Små ryttare det kan
Säg inte att det inte finns små duktiga ryttarinnor.
Här en 9 årig liten norsk tjej som debuterar Dressyr LA.

har hon spö?
Jag kmr ihåg när jag red LA:1 =D
That that don't kill you can only make you stonger

Jisses vad duktig hon är! Och vilket UNDERBAR liten ponny. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

vad duktig tjej!

#0 Härlig film kul att se duktiga barn
Men det finns ett ekipage som imponerade mer på mig W.I.P Le Grand Jete Shettis hingst som tävlat msv.
Hemsida
Kan inte så mkt om dressydprogram, men ska hon rida i förvänd galopp i cerpentinerna? Det är alltså inte meningen att det ska vara galoppbyte? Hon var dyktig, men har sett flera unga ryttare som haft betydligt stabilare händer. Får hon ha spö på tävling?
Medarbetare på westernridning.ifokus

#5 vem har utbildat en sådan liten häst? är det tjejen själv med hjälp av tränare så är jag djupt imponerad!

undra också om man får ha spö på tävling. vet att man får ha dte på framridningen men innan man ska rida programmet måste man släppa dte har jag för mig.
Håller med #6 Lite, jag red MSV när jag var 10-11 men det är ju kvalitén och inte "kvantiten" som räknas. Hade sett både stabilare händer, sits och skänklar.
Hakuna matata!

#7 Som jag förstått det är det tjejen som ridit honom innan var han mest "timmer" körd. Tränare vet jag inte vilken de haft. Men himla duktiga var de W,I,P Grand Jete & s Linde
Ja de va duktigt men man såg ju att hästen va den som gjorde mäst.
De är pteris som t bara man tar i tygeln så är benen i gång och ryggegen uppe och nacken nere.De ända man behöver göra är att välja vart man ska och vad masn ska göra.
Men man såg att hon inte behövde göra så mycket för att få ha i arbete men hon tappa honom många gånger.
Men han såg finn och känslig utt . Sådana ponnyer bör de finnas fler av.
Håller med ovan har sätt bättre händer tits och skänkel vid så ung ållder.
De va hellt klart ponnyns färtjänst
nej man får inte rida med spö. endast på framridningen tror man får straffpoäng ev uteslutning. men duktig e hon
Man kanske får ha spö i ponnyklasser i Norge, vem vet ;) Visst är ponnyn duktig och välutbildad, men ryttaren måste också kunna rida. Det är inte bara att sätta upp en ryttare som ridit några månader på ridskola och rida ett LA-program..
Jag vill ha ens sån liten ryttare till min ponny! (a)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Kanske är det bara en dressyrclear round. Jag kan tänka mig att det inte är lika strikta regler då. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Ja, inte tror jag många av oss är så fina i sadeln som den här ryttarinna trotts 20 -30 års ridning i ryggen. En del tycks vara födda på hästar. Lugnt och fint, med en ponny som lyssnar på de små signalerna.
Hästen ser ju ut som den gör jobbet. Knappast då har man missat poängen med vad dressyren går ut på.
Tycker det ser ut som att hästen gör allt jobb. Hon skumpar, benen flänger och ridvägarna var inte så bra. Händerna var inte heller särskilt stabila. Men tycker hon var duktig som ställer upp.
Shettisen var supergullig! :D
Får ju säga att hon som red shettisen verkade mkt duktigare, av det lilla vi såg.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Shettisryttaren tycker jag rider sin häst riktigt bra. 9-åringen åker runt och har en välskolad ponny. Inte riktigt samma sak.

I inlägg #10 finns en längre film med Shettisen. Jätte duktig tjej. tycker jag.
Nu är det ju rätt svårt att hitta små ryttare till de mindre ponnysarna så om en rttare rider so 9-åringen skulle jag ändå norpa henne/honom och sedan vidareutbilda ryttaren. För även om 9 åringen inte är riktigt så duktig som man skulle kunna önska så kan hon säkert bli bättre om hon tränar vidare.

Hej Hej
Det är min dotter som rider shettishingsten, han kom till oss som femåring och inte riden utan riktigt som ngn ovan skrev att han har dragit lite timmer
Dem som har hjälpt min dotter är Eva Sköld, Jessica Schirlbauer, Emma Michaelsson och jag
Den tiden med shettisen är bland det roligaste vi har haft
Hon rider än idag och har en B-Ponny och en D-Ponny och ett halsvblods för som kommer i dagarna
Tack alla för komplimangerna
Ni kan följa hennes liv på www.steffilinde.dinstudio.se
Ps jag ska visa min dotter detta forum så kommer hon att bli jätteglad Ds
Dem tävlade nationell dressyr sista gången på den sista filmen, han blev godkänd hingst pga av hans dressyrmeriter
Hej Hej