Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1259 ggr
lisette
0

karenstider

sitter och kollar lite på karenstider när det gäller försäkringsbolag och skadade hästar.

min ponny har ju varit halt och jag fick finadyne utskrivet till honom. imorgon så är sista dagen han ska få det. sen funderar jag på framtiden. min vet trodde det var en hovböld, men än har ingen hovböld kommit ut så jag börjar  bli rädd att det är något annat. =(

har ju nyss bytt försäkringsbolag från agria till if och sitter och läser om karenstider. tydligen är det en karenstid på 20 dagar från betalning av fakturan.

så, då kommer de inte att ersätta mig för en utredning på klinik nu? betalade försäkringen nu den 25/2.

det är ju bara så himla typiskt att hästen går och blir dålig nu när jag bytt bolag. min vanliga otur! blir så deprimerad.

Cilla89a
0

Hittade detta i IF:s villkor.

"Om försäkringen flyttas direkt från annat svenskt bolag gäller försäkringen utan väntetid om omfattningen är densamma"

Medarbetare på Dressyr.ifokus

lisette
0

oooh jag hoppas att det är så! får ta och ringa dem imorgon tror jag.

Lorita
0

Karens tid är bara vid nytecknad försäkring eller vid höjning

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Elshira
0

Ja om du ringde och skaffade försäkring hos dem och bad dem flytta över försäkringen från ditt gammla bolag så är det ingen karens. Om du däremot själv avslutade det gamla och skaffade ett nytt hos de nya så är det karensdagar.

Hakuna matata!

lisette
0

tack för hjälpen!

ska ringa och prata med dem imorgon så jag får klarhet i allt. =)