stallet och därför behöver vi köra in hö och halm rätt ofta från ett annat "lager".

slänger upp lite bilder också

fridak
0

stallgång

fridak
0

trapp till loftet

fridak
0

två boxar

fridak
0

två boxar till

fridak
0

en box, lite vid sidan av, precis vid stalldörren

fridak
0

box och handfat

fridak
0

sadelkammare sedd från dörr. jag räknade fel innan, det är bara 13 boxar inkl. den lilla "foderkammaren"

fridak
0

sadelkammare sedd inifrån

fridak
0

sömnig stallkatt vid namn kattastrofen på loftet

fridak
0

stallkatt, tror hon kallas för gammelmamman. den goaste utav dem iaf(om man får favorisera)

fridak
0

amanda sitter och äter. stallet är f ö känt som stallet med de vita katterna, men nu har det kommit andra katter så det finns inte så många vita kissar längre.

mazze
0

En bild på vårt stall.

SarahPeace
0

Mitt stall på utsidan =)

mazze
0

Ni ser ut att ha det mysigt o kanske lite trångt, är svårt med bilder att få till exakt storlek =)

Tar en på Bus box:

Anna
0

Själv får man nog lägga upp en film, det är svårt att ta kort på vårat lilla stall :) Filmen är inte direkt tillägnad just att visa hur stallet ser ut men man ser iallafall hela boxen (som egentligen är två boxar men de tog bort skiljeväggen när Wilda skulle födas. Den ska snart upp igen nu när hon ska vänjas av!).. Slänger upp en bild också tagen i stalldörren.

Tilläggas bör ju också att jag var väldigt förkyld den dagen jag filmade, det hör ni nog. ;)

Stallet är väldigt litet men välskott & mysigt! Det är bara ett "rum" så att säga, samt en (två när den stora fölboxen är avdelad) boxar.

(lägger ut filmen senare)

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

mazze
0

O en på utsidan: