Nödvändigt?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är detta något vi känner att vi behöver?
Skynda långsamt så går det fortare.
Tja, kanske praktiskt inför fölning, men annars känner jag inget större behov
. Men den kommer säkert i olika färger, så man kan matcha täcke, lindor och svanspåse
. Att man inte kom på det själv, så kunde man ha blivit rik!

det finns säkert någon dåre som köper den…
För en "vanlig" häst kan det väll kanske tyckas onödigt (i.af till vardags), men det skulle säkert vara bra att transportera hästar som annars skiter ner svansen med en sådan! För att komma till en utställning/tävling med en brun svans på skimmlarna är något i.af itne jag tycker om :P
Men jag håller på med utställning och då ska svansarna vara långa och tjocka. Men jag föredrar att hålla dem flätade till vargags och är flätorna så långa att de trampar på dem ändå så viker jag upp den och "flätar in" änden i flätan högre upp. Men även "skitgrisarna" (dvs ston) i stallet brukar få ha fläta för att deras svansar inte ska bli HELT bruna då de annars är vita… Mer för att sköta skötseln enklare helt enkelt. Ska jag åka transport flätar jag och stoppar flätan i en påse som jag sytt (som jag också fäster i flätan, inte runt svansroten).
Men jag skulle aldrig vilka använvända något som detta till "vargadsbruk" i.af… Resåren behöver nog sitta åt ganska så härt för att kunna hålla upp en stor tjock svans vilket knappast kan vara varken skönt eller bra…
Så nej funktionen är vettig, men i praktiken är det inte något jag skulle skaffa.
Hakuna matata!
Men nu när jag tittar en gång till på filmen står det ju att den är till för "embryo transplant", och då kan jag faktiskt tycka den är bra. Den skulle ju slängas efter en gång och det är ju för att det ska vara sterilt vilket behövs (och som ju blir lättare om svansen inte är i vägen). Alltså ska de ju inte vara till för "vardagligt" bruk :) Men det finns säkert folk som skulle köpa det som det i.af… :P
Hakuna matata!
Passar alla hästar *ASG*
tror inte på det argumentet ^^ de har uppenbarligen inte träffat min hästs svans! men visst kör till!
Att använda detta vid fölningar, inseminationer, embryotransplantationer osv är ju väldigt praktiskt, då slipper man krångla med en linda och det blir sterilare iaf.
Samt som tidigare nämnts så de som har hästar som grisar ner sina svansar på väg till tävlingar och träningar så kan det ju vara praktiskt. Dock så är det ju inget som används för långtids"förvaring" av svansen då jag skulle anse att detta skulle bli en bastu för svanse och medföra diverse bekymmer i längden.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Tänkte först att det var för att binda upp svansen mot förslitning (detr gör jag nu när leran kommer, och ska nog göra det i sommar för att han inte ska vifta bort hela svansen. Men självklart med ''ersättningssvans'' som han kan slita på flugorna. Jag brukar använda vetwrap.), och tänkte ''men man kan ju inte lämna någiot som är knutet runt svansroten! Vill de bli av med svansen?!
Sen insåg jag att det handlade om att få undan svansen en kort stund vid avelsgrejs, och då är den ju bra :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#5 jag har för mig att jag sett liknande i tyg utvecklade just för transportresor.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#7 ett svanspåse med galon närmast hästen och sedan ett tunnare tyg på utsidan av svansen borde ju fungera…. så blir det varken grisigt eller instängt :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.