Hov-boots?
Har min islandshäst barfota sedan ca 1-2 månader tillbaka. Funkar jättebra nu med snö-underlaget och hon ömmar inte. Dock kommer jag rida ganska mycket sedan när snön smälter och jag är rädd att det kommer slita lite för mycket på framförallt framhovarna (framhovarna är i sämre skick än bakhovarna) Så jag funderar på att köpa boots, och nu undrar jag vilken sort som är bäst? Vilket märke? Har sett att Hööks har en modell, hur är dom? Har sett flera olika modeller men har ingen aning om vilka man bör satsa på.
Ni som använder boots till era hästar - gör mig lite klokare och dela med er av era erfarenheter! :)
Jag skulle föreslå Easy-boot som har ett mycket brett sortiment och hyffsade priser. Kolla deras hemsida så får du det t.o.m. hemskickat. Kanonbra alternativ till skor.
Ok, ska söka lite på easy-boots :) Tack för tipset!
Hej har provat booa boots som jag gillande men fanns en vajer som gick sönder hela tiden, gillar att rida i skogen, till slut gick den inte att byta. Har provat easyboot bare, men tyvärr tappade jag en å tyckte att jag ville prova något annat. Testade vanliga easyboot, men funkade inte med spännet när jag hade värk i händerna. Har nu cawallo som jag bara älskar, trodde inte att karborren skulle hålla så värst länge, men dom har varit super. Kommer ut en ny modell som ser lite smidigare ut som jag skall prova när det blir dags för obroddat. Hööks har jag inte provat. Det finns ju beg. marknad för boots så man komma lite billigare undan om man vill testa. Det är noga att mäta rätt, brukar ställa hoven på ett papper å rita runt så nära som möjligt. Nu har ju jag turen att kunna köpa av min hovvårdare så då har ju hon med sig dom storlekar som kan passa, är superlyxigt.

Swiss Horse Boots tycker jag är bäst, väger inte lika mycket som de andra bootsen. Finns att beställa från Schweiz.
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Hittade EasyBoot Glove när jag satt å tittade på olika modeller. Den verkar ju enkelt och smidig. Någon som har erfarenhet av den modellen?