Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 3565 ggr
Cilla89a
0

OT Melodifestivalen

Vad tycker ni om årets tävling? Har ni några favoriter som ni vill ska gå vidare från andra chansen eller kanske redan er favorit är i finalen?

Jag verkligen älskar
Salem Al Fakir - Keep on walking
och
Darin- You`re out of my life
Båda är redan i finalen och jag tror absolut båda två är något för eurovison sen :)

Tyckte Timotej var ganska klämkäck också, men alla vet ju redan att det inte funkar att sjunga på svenska i eurovison.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Elshira
0

När jag var mindre (tja en 10 år sedan) och fram tills för 5 år sedan var schalgerfestivalen något mycket uppskattat från mitt håll, men numera tycker jag det är så mycket skit att jag inte orkar titta längre… Torrar kanske på finalen, annars är det eurovision som gäller…

Visst jag har inget emot att det inte är endast schlager som är tillåtet längre, men hur förväntar man sig att vinna och komma någonstans med kammla gubbar/tanter eller mjäkiga sånger med folk som på sin höjd hör hemma som trubadurer på några krogar.

Mer fart och fläkt - annars kommer vi aldrig komma någonstans i eurovision (med reservation då jag inte sett just årets bidrag)! :P

Hakuna matata!

Zaphix
0

Har tänkt ganska ofta att det behövs punk i melodifestivalen, så igår blev jag väldigt glad. Hade väl inte så stora förhoppningar på Noll Disciplin, men det var ju sjukt bra, helt min musiksmak. Synd att de inte gick vidare sedan bara.

Annars tycker jag det har varit ett ganska trist år i år, Crucified Barbara, Peter Jöback och Timotej tyckte jag också var helt okej. Men måste ju säga att jag tycker det är urtrist att titta på de som står och sjunger en tråkig ballad och bara står där, visst, de är duktiga på att sjunga och låtarna är väl egentligen bra, men kanske inte riktigt rätt forum för det tycker jag.
Nu var väl iofs det Jöback gjorde, men hans röst är otroligt bra, så det skulle nog bli lite för mycket om han skulle gjort en "show" av det.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Zadeira
0

Jag tycker att detta med uttagning efter uttagning, andra chansen och sen slutligen den riktiga finalen är så fruktansvärt drygt. Det var så mycket bättre när det var ett program och vinnaren där var den som skulle representera sverige… Men att lördag efter lördag i sex veckor hålla på med detta är såååå tråkigt. Snacka om att de gör allt för att tjäna pengar också nuförtiden…Att man kan rösta redan innan man ens hört låtarna… Är det verkligen bästa låten man röstar på då och inte bara den artisten man känner igen sen innan och gillar?

Sen har melodifestivalen alltid varit långt från vad jag lyssnar på, metalhead som man är… Det är kul att titta på för sakens skull, men egentligen är det inget jag bryr mig särskillt om.

Crucified Barbara och Pain of Salvation är de som får mina röster i år för att de är rockers, men jag tror ingen av dem vinner. Salem al Fakir däremot tror jag har stor chans och hade haft stor chans även i europa sedan!

AusaBausa
0

värre än vanligt i år..inga favoriter i år alls…Anna i går var väl ok..

bell
0

Jag har haft 1 riktig favorit i år. Erik Linder, Hur kan jag tro på kärlek? Att han inte ens kom vidare var tråkigt.

Det svåraste är att säga vilka som har varit absolut sämst, finns så många kandidater till den titeln ;) 

12-åringens favorit är Py Bäckman en kvinnlig Ozzy Ozborn Skrattande

Maja
0

Salem al Fakir har ju länge varit en av mina favoritartister, så jag hoppas självklart att han vinner! :) Riktigt underbar låt också! :)

lisette
0

jag är mest faschinerad över hur dåliga de flesta bidrag är. då kan man undra över hur dåliga de var som inte kom med?

Maja
0

#7 - Jag tror att de är tvungna att ha med minst en låt av varje genre, därför blir det nog så många dåliga låtar.

lisette
0

tvungna? finns det någon regel som säger det?

Maja
0

#9 - Jag tror sade jag, inte att det är säkert att det är så. ;) Tror att de vill ha en spridning, hur kul vore det med enbart lugna ballader?

bell
0

Undra vart de hittade dom som tog ut låtarna i år… De borde få ett kalkon pris, Absolut sämsta startfältet någonsin Oskyldig

Cilla89a
0

Det pratade om melodifestivalen igår i "debatt" på svt 1, går att se på svt play :)
Men jag tycker inte det blivit så mycket sämre, det är väl bara att inse att Sverige moderiniseras och att schlager är ganska ute och trist. Fast vissa låtar som varit med på uttagningen är ju helt käpp rätt åt skogen, man kan ju verkligen undra hur dem tänkte som valde vissa fruktansvärt dåliga låtar, t,ex den där "Jag är singel", vilket skämt!

Medarbetare på Dressyr.ifokus